Geluk en verdienen hebben niets met elkaar te maken, net zo min als een tang en een varken... Het is van andere dimensie...

Geluk krijg je als resultaat van acceptatie... Geluk is als het lukt... Ge-luk-kig ben je of ben je niet...

Verdienen... Alles wat je verdient kun je stapelen... zo stapel je een getal op een rekening en als dat plus is, dan krijg je dat en als dat min is moet je dat nog betalen... Maar het is cumulatief...
Dat wat je verdient kun je uitgeven, geluk kun je niet uitgeven...

Geluk en verdienen is al totaal incompatibel omdat het een een werkwoord (lees zwoegwoord) is en het ander een zelfstandig naamwoord...

Geluk is niet te verdienen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

geluk is volgens mij niet iets wat je kunt verdienen. Je moet het jezelf gunnen, jezelf de moeite waard vinden. Zo sta je open voor mooie dingen in het leven.

Toegevoegd na 1 minuut:
en dan word je vanzelf gelukkig denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk kun je niet verdienen. Hoe wil je dat doen?
Met geld? Met punten? Door iets voor iemand te doen?

Ik blijf erbij dat geluk iets is waar je zelf voor kiest. Door de juiste keuzes in je leven te maken zul je het geluk vanzelf ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het spreekwoord niet: :"wie goed doet,goed ontmoet", er zit zeker een kern waarheid in. Ik ben van menig dat dit ook het begin is om geluk te "hebben", uitonderigen daar gelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi antwoord. +1. Ander spreekwoord: Als je sterft en je had 5 echte vrienden, dan had je een goed leven.
Geluk kan je niet verdienen en is ook niet te koop.
Je hebt het of je hebt het niet.
Er is een spreekwoord: wie voor een dubbeltje geboren is, wordt nooit een kwartje. Voor de jongeren onder ons, dubbeltjes en kwartjes waren munten uit het "gulden"tijdperk.
14 jaar geleden
Geluk is niet te vatten. Als je weet het te herkennen moet je het pakken, en het is dan aan jezelf of je er iets mee doet.
En vaak valt het de meeste mensen niet eens op dat ze het al lang hebben..

Je kan zelfs geluk vinden in iets heel kleins, een heel erg lekkere hamburger, een mooie bloem, of een goeie sfeer. Je moet het maar net weten als het er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed bent voor je medemensen en als je goed voor de dieren bent, verdien je geluk.

Of je het ook daadwerkelijk krijgt, kan ik niet garanderen.

Je moet jezelf voorts ook nog toestaan om gelukkig te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe ben ik van mening dat ieder mens recht heeft op geluk.
Het lijkt er echter helaas wel op dat sommige mensen voor het ongeluk geboren lijken te zijn.

Toch hangt het ook erg af van jouw definitie van geluk.
Is geluk een mooi groot huis, met een auto voor de deur?
Daar kun je zelf hard voor werken.
Of word je gelukkig van de blijde glimlach van een oud vrouwtje dat je net hebt geholpen met oversteken?

Geluk kun je vinden in de kleinste dingen, en sommige mensen hebben daar echt een talent voor. Zelfs mensen in uitzichtloze situaties.
Geluk is niet maakbaar, maar je kunt zeker zelf wel actief meewerken of -zoeken naar dingen die jou gelukkig kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk verdien je i.v.m allemaal goed zijn tegen je omgeving. En als God dat ook goed vind. Dan zal die dat geluk aan je geven. Als beloning.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt wel babyfaced +1
Door niet te haten, niet hebzuchtig te zijn, je te richten op vredige gevoelens.
Door jezelf niet te hechten.
Door jezelf vrij te maken van verlangens en om te gaan met andere gelukkigen. (Boedha).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk kun je niet verdienen als je een beetje geluk hebt krijg je geluk .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hoe kan ik geluk verdienen?"

-door te weten WAT (voor jou) 'geluk' is;
-door 'het' dán voor jezelf te scheppen;
-door 'het' vooral niet af te dwingen;
-door 'het' niet vanzelfsprekend te vinden;
-door 'het' ook anderen te gunnen;
(want dat is goed voor jouw 'karma'...lol).
-en door er rekening mee te houden,
dat 'geluk' kan worden afgewisseld
door de tegenstelling 'pech'.

(Het 'lot' mot natuurlijk wél 'mee zitten',
want ánders zit het simpelweg 'tegen'.)

Ook kan het vaak/ soms zijn,
dat uit het geluk de pech voortkomt,
en uit de pech het geluk.

Ik vind 'geluk' gelijk 'een goede baan';
totdat die ene (pech-)dag komt
wanneer men mij gaat ontslaan;
maar als ik dan weer verder zal gaan,
dan kan dát uiteindelijk leiden
tot een nóg veel betere baan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gewoon gezond bent,dan heb je al geluk in handen.
Je kunt gaan en staan waar je wilt,doen en laten wat je wilt.
Geluk is het innerlijke van een mens,en heeft niets met geld te maken.
Als je van iemand een gemeend dankjewel krijgt,dan is dat al een beetje geluk in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je goed geantwoord eef....het grootste geluk is een goede gezondheid...+
Verdienen kun je het niet, maar wel naar je toe trekken.
Ook is het belangrijk om het geluk te herkennen en te omhelzen, want mensen zitten soms zo vast aan het negatieve, dat ze het geluk wat voorbij komt niet herkennen.
Veel geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door goede werken te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdienen zou ik het niet noemen. Het heeft er zijdelings wel mee te maken; je hebt er wel invloed op.

In 1e instantie is het belangrijk dat je jezelf accepteerd voor wie je bent. Dit gevoel uit zich naar buiten toe door je uitstraling. Deze uitstraling heeft weer invloed op je omgeving die er op reageert waardoor de invloed van jouw uitstraling weer bij je terugkomt.

Wanneer je in staat bent, er voor open kunt staan, om deze energie te ervaren, is dit een manier om het leven te omarmen en je gelukkiger te voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet, het komt op je pad of niet. Als het er eenmaal is kun je proberen het te behouden maar zelfs dat is meer geluk dan wijsheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niets wat je MOET DOEN in dit leven om gelukkig te mogen zijn.
Geluk is een vorm van ZIJN.

Als je naar iets streeft.. ontken je dat je het hebt.

Als je vraagt " hoe kan ik rijk worden" Dan ervaar je jezelf als arm.

Als je vraagt " hoe kan ik wijs worden" dan ervaar je jezelf als dom.

Als je vraagt "Hoe kan ik geluk verdienen" dan zeg je eigenlijk.. ik ben niet gelukkig.

En hoe langer je het vraagt hoe langer je jezelf als arm, dom of ongelukkig zult ervaren.

Streef er niet naar... BEN het.

Toegevoegd na 11 minuten:
Weet je, het klinkt lekker zweverig allemaal. Maar hoe vaak zeggen wij nou niet tegen kinderen.. JE KUNT HET!

of.. JE BENT NIET DOM! JE BENT NIET LELIJK! en ga zo maar door.
Het kind ervaart zichzelf als onkundig, als dom, als lelijk.. Maar wij als volwassenen snappen dat het bij het kind in het hoofd zit.. dat zijn beeld geen realiteit is. Dat zijn beeld zorgt voor de beperkingen die het kind ervaart.

Maar als het dan om onszelf gaat.. zijn wij net zo blind als die kinderen.

En ik vorm daar helaas ook geen uitzondering op. Maar ik heb inmiddels wel door dat ik me mijn beperkingen zelf opleg. Dat ik ze zelf creeer. Zodra ik daar bewust uitstap ontvouwt zich steevast een zee van mogelijkheden die ik eerder gewoon niet zag. Niet KON zien, omdat ik er geen oog voor had. Omdat ik m'n aandacht vestigde op wat ik dacht dat er ontbrak.. zag ik alleen maar dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt geluk niet verdienen.

Werk er aan dat jij gelukkig bent in jezelf! Met jezelf!

Je straalt dan die energie uit en het geluk zal naar je toekomen.

Geluk is maar een moment, kies voor tevredenheid, dan zullen gelukkige momenten je overvallen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen "verdient" geluk. Maar niet dat de 1 het verdient en de ander niet. Je merkt wel dat mensen die de neiging hebben naar fouten, negatieve dingen te kijken, minder gelukkig zijn. Mensen die in veel iets goeds, leuks of interessants zien, hebben vaak een positieve levenshouding en dat trekt gelukkige gevoelens en positiviteit aan. Wat je aandacht geeft groeit! Of het nu negatieve aandacht is of positieve. Als je veel naar fouten kijkt, zal je veel fouten blijven zien, zie je eerder de mooie en goede dingen dan zul je die steeds meer zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk komt gratis en voor niets wanneer je ongeluk omarmd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk kun je niet 'verdienen'.

Geluk kun je ervaren, als je er oog voor hebt. Sommige mensen hebben dit van nature in zich, maar je kunt het ook oefenen.

Boekentip: De Geluksformule, door Stefan Klein. (zie link)
Nuchter, helder en lekker leesbaar.
Zou iedereen moeten lezen!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie ineens dat de uitgave waar ik naar linkte, alleen nog tweedehands te koop is.
Voor de nieuwe editie zul je genoegen moeten nemen met de pocketuitgave. Leest misschien iets minder comfortabel, maar nog steeds de moeite waard.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-geluksformule/1001004002602629/index.html