paranormale mensen inschakelen ?

hallo.
je hebt van die tv programmas dat paranormale mensen een oude moord of misdrijf willen oplossen.

waarom worden die mensen die helderziend zijn niet ingezet bij een vermissing van een kind.
waarom gaan die helderzienden niet helpen voordat het te laat is ?
als ik helderziende zou zijn en ik hoorde dat een kind vermist is zou ik vrijwillig wel willen helpen .

1.8K

Het beste antwoord

Veel zaken in het leven moeten zijn beloop hebben.
Dingen moeten gebeuren zoals ze gebeuren, misdrijf en vermissingen horen nu eenmaal bij het leven van de mens, het is er altijd geweest en zal er ook altijd blijven.
We kunnen weinig voorkomen, als het je tijd is, dan heb je maar te gaan, las laatst over een testpiloot van nieuwe vliegtuigen, hij was altijd de eerste die met een nieuw vliegtuig de lucht in ging, paar keer een noodlanding gemaakt, een keer neergestort, alles overleeft, krijgt hij een auto ongeluk in de straat achter zijn woning, helemaal niet zo ernstig, maar hij was wel dood!
Een helderziende had het misschien wel aan kunnen zien komen, dat hij zou gaan verongelukken en had dan misschien gezegd, niet meer vliegen en dan gebeurt je dat.
Een ding wordt altijd vergeten, dat een helderziende niets kan!Hij kan zelf helemaal niets, hij is afhankelijk van informatie van gene zijde.
Hij is niet meer dan een doorgeefluik, een vertaler van informatie.
De testpiloot had kunnen stoppen met vliegtuigen testen, maar kreeg een auto ongeluk, zou hij daar voor gewaarschuwd zijn, was hij misschien van de trap gevallen en zijn nek gebroken, of misschien gestikt in een kippenbotje, of een hartstilstand gekregen.
Het had gewoon moeten gebeuren, daar heeft de mens , ook de paranormale mens, geen invloed op.
Het is heel moeilijk deze zaken te begrijpen en vooral te accepteren,
Soms kunnen paranormale mensen hulp bieden en iets voorkomen, maar ook dat had dan zo moeten wezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De slaagkans is te gering... Ze hebben het te vaak mis, bijna op het percentage van gokken, dus dat helpt niet...

Een helderziende ziet niet alles...

Toegevoegd na 11 minuten:
.

(en nog een toevoeging naar jou persoonlijk: Rebecca, omdat jij dat zo zegt, dat jij zou willen helpen in een dergelijk geval, laat zien dat jij er niet aan toe bent om helderziende te zijn... Want het trauma het te weten en het te willen delen is er een om het helderzien niet in jou te laten ontstaan... Ik hoop dat je me begrijpt in wat ik zeg)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn geen helderziende mensen.
Alleen ik ben wel helderziend, want ik voorzie veel minnetjes onder dit antwoord.
14 jaar geleden
In Amerika word soms wel bij zogenaamde cold cases een psychic detective gebruikt, maar dit is volgens mij nog tot te weinig grote oplossingen gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vragen impliceren eigenlijk het antwoord al.
Als er echte helderzienden zouden bestaan en ze zouden echt helderziend zijn en daarmee meer problemen kunnen oplossen dan ongericht toeval, dan zou dat ook wel gebeuren. Het feit dat het niet gebeurt, of zozelden dat het nauwelijks meer dan een incidentele toevalstreffer is, zegt genoeg.
Ik wist de dag dat dat meisje vermist was al dat ze vermoedelijk in no time ergens dood gevonden zou worden. Ben ik dan helderziend ? Nee; gewoon vergelijken met eerdere gevallen. Misschien had ik er nog een slaatje uit kunnen slaan door er een leuke passende omgeving (bos, water, gebouwtje....) en een daderprofiel (man, in de dertig, alleenstaand, vul maar in) bij te verzinnen (met een kleine kans dat je goed gokt), maar uiteindelijk werkt het zo natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of er nou wel of geen helderzienden bestaan: als een al dan niet zogenaamde helderziende tot een antwoord van een zaak zou komen, is er vaak niet te bewijzen dat diegene echt gelijk heeft.
Ze kunnen geen feiten in de krant gaan zetten of mensen achter de tralies gooien op basis van iets wat iemand zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,
Wordt het niet al gedaan? Volgens mij wel. Kijk eens op www.rtl.nl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat er helderzienden en heldervoelenden zijn.
Maar het probleem van het voorspellen is, is dat de toekomst niet vastligt.
Er zijn meer scenario"s.
Er hoeft maar iets te veranderen, of de toekomst is gewijzigd.
Er hoeft maar iemand berouw te krijgen of de moord wordt niet gepleegd.
Het hangt van zoveel factoren af.