welke relatie hebben goede vrijdag in de christelijke traditie met het zonneteken van de maya's (op 2 april 2010),

of hoe verklaar je de overeenkomst.
Maya:: Wit dood, 11 resolution
Ch: kruisiging en dood van Jesus wordt herdacht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, die overeenkomst is duidelijk, als je het zo stelt.
Wit en dood, ja, dan kan niet missen!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het duidelijkste, eenvoudigste antwoord. prachtig.

Andere antwoorden (2)

Geen enkele. Maar twee kalenders die al ZO lang meegaan (2000 jaar en nog een beetje langer, geen idee hoe oud die Maya-kalender precies is) zitten er ge-ga-ran-deerd dagen tussen die op de een of andere manier overeenkomsten lijken te vertonen of lijken te overlappen. Dat is geen toeval meer ; het zou pas verdacht zijn als dat NOOIT gebeurde.

Maar ook als het nooit gebeurt, zijn er altijd wel mensen die verbanden zien, weten te berekenen, te beredeneren of te manipuleren zodat er toch iets van meer dan toeval uit zal blijken. Met name ook de Maya-kalender, voor vele interpretaties vatbaar, is daarvoor natuurlijk een uiterst dankbaar instrument.

Je moet het denk ik ook wel een beetje wíllen zien af en toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beeindiging van de volle maan en het het moment dat de zon precies in het oosten opkomt ,het teken dat de dagen gaan lengen.

in het engels:east-easter(pasen)

Oud-germaans,of angelsaksisch :pasen-paasen,het passeert.

Toegevoegd na 1 minuut:
En wit-dood slaat dan dus op het einde van de volle maan(maar bij de maya's blijft het invulkunde).