Waarom leggen mensen hun vinger op het glas bij glaasje draaien?

Waarom zou je dat doen, als die geest het glas uit zichzelf toch beweegt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, spijker op de kop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het glaasje er anders met een rotgang van door gaat,i.v.m. het gevaar van het glaasje draaien!

Het beste antwoord

Goeie vraag!

Een heel goede vraag zelfs - een vraag waarin het antwoord al besloten ligt...

Welke kracht zou het glas laten bewegen? Denk eens heel nuchter na, en kies het eenvoudigste antwoord dat je te binnen schiet. Zoals altijd, is dat ook nu het juiste antwoord.

Hier laat ik het bij. Je weet zelf wat het antwoord is.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel minpuntjes dit eerlijke antwoord zal opleveren...

Je kunt *willen* dat er geesten zijn, maar ik geloof er ab-so-luut niet in. Eerdere vragen over dit onderwerp hebben echter aangetoond dat veel GV-ers zwaar overtuigd zijn van de kwade geesten die zouden worden opgeroepen door glaasjedraaien. Een deel van die GV-ers deelt minnetjes uit aan alles en iedereen die het waagt een eigen mening te verkondigen.

Dus, jongens, hoeveel worden het er deze keer? ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daarom klopt het ook niet, dat glas is vingeraangedreven, maar dat ervaren de draaiers niet zo...

Goed opgemerkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als 'tussenstation' tussen jou en de geest. De geest leidt het glaasje dan via jou vinger naar de letters die hij wil.
Zo houden ze het spannend, geesten willen het niet te makkelijk maken voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top antwoord
Via jouw energie laat je het glas naar een letter gaan.

Maar.........wanneer je met mensen dit doet, is de kans erg groot dat je elkaar beïnvloed en dat het glas daar naar toe zal gaan, wat je juist wilt horen. Betrouwbaar is het dus niet! Je moet je dan helemaal 'leeg' kunnen maken.

Het is zeker een hele gevaarlijke bezigheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan nooit te vaak gezegd worden!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede waarschuwing +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, doodeng om te doen!
Dank je wel Ed en Lora!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Helemaal juist!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Duchantain!
Het is niet 'een geest'
die het glaasje beweegt,
maar 'de geestige mens'
die dát wil laten geloven.

Dus als de mensen niet hun vinger
op het glaasje zouden leggen,
dan zal het glaasje nooit bewegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is helemaal waar, het komt niet door de mens zelf, maar via de mens, dus zonder de vingers zal er niets gebeuren.
Om jou te belazeren