Omdat de god van liefde cynisch is. Bewijs dat je zonder enig bewijs van mijn bestaan al deze beproevingen doorstaat. Als je dat doet, zal ik -na je dood- bewijzen dat ik besta.

Het is toch niet leuk dat spelletje te spelen als de aarde gelijk de hemel is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het "onze" planeet is. wij moeten het hier zelf uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij niet bestaat ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doet-ie ook.
Van alle mogelijk denkbare rampen gebeuren er maar een paar.
Hij houdt er dus een heleboel tegen.
Of maak ik ergens een denkfout?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er geen god bestaat die rampen tegen houd.
Ook denk ik dat er geen god is die je af kunt beelden als een mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat hij/zij vindt dat de aarde overbevolkt is,en op deze wijze hier iets aan wilt doen.Als je in god gelooft...fijne god he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dood hoort bij het leven. Misschien is het wel een manier om de balans tussen leven en dood te houden. Hierbij is God niet kieskeurig iedereen is gelijk. Als je plaats moet maken voor een hoger doel. Dan zal dat ook gebeuren. Heeft niks te maken met een boze of goede God.

For the greater good zou ik maar zeggen, hoewel we dat als mensen waarschijnlijk nooit kunnen begrijpen. Daar is ons vermogen om te begrijpen en accepteren te klein voor.

Het is net als een bos dat in de fik gaat. Op het eerst denk je ah wat zonde. Maar achteraf blijkt toch dat de oude dorre bomen plaatst maken voor nieuw leven. Het is gewoon een mechanisme dat de balans in ere houdt.

Voor God is iedereen gelijk. Als jou tijd er in dit leven op zit en je je levenslessen hebt geleerd dan 'mag' je dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wil ie heus wel hoor! Maar waarschijnlijk was ie op dat moment net even bezig op één van de ontelbare andere door hem geschapen planeten in het heelal om daar een andere ramp te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat er in je vraag van uit dat God bestaat. Maar goed, laten we dat even aannemen.

God voorkomt geen rampen, hij heeft er wel gecreëerd: In het eerste boek van de Bijbel, Genesis, staat bijvoorbeeld het verhaal van de zondvloed. Er wordt verteld hoe God aan Noach de opdracht geeft een ark te bouwen. Er zal een grote vloed komen die alle leven, mens en dier zal vernietigen omdat er groot onrecht en ongeloof onder de mensen is ontstaan.

En misschien is dan dat laatste de reden waarom God rampen niet tegenhoudt (of veroorzaakt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou Hij dat moeten doen dan?

Wij hebben immers alles verprutst en we verpesten de aarde ook. (denk aan alle uitlaatgassen bv)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij heeft al genoeg gedaan voor ons, maar wij keren Hem de rug toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet 'de taak van god' om rampen tegen te houden, dat is de taak van de mens zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God grijpt nooit in, ook niet bij een ramp... Ik zou het anders willen zeggen,maar dat kan ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft de aarde ter bewoning aan de mens gegeven om er zorg voor te dragen,en de tuin van Eden moest over gans de aarde uitgebreid worden.

Doch sommige engelen en de eerste mensen dachten beter af te zijn zonder God en zelf eens te bepalen wat Goed en slecht is.

De bijbel geeft op diverse plaatsen te kennen dat Satan de god van dit samenstel van dingen is (2Kor 4:4)
Ook zou Satan alle koninkrijken der aarde aan Jezus gegeven hebben wanneer hij 1daad van aanbidding jegens hem verrichte.

De situatie in onze tijd is dusdanig dat de mens ruimschoots bewezen heeft niet zichzelf te kunnen besturen zonder Gods leiding te zoeken.

Straks komt er grote kuis en grote herstellingswerken!Jezus heeft bewezen dat hij macht had over de natuurelementen.
Maar eerst:

(Openbaring 11:18) . . .Doch de natiën ontstaken in gramschap, en úw gramschap kwam, en de bestemde tijd om de doden te oordelen en om aan uw slaven, de profeten, en aan de heiligen en aan hen die uw naam vrezen, de kleinen en de groten, [hun] beloning te geven, en om hen te verderven die de aarde verderven.”
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan en mag hij ook niet. Een mens is geboren met een vrije wil. Alle keuzes goed en fout worden bewust of onbewust door ons genomen.
Bovendien zijn wij hier gekomen om te leren, te leren ervaren en om te groeien in wijsheid.
Als hij alles zou wegnemen zou er geen reden meer zijn om te groeien.
En dan nu nog het antwoord of God verantwoordelijk is voor natuurrampen, is het antwoord nee.
Door de natuur zo te manipuleren en uit te buiten, plus zoveel rottigheid en negativiteit de ether in te sturen, zijn wij zelf verantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat alles door God komt rampen, aarbevingen, ongelukken. noem maar op.
Soms houdt die wel tegen. Alleen als God zelf dat wil. En soms laat die dat gewoon gebeuren...