Wat heb ik nou meegemaakt?

Ik heb vandaag een operatie ondergaan waarvoor mijn gehele linkerarm via de zenuw is verdoofd. De anesthesist had in eerste instantie een vekeerde zenuw te pakken waardoor de linkerhelft van mijn lichaam plat ging.

ik kreeg het benouwd en viel weg waarna ik opeens in een donkere gang voor een deur opening stond waar heel veel licht uit scheen. Toen ik mij om draaide zag ik wat verder weg (dus tegenover de verlichte deur) ook een deuropening maar dan een waar een nog diepere zwarte uitstraalde. Ik merkte dar ik bijna door de verlichte deur stapte toen ik mijn naam hoorde en ik terug werd 'gezogen' door die zwarte deur..... Dat was letterlijk lichamelijk pijnlijk... Even later was ik weer terug in mijn ziekenhuisbed, een beetje beduusd en nogal draai-erig. Mijn lichaam tintelde overal. Volgens de anesthesist was er een flinke dip in mijn hartslag geweest....

Nu vraag ik mij af..... ben ik door de eerste deur naar het hiernamaals gegaan?

Graag serieuze antwoorden, laat het anders liever!

Toegevoegd na 4 dagen:
Beste allemaal

Eigenlijk ben ik voornamelijk beduusd en in de war. Ik heb ook wel gedacht aan een BDE ook omdat ik wel eens gericht aan uittreden doe maar eigenlijk dacht ik dat je voor een BDE heel ziek moest zijn. En op het moment dat het gebeurde kreeg ik alleen maar een verdoving…. Al ben ik natuurlijk wel chronisch ziek enzo…Ik heb geen heimwee ofzo maar ben wel vreselijk nieuwsgierig naar dat licht en verder tja…
Ik ben gewoon erg in de war….

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met 1 hand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeievraag!

Het beste antwoord

Waar jij bent geweest, dat is eigenlijk bij 'je zelf'.

Die 'gang' ben jij. Het is jouw kanaal.

Aan de ene kant de verbinding tot je hemelse dimensie.
Aan de andere kant je verbinding tot je aardse dimensie.

De aardse dimensie worden we gewaar via schaduw.
daarom zag die er donker uit.

Je bent geen gang, je bent een kanaal.

Waar je was, was precies daar dat je dat kon gewaarworden.
Jouw brein heeft er dus een gang van gemaakt, alsof je het met je ogen hebt gezien.
Dat is normaal, dat doet je brein altijd. (dat is zijn functie).

De deur, waar je voor je gevoel doorheen bent gegaan is letterlijk de verbindingssleutel (de poort) tussen de hemelse en de aardse dimensie.

Die zetelt (lichamelijk gezien) in het hart! (nota bene!).

Velen ervaren die poort als hun geleide gids.. (en zien er ook een persoon 'in'..)

Via die poort kun 'je' (je = persoonlijkheid) aldus in verbinding komen met alle dimensies.
De persoonlijkheid is een driedimensionale dimensie.
Je ervaart dus tijd en ruimte.
De poort geeft toegang tot in eerste instantie de 4e dimensie (zielsdimensie, hier is geen ruimte noch tijd).. en verder....

Ik denk dat deze ervaring bijzonder moet zijn geweest.
Iets dat je niet meer vergeet.
Omdat het je zal kunnen doen komen tot een persoonlijke groei in bewustwording.
Namelijk: Als ik niet ben wat ik dacht dat ik was, wie ben ik dan? Zo komen mensen vaak tot diepe inzichten in het ZELF (zich ZELF)!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben hier van zeer onder de indruk!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stil................Plus!

Andere antwoorden (11)

daar is geen wetenschappelijke verklaring voor te geven. buiten een hypothese betreft een evt psychotische ervaring of een verandereing van je bewustzijn door facoren als zuurstoftekort naar de hersenen. maar het blijft allemaal gissen. het belangrijkste is dat het geen angstige ervaring was waar je nare gevoelens aan overhoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent gewoon nokkie gegaan. Kan gebeuren, zelf ook een keer meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit noemen ze een 'bijna dood ervaring'.
Of het nou het hiernamaals is weet ik niet, maar het gevoel wat je op dat moment hebt, is echt 'thuis komen'. Ik ken het heel goed!

Ik hoop dat alles verder goed met je gaat. Nog beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt een bijna dood ervaring gehad, een hele eer om dat mee te maken.
Je lichaam was zo verzwakt, dat het automatisch mechanisme in werking kwam, en je ziel even wegzweefde van je lichaam.
Sommige mensen ervaren een tunnel, andere weer een trap, en mens zoals jij dat beleefd hebt een gang.
Als je werkelijk door die verlichte deur was gestapt, was er geen weg meer terug geweest.
Je was dan verwelkomt door het licht, en je (overleden) familie.
Je ziel had zich dan werkelijk los gemaakt van je lichaam.
Net op tijd ben je teruggeroepen, omdat het je tijd nog niet is.
Neem de tijd om het te verwerken, en praat er ook met andere mensen over.
Houdt er ook rekening mee dat je niet begrepen wordt, en dat er lacherig over wordt gedaan.
Je zult ook gaan merken dat de ervaring een diepe impact op je leven zult gaan krijgen.
Heel veel mensen met deze ervaring, gaan bewuster leven, meer liefde uitstralen, en ook meer voor hun naasten gaan doen.
Veel liefde en wijsheid toegewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen dat je een BDE , een bijna-dood-ervaring hebt gehad; een reactie van de hersenen op het plotseling afgesneden zijn van zuurstof. (Tijdelijk, uiteraard, anders reageren ze heel anders en vertel je het niet na).

De ervaringen verschillen maar hebben met name culturele overeenkomsten. De gang of tunnel, de deuren en het licht wijzen op een zeer westerse BDE.

Je bent dus niet naar het hiernamaals gegaan - we weten nog steeds niet of dat er is, namelijk - maar hebt vermoedelijk wel heel even op de drempel gebalanceerd.

Wil je er meer over lezen; het internet staat er vol mee. Zowel met ervaringen en verklaringen als met kolderverhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een BDE op mijn computer staan. Borland Database Engine http://nl.wikipedia.org/wiki/Borland_Database_Engine
Je hebt gedroomd.

In een droom gebeuren dingen die heel echt lijken.
En als je dan weer wakker wordt dan is het weer anders.

Gecombineerd met verdoving, een dip in de hartslag en de hele ziekenhuiservaring kan zo'n droom extra
heftig over komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit recent onderzoek is gebleken dat mensen met een zogenaamde bijna-doodervaring een verhoogde koolzuurspiegel in het bloed hebben. Dit is naar voren gekomen bij personen met een hartinfarct, wat ook een soort "dip in de hartslag" is. Verder wordt gesuggereerd dat dit slechts een gedeeltelijke verklaring is voor dit fenomeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gisteren in de krant gelezen over de zogenaamde bijna dood ervaring:
Bijna-dood ervaring mogelijk gevolg van CO2 in het bloed.
De bijna-dood ervaring die sommige mensen bij een hartstilstand meemaken, is mogelijk het gevolg van een sterke stijging van de hoeveelheid koolzurgas (CO2) in het bloed na de hartstilstand. Hierdoor raken hersencellen ontregeld. Dit oppert Z. Klemenc in het blad Critical Care op grond van gegevens van 52 mensen die een harstilstand kregen.
http://snipurl.com/vf87s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuivertje welkom terug, je * weet * waar je geweest bent, van de week heb je voor die deur gestaan, je was zo verbaast, toen heb je de kracht gekregen nu terug te komen.
Kippenvel......... bevestiging...
Je * weet * waar je was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje, wat heftig. En wat apart. Volgens mij heb je een BDE gehad. Een Bijna Dood Ervaring, betekent dat.
En... nog veel belangrijker...was het je tijd nog niet.
Anders was je wel door die deur met licht gegaan. Gelukkig heb je verder niets ,Moois, gezien..daar aan de andere kant. Want ....ik heb wel mensen horen zeggen, dat het daar zo mooi was, dat ze NIET meer terug naar aarde wilden. En dat is ook niet de bedoeling. Die mensen hebben een glimp op mogen vangen en daar horen ze gewoon blij mee te zijn. Het is niet voor niets een geheim. En de mens hoeft niet alles te weten. Die moet ook niet alles willen weten. Dat het pijnlijk was, geloof ik.
Het terug springen in je lichaam, op die operatietafel...dat is wat zeer doet. Niet uit te leggen. Ik spring ook vaak in en uit mijn lichaam...en dat voelt alsof ik even onder stroom sta. Zowel bij het erin gaan als bij het eruit gaan.
Wees blij dat je dit hebt mee gemaakt en dat je er nog bent. Dit maakt niet iedereen mee namelijk.
Sterkte en groetjes, doei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja een BDE daar lijkt het zeker op
Jammer of misschien wel gelukkig heb ik die ervaring niet

De een zal het wetenschappelijk afdoen wellicht als gevolg van co2 ed

De ander ziet er vaak en hele spirituele betekenis in

Laat het maar op je inwerken na een tijdje vervaagt de
ervaring en komt het "weten"
Wetenschap onderzoekt het feitelijke maar "weten"is richting bepalend.

leef lang in voorspoed ;)