Hoe werkt Xenoglossy?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
14 jaar geleden
Xenoglossie (met -ie, niet met -y) is het zogenaamd kunnen spreken van een taal die je nooit hebt geleerd. Xenoglossie bestaat niet. Mensen kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een vreemde taal spreken, toehoorders kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een vreemde taal herkennen  --  maar bij controle blijkt hier helemaal *niets* van te kloppen. Jammer, maar zo liggen de feiten. Kijk eens op http://www.skepsis.nl/reincarn.html en zoek op xenoglossie. Ik citeer een klein deel van die pagina: "
Er zijn geen gevallen van xenoglossie bekend die een taalkundige konden overtuigen. Integendeel, in de paar gevallen waar een taalkundige bij is gehaald, bleek een eenvoudige verklaring mogelijk.
"

Het beste antwoord

Één van de meest verbazingwekkende paranormale verschijnselen die religieuzen, sceptici en atheïsten continu en opzettelijk negeren is xenoglossy—het kunnen spreken of schrijven in een vreemde taal die men nooit heeft geleerd. Nadat alle andere verklaringen—zoals fraude, genetisch geheugen, telepathie en cryptomnesia (het herinneren van een vreemde taal die eerder is geleerd)—zijn onderzocht, kan xenoglossy worden gezien als bewijs voor het leren van die vreemde taal in een vorig leven of door communicatie met een mens zonder fysiek lichaam—een geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Er zijn geen gevallen van xenoglossie bekend die een taalkundige konden overtuigen. Integendeel, in de paar gevallen waar een taalkundige bij is gehaald, bleek een eenvoudige verklaring mogelijk.

Andere antwoorden (1)

Dat is het automatisch praten in een vreemde taal van een medium...

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gebeurt gewoon vanzelf, net als automatisch schrijven... Daarom is het een medium... :-))