Hoe werkt numerologie in combinatie met klokken?

Erg veel mensen (google maar eens) zien vaak zogeheten 'dubbele getallen' op de klok. Dit zijn tijden als 22:22, 23:23 en etc.

Hoewel ook ik deze 'dubbele getallen' vaak genoeg zie, zie ik ook iets anders op de klok.

Mensen die in numerologie geloven, geloven dat je geboortedatum je eigen, unieke getal vormt. Dus als mijn geboortedatum 13-04-1987 is, dan is mijn uniek getal 1+3+0+4+1+9+8+7 = 33 = 3+3 = 6.

Op één dag kijk ik bijna iedere keer op de klok als er net 'mijn' getal in voorkomt. Is dit een teken? Het lijkt me niet dat dit toeval is!

Ik ben echt benieuwd of het iets te betekenen heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit heb ik heeeeeeeeeeeeel lang gehad...werd er gek van....totdat ik er niet meer op ging letten.ineens ws het weg....maar nu iemand me er weer op wijst............;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet meer aan beginnen,naatje,neem liever een borrel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kijkt veel vaker op de klok dan je je zelf bewust bent. Alleen als je een 'bijzonder' getal ziet (en dat is alleen bijzonder omdat *jij* het als bijzonder beschouwt) onthou je dat. Daardoor lijkt het net alsof je altijd een bijzonder getal op de klok ziet, terwijl dat helemaal niet zo is.

Het beste antwoord

Ik heb het met grote regelmaat. Vooral dubbele getallen als 11.11 en 22.22.
Niet alleen op klokken, ook op kassabonnen etc.
Ook heb ik regelmatig dromen waar getallen in voorkomen.

Het grappige is.. ik heb er de laatste weken geen " last" meer van gehad. Sterker nog.. pas toen ik zojuist jouw vraag las dacht ik " oh, ja.. dat heb/ had ik ook vaak"

Blijkbaar was ik er de laatste tijd dus niet op gefocust, want er is me weinig tot niets opgevallen.

Nu draag ik al zeker 10 jaar geen horloge meer. Daardoor ben ik vaak afhankelijk van publieke klokken om tot op de minuut te weten hoe laat het is.
Inmiddels ben ik erg goed geworden in het tot op een kwartier toe weten welke tijd van de dag het is.
Misschien heb ik daardoor een soort vast patroon ontwikkelt van naar bed gaan/ opstaan, lunchen etc..
Tijdstippen waarop ik m'n wekker tegenkom of m'n lunch afreken bij de kassa.

Dus OF het zijn wel degelijk tekens maar heb ik er gewoon geen oog voor gehad de laatste tijd.

OF ik creeer dit fenomeen met regelmaat zelf door er op gefocust te zijn.

Ik weet wel dat ALS ik in zo'n dubbele getallen fase zit het ZO vaak gebeurt dat het maar moeilijk te geloven is dat het alleen maar toeval is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een helder antwoord verrijkt met eigen ervaringen. Het antwoord op de vraag is duidelijk: óf je creeërt het zelf, óf het kan inderdaad iets betekenen. In dat laatste geval is het niet al te duidelijk wat.

Andere antwoorden (8)

Ik vind het ver gezocht om hier een teken in te zien.

Waarschijnlijk is het meer dat bijna dwangmatig op de klok kijkt, als er zo ongeveer weer een 6 in de tijd te vinden is. Onbewust kun je redelijk goed bij houden, wanneer dit weer het geval is en wanneer je weer even op je klokje moet gaan kijken.

Het heeft in elk geval zeker niks te betekenen.
14 jaar geleden
Er zijn maar negen verschillende getallen die je kan hebben (omdat je niet op nul uit kan komen). Er is dus elke keer dat je op een digitale klok kijkt een bepaalde kans dat je dat getal tegenkomt. Die kans is niet zo heel klein, dus er is best veel kans dat je op een bepaalde dag in je leven dat getal elke keer blijft zien als je op de klok kijkt. Ik zou er niets achter zoeken.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb net uitgerekend dat het getal '6' van elke dag een gedeelte van 17,5% op de digitale klok staat.
Er zijn namelijk 2 digitale uren met een zes erin (06, 16) en in elk ander uur staat de zes er gedurende 6 minuten. Het wordt dus: 2*60 + 22*6 = 252 minuten. In een dag zitten 1440 minuten:
1440/25 *100 = 17,5%

Elke keer dat jij op de digitale wekker kijkt is er 17,5% kans dat die zes erbij staat. Als je dan 5 keer op een willekeurige tijd op de klok kijkt is de kans dat die zes er elke keer bij heeft gestaan 0,175 tot de 5e macht, oftewel: 0,0002 (0,02%). Statistisch gezien zou je elke 5000 dagen (13,7 jaren) dit een keertje kunnen meemaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dit verhaal komt me heel bekend voor. Ik heb me een tijdje bezig gehouden met numerologie, en kwam bij mezelf uit op het getal 44 (8 dus). Sindsdien (al een paar jaar) zie ik ook heel vaak op de klok: 17:44, 8:44, enzovoort. Echt heel vreemd.
Geen idee wat het betekent, maar er zijn verschillende theorieën op internet te vinden. Zo van "je bent op de goeie weg" en dergelijke. Ik trek me er niet zoveel meer van aan eigenlijk, ook al zie ik het nog zeer regelmatig.
Dus of het iets te betekenen heeft, is voor mij een te zweverige manier om er naar te kijken. Misschien gaat het gewoon onbewust, omdat je onderbewuste geest tot veel in staat is. (biologisch klok/ritme om maar wat te noemen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het komt me bekent voor, als ik naar bed ga is het vaak 22. uur 22 of 23.23 of 23.45, het lijkt beduidend meer voor te komen dan dat je van toeval zou kunnen verwachten.
En 22.22 en 23.23 komen maar twee keer voor in twee uur, je kan ook zeggen 2 keer in 1uur en 1 min.
maar dan toch is de kans erg klein.
Of het wat betekent, vind ik erg moeilijk te geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk werkt het heel simpel, je telt gewoon gewoon alle cijfers van je geboortedatum op tot je 1 cijfer uitkomt en je hebt je geboortegetal.

Zie verder bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekent,dat je geen analoge klok of wekker hebt en verder is het allemaal onzin,maar dat is weer mijn mening!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jouw getal 6 is, zal het jou altijd opvallen als je op de klok kijkt en het getal 6 zit erin.
Misschien zie je net zo vaak bijvoorbeeld het getal 2 als je op de klok kijkt. Maar omdat je niet zo gefixeerd bent op het getal 2 zal je dit niet opvallen.

Als jij zelf een gele auto hebt, zal het aantal gele auto's op de weg je enorm opvallen, en iedere dag zul je er minstens 3 zien rondrijden. Heb jij echter een roze auto dan zul je niet eens weten hoe vaak je een gele auto ziet rondrijden, omdat je er niet bewust mee bezig bent. Dan zie je opeens iedere dag wel een paar roze auto's.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat datgene wat jou interesseert/fixeert ook datgene is wat je het snelst zal opvallen als een (al dan niet merkwaardig) feit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door middel van numerologie, kun je bijhouden, waar je staat op je levensweg, wat je nu op het moment aan het leren bent, of net een leerproces hebt afgesloten.
Maar veel dingen die je leert zitten in je onderbewustzijn, en als ze daar zitten, en je bent je er niet bewust van, dan kun je die leringen niet gebruiken of rekening mee houden.
Numerologie zorgt er voor, dat je die dingen die je geleerd hebt, bewust te maken, zodat je er gebruik van kunt maken.
Kijk, maar eens waar het getal, wat je zo opvalt betekent, en ga verder puzzelen, dan kom je er achter, dat je iets nieuws hebt geleerd waar je je nog niet bewust van was.
Of iets aan het leren bent, waar je je nog niet bewust van was.