mijn dochter heeft steeds dezelfde droom en wordt dan gillend wakker omdat ze een grote man naast haar bed ziet staan.waarom?

heeft deze droom iets tebetekenen?

Toegevoegd na 1 uur:
mijn dochter is 24 en woont samen

Toegevoegd na 2 uur:
de man heeft een jas en zijn capuchon op zijn hoofd en zo gauw hij na voren komt(bukt) wordt zijn gezicht bedekt door de capuchon kan het gezicht dus niet zien

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En aanvullend, wat voor schoenen heeft hij aan? Wat ik dus eigenlijk bedoel, is dat die angst nog steeds op de man ligt. Die angst wordt nog vergroot door die capuchon. Heel goed dat ze dat heeft gezegd.
Ondanks dat ze geen gezicht kan zien, misschien kan ze met hem praten. Hoe heet hij? Is het zijn bedoeling om haar bang te maken (laat hem daarop eens antwoord geven)?
Ook al zegt hij 'ja', dan nog kan ze vragen, waarom ze dan bang moet worden? De bedoeling is, is dat ze uit haar angst probeert te stappen. Dat ze een leidende factor gaat worden in de droom. Blijf vooral doorgaan met erover praten. Probeer dus juist meer erachter te komen wat je dochter nog niet wilt vertellen. Hou haar hierin in de gaten. Je voelt aan als je te ver gaat. Stapje voor stapje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, de film 'the sixth sense' is een goede film voor jouw om eens te kijken. Hier is ook een jongetje die heel veel angstige ervaringen heeft. Later neemt hij het heft in die ervaringen.
Heel mooi in beeld gebracht.

Het beste antwoord

Muts, angst is het voedsel voor dit soort dromen.
En door dit soort dromen krijg je meer angst.
Er is maar een persoon die kan helpen deze angst de baas te worden en dat is je dochter zelf.
Alleen zij zelf moet de circel van angst doorbreken.
Ik weet echter geen leeftijd van haar en kan je verder even niet helpen, misschien een p.b.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

http://newage.rubriek.nl/spiritueel/dromen_emoties.php

je zou eens hier kunnen kijken, meschien vind je een antwoord op je vraag typ anders even bij google uitleg dromen in , dan komen er andere site's waar ke kan kijken
wens je sterkte en suc6 bij het vinden hopelijk lukt het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een terugkerende droom heeft zeker iets te betekenen. Als uw dochter begrijpt wat de droom inhoudt, kan ze het waarschijnlijk loslaten. Uw vraag kunt u stellen op de onderstaande site. Daar krijgt u antwoord van deskundigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een terugkerende droom heeft meestal wel een betekenis.
Stel je vraag bv eens op droom.startpagina of kijk eens bij starman, mooie uitgebreide site

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik jong was had ik veel dezefde droom. Ik viel ergens van af, maar kwam nooit op de grond terecht. Een zeer angstige ervaring, die zover ik weet geen oorzaak had.
Ik heb me toen heel sterk voorgenomen me tijdens de droom, dus als ik viel, te realiseren dat het een droom was en dat ik perse wakker wilde worden, om zo van de angst af te komen.
Wonder boven wonder is me dat gelukt, met als resultaat dat ik die droom nooit meer gehad heb.
Misschien heb je er iets aan.

Toegevoegd na 14 uur:
24 jaar!!!
Een prachtige leeftijd om er mee te stoppen. Ze moet wel een wilskrachtig type zijn, om haar zelf te doen ontwaken. Misschien met een electronisch hulpmiddeltje als een zweetdetector. Dit is geen grapje hoor. Maar ze moet van die droom losgerukt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist dat is wat ik ook met mijn antwoord bedoel!
Maar ik weet geen leeftijd.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat knap! meteen een plusje +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
edlijst
Is de leeftijd (ik neem aan van de dochter) dan belangrijk?
kundaline
Als jij zo mooi bent als op je plaatje (hoe heet zo'n stom ding ook al weer), dan ben je ook knap!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we smijten wel met complimenten he!
dank je. ik ga je nog meer plussen! elders dan.. voor je toevoeging
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloos....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muts, dit is echt een goede tip, want als je jezelf er in traint heb je heus wel wat te zeggen in je droom. Het is per slot van rekening je eigen onderbewuste! Lucide dromen kun je inderdaad trainen, google er maar eens op. Er zijn hier ook al meer vragen over dit thema voorbij gekomen.
Die droom heeft zeker iets te betekenen, maar wat weet ik niet. Misschien kun je het eens raad gaan vragen bij een psycholoog. Of via google intikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raadpleeg een arts.!
Want dat is niet normaal, het kan haar toekomst psylogisch beïnvloeden.
Zeker doen hoor! Is geen grapje..
Gr
baby,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag staat bij spiritualiteit, dus ik ga ervan uit dat je zelf ook spiritueel bent.

Ik wil als eerst ingaan op die grote man. Bedenk dat voor een kind elke volwassen man een grote man is. Zo liep ik vroeger ook eens hand in hand met een vreemde 'grote' man. Maar ik was klein dus dat klopt gewoon wel. Daar is niets voor om bang te zijn.

Wat eigenlijk heel belangrijk is, is hoe die man eruit zag. Hoe de emotie van die man was. Misschien kan je je dochter eens vragen hiernaar. Dan zal zij misschien de volgende keer in de droom erop gaan letten. Daardoor wordt ze sterker en zal ze meer de droom zelf gaan beheersen, ipv dat die droom haar beheerst (zie ook het antwoord van Eddijst).

Ik geloof namelijk dat die man er heel aardig uitziet. Dat hij een vriendelijke uitstraling heeft. Dat die man haar bezoekt in haar dromen om haar te helpen en te begeleiden. Maar dat kan hij pas als zij er meer klaar voor is en die angst er niet meer is.
Die man is volgens mij geen geest, maar meer een gids uit de zielenwereld.

Dus vraag haar hoe die man eruit ziet. Wat voor kleren heeft hij aan, hoe ziet hij eruit, heeft hij een bril, of een snor, welke kleur ogen, enz. (glim)Lacht hij
Dit als eerste stap om die angst te overwinnen. En zoals Ed zegt, zij zelf moet die overwinnen. Dit kan haar daarmee helpen.

Blijf praten, probeer ervoor te zorgen dat zij je in vertrouwen neemt. Neem haar ook serieus, wat je ook doet. Alleen weet jij niet zo goed hoe je ermee moet omgaan. Je kan er niet zoveel mee. Ik hoop dat dit je verder helpt. Neem je eigen droomervaringen met je mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord!+
Dat is typisch.
Mijn vrouw had voor wij een relatie kregen exact hetzelfde.
Zij zag ook vaak een persoon met een donker gewaad en capucon en ze kon zijn/haar gezicht ook niet zien. Ze ervaarde het als een vijandige situatie. Naarmate onze relatie vaster werd werden de verschijningen minder en kreeg ze bij de toen nog weinige verschijningen een vredig gevoel. Ze heeft haar angst toen overwonnen en ziet die persoon nu als, ja inderdaad, een beschermengel die over haar waakte en dat nog steeds doet. De verschijningen zijn nu de laatste jaren uitgebleven nadat die persoon aan ons bed heeft gestaan en vertelde dat het goed was. Ik heb haar verteld dat als hij/zij weer verscheen ze me gewoon wakker moest maken. Maar ik zag niets. Misschien heeft dit ook wel een beetje geholpen.
Mijn vrouw is van sterrenbeeld vissen. Dit sterrenbeeld schijnt erg open te staan voor dit soort dingen en andere spirituele zaken.
Ik ben wat nuchterder en denk dat het inderdaad met angst en onzekerheid te maken heeft die ze moet overwinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een mooi verhaal. Heel waardevol +1.
Is je dochter ook onzeker en heeft ze een moeilijke tijd doorgemaakt?
Er is maar een antwoord mogelijk, en dat is dat ze gaat leren om de droom te gaan sturen.
Ze zal zich over haar angsten heen moeten zetten, en zelf het lot in eigen handen nemen.
Op het moment dat ze de droom heeft, kan ze de man vriendelijk en liefdevol verzoeken om weg te gaan, omdat ze er niet mee kan omgaan.
Ik heb het vermoeden dat een negatieve gebeurtenis in haar leven debet is aan deze droom.
En de persoon in haar droom gevoed wordt door haar angst.
Je kunt in ieder geval leren om je dromen te sturen, zodat de afloop in je eigen hand ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij IS die man!
als ze dat beseft zal hij(!) haar rust kunnen geven.
dat is alles dat ze wil..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk is er ook iets gebeurd met haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die droom is duidelijk een angstdroom en ik vraag me af of die schaduw of die man die ze kan zien of dat geen overledene is die aanwezig is als ze in nood is ,dus dat die verschijning eigenlijk geruststellend zou moeten zijn en dat ze de volgende keer eens vraagt in die droom dus ,wie die man is en wat hij van haar wil ?Er is duidelijk iets aan de hand die ervoor zorgt dat je dochter dit steeds weer droomt en een psycholoog kan daar wel helpen maar een droom kan je dus ook sturen dus als ze zich voorneemt om niet meer weg te lopen in die droom maar bv probeert die muts af te trekken of te vragen wat hij van haar wil ,dus zelfonderzoek omtrent deze droom is aan te raden .Is haar vader overleden of een goede vriend ?In elk geval heb ik de indruk dat het haar beschermengelen zijn die haar iets willen duidelijk maken en als ze dit kan ontdekken dan zal die droom ook nooit meer terugkomen ,dus ja een goed gesprek met een deskundige zou haar kunnen helpen .