Wat is "Psi " in onderzoeken over paranormale gaven , en wat is "anti- psi" ?

Ik heb wikipedia er op na gelezen maar ik ben benieuwd of er iemand is die hier meer van weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.parapsy.nl/items/informatie1a.html Hier in ieder geval wat meer pro info over Psi. ;) Voor een regenachtige dag want het is een fikse lap tekst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Gee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige psi die ik ken is "Pounds per Square Inch". De rest is onzin...

Het beste antwoord

Psi is een algemene term die in de parapsychologie wordt gebruikt om een willekeurige paranormale gave aan te duiden.

"Psi" is daardoor dermate algemeen, dat het nietszeggend is. Het zegt pas iets als wordt verteld wat er precies bedoeld wordt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vergelijk het met een woord als "aandrijving". Ook dat woord is te algemeen om iets te zeggen.

"Aandrijving" zegt pas iets als je weet of het over de aandrijving van een auto gaat middels een benzinemotor, de aandrijving van een vliegtuig middels een propellor of middels een straalmotor, of de aandrijving van een koets middels paarden.

"Aandrijving" kan ook betrekking hebben op een systeem van tandwielen en overbrengingen middels spanbanden, het kan slaan op een veer die een mechaniek in beweging zet, enzovoort.

Zolang je niet weet over welke aandrijving het gaat, is het woord "aandrijving" vrijwel nietszeggend.

Op dezelfde manier is het woord "psi" nietszeggend zolang je niet weet of het gaat over helderziendheid, telekinese, communicatie met de doden, de aanwezigheid van een entiteit, morfologische velden, of wat dies meer zij.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik was de anti-psi vergeten.

Volgens de tweede Bron:

"
A categorical term for several genuine psychic talents that (for the most part) serve to frustrate, avoid, confuse, destroy or otherwise interfere with the operation of normal psi; they can affect the power and/or information content and/or vector of psi fields within range.
"
Cryofiel