zien dieren ook geesten?

ik heb bij een andere vraag verteld dat ik wel eens dingen had zoals bvb aura's en schimmen.als ik dat zag voelde ik me vaak niet op mijn gemak vaak voordat zoiets gebeurde kreeg ik al last van een zenuwachtig gevoel.
ik had een paar keer mijn kat bij me toen ik dat gevoel kreeg, en toen deed mijn kat heel raar ze lag dan alleen maar te staren naar 1 punt oortjes naar voren en ogen heel groot. 1 keer toen ze bij me lag lag ze bijna te slapen ze was nog aan het spinnen, ineens hield ze op met spinnen ging ze rechtop liggen met der ogen helemaal open ik kon der aaien en doen mar ze was alleen maar gefocust op 1 punt.
dus mijn vraag is zien dieren dit ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.5K

Antwoorden (8)

Mijn eigen ervaring (ook al eens verteld bij een eerdere vraag op dit gebied):
Mijn twee honden ligggen te slapen, zoals iedere avond.
Plotseling worden ze wakker, kop omhoog, blik naar de hoek van de kamer.
Ze lopen naar de hoek van de kamer, gaan zitten en kijken omhoog. Laten zit heerlijk aaien en kroelen, helemaal blij. Onderdanige houding, kwispelend.
Alleen....er was daar niks.
Na die ervaring (waar ik met kippenvel naar heb zitten kijken) denk ik eigenlijk dat dieren veel ontvankelijker zijn voor het 'zien' van geesten/entiteiten dan mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi verhaal, skusme +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal waar, heb de zelfde ervaringen+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zat er wel een vlieg op de muur.
ik zie zelf niet van dat soort dingen, maar een vriend van me wel. Hij vertelde mij dat wanneer hij dingen zag in zijn huiskamer, de katten ook vaak naar hetzelfde punt zaten te kijken. dus dat klinkt een beetje hetzelfde als jouw ervaring. Dus ja, misschien wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dieren kunnen het zien, en voelen, en vooral katten zijn heel gevoelig voor geesten.
Je kat is op dat gebied ;ook; je beste maatje, want als het een slechte entiteit is, zal die jou daar tegen beschermen.
Dus met een kat in huis, hoef je niet bang te zijn voor geesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als mensen kunnen dieren ook GEEN geesten zien. Op dit gebied is nog nooit iets wetenschappelijk bewezen.

Dus tot dat de wetenschap dit kan bevestigen kan het gewoon niet.

Dus misschien is: "misschien" een beter antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of zij deze zien kan ik je niet zeggen maar dat ze 'waarnemen' weet ik uit ervaring.

Zoals boven als voorbeeld al aangeven is, richten zowel honden, katten, etc zich in de richting van het "iets" wat de meeste van ons niet machtig zijn om dit waar te nemen.

Dieren, ofwel huisdieren, zijn veel gevoeliger dan de mens (al is deze gave in de mens maar wordt nog sterk onderschat en afgewezen). De (wilde) dieren vertrouwen op hun sterk ontwikkelde 6e zintuig en intuïtie.

Zoals gezegd, de mens geeft de voorkeur aan zijn verstand, ten nadele van onze ' gevoeligheid'.

Of we daar nu zo gelukkig mee moeten zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke plus .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
voor zover ik het weet niet.
ik denk dat de kat je aura zag.
ik raad je aan eens contact te maken met je angst voor deze dingen.
ik heb een paar boeken gelezen waar jou ervaringen in beschreven werden.
ik zelf kan nu ook auras zien en door dit merkte ik dat het nog wel beangstigend kan zijn.
maar neem het waar en je kunt merken dat er niets te vrezen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aura, HMPFFFFFFHA Tussen de oren.
"zien dieren ook geesten?"

Dát zou zeer waarschijnlijk kunnen,
en mogelijk geldt dat niet voor alle dieren,
maar helaas kan men dat (nu nog) niet bewijzen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik denk wel dat ze dingen zien

ik weet nog niet zolang over orbs en was mijn fotos eens aan het doornemen of ik ook degelijke fotos heb met orbs erop

tot ik bij een foto terecht kwam van mijn hond die in een erg vreemde houding gedraaid stond en de blik op iets richtte

he dacht ik wat staat zij daar raar en het lijkt wel of ze naar iets kijkt, maar er was niets te zien zo op de foto

toen heb ik de foto uitvergroot en ja daar was een orbs waar ze overduidelijk naar keek, vandaar die vreemde houding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Orbs zijn onzin. Het zijn gewoon stofdeeltjes die op een bepaalde manier licht reflecteren. Kijk ook eens op http://www.skepsis.nl/orbs.html