Is deze vraag al eens eerder gesteld?.zie toelichting.

Neem aan: 1) Het aantal deeltjes in het universum ligt vast. 2) tijd is oneindig.
Als 1) waar is dan is ook waar dat met die vaste hoeveelheid deeltjes een eindig aantal combinaties kunt maken.
Als het eindige aantal combinaties waar is en 2) ook, dus de tijd oneindig dan moet ook waar zijn dat combinaties zich zullen herhalen...
Als combinaties zich kunnen herhalen en deze combinatie van de wereld op dit moment is een geldige combinatie, dan houdt het dus in dat deze combinatie er dus al eens geweest is eerder en dus zich ook weer eens zal herhalen, vergeet niet dat 2) tijd oneindig is.

Nu kunt u de vraag beantwoorden hierboven, please

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja dat klopt helemaal... Hier is geen speld tussen te krijgen...

Klasse vraag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Is het niet simpel gezegd, "De geschiedenis herhaalt zich?"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is je vraag: is deze vraag al eens eerder gesteld?
Dan is het antwoord : ja
zie bron
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag is inderdaad al eens eerder gesteld en beantwoord en wel door de filosoof Nietzsche.

De redenering is geldig, maar dat de permissen waar zijn lijkt mij verre van zeker.
Het aantal deeltjes ligt niet vast. Materie kan omgezet worden in energie en andersom, dus het aantal deeltjes is variabel.
We kunnen niet weten of tijd oneindig is. Tijd is toch ook begonnen bij de oerknal, dus waarom zou het niet kunnen eindigen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het aantal deeltjes vastligt, ligt niet de samenstelling van deze deeltjes vast, alleen het aantal. Deeltjes kunnen veranderen/vervallen, het aantal deeltjes kan op die manier dus wel het zelfde zijn. Maar de samenstelling van deze deeltjes kan anders zijn. Dus dan lijkt het me onmogelijk. Sowieso zou elk deeltje precies op het zelfde moment op de precies de zelfde plek moeten zijn. Aangezien we al redelijk wat shit de ruimte in hebben geschoten, wat echt niet vanzelf terug gaat komen. Zal dit ook niet het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Als het eindige aantal combinaties waar is en 2) ook, dus de tijd oneindig dan moet ook waar zijn dat combinaties zich zullen herhalen…"
De conclusie die je hier trekt klopt niet. Er is geen reden bekend waaruit je kan concluderen dat combinaties zich zullen herhalen. Bijv. de gemiddelde lokale dichtheid van deeltjes kan best eeuwig veranderen.

(Verder is 't maar de vraag of 't aantal deeltjes vast is, en of de tijd oneindig is. Beiden zijn relevant voor een valide vraag. Maar dat was je vraag niet :).)