Spuritualiteid is een onbewezen iets. Waarom word er nog steeds geloofd in mensen de claimen het te kunnen.

Nog nooit is er iets zinnigs voortgekomen uit mensen die beweren spiritueel te zijn. Geen misdaad opgelost geen wetenschappelijk bewijs. Waarom mogen mensen zich als medium uitgeven en zo geld zuigen uit teren zieltjes die net iemand verloren hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Spiritualiteid

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol, spuritualiteid?? Ik neem aan dat je spiritualiteit bedoelt? Spiritualiteit is geen werkwoord, niet iets wat je claimt te kunnen'. Ik ben natuurlijk geen helderziende, maar verwar je spiritueel misschien met paranormaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk woord he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verbetert jezelf hierboven fout. Het woord eindig niet op een 'd', het is gewoon spiritualiteit, zoals de categorie waar deze vraag onder valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik ga het vanaf nu alleen maar zo schrijven :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zeker. Maar zó moeilijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het ook Ca44, ik zei het alleen ter informatie, want ze leek te twijfelen tussen verschillende manieren van spellen, ik heb het ook vaak genoeg hoor trouwens, maar dan weer met andere woorden.

Het beste antwoord

Ik vind dit een terechte vraag, ondanks je spelvauten :)
Het probleem is dat die mediums misbruik maken van mensen op het moment dat ze in de ellende zitten en op hun zwakst zijn. De fout zit natuurlijk ook bij die mensen, die zijn op zoek naar iets wat er niet is. Maar dat neemt niet weg dat die oplichters geld verdienen aan de ellende van een ander.
Als daar een wet tegen verzonnen zou kunnen worden, zou die moeten worden uitgevonden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk lijkt mij

Andere antwoorden (6)

er zijn altijd mensen die ze wel geloven.
en iemand die echt geen kant meer opkan ziet een medium mischien ook wel als laatste kans dat het nog goed kan komen.
zolang er mensen in geloven en er voor betalen zullen mediums gewoon doorgaan. of het nou echt is of niet.
mensen zijn altijd zoekende
14 jaar geleden
Als ik iets kwijt ben dat ik per se wil terugvinden zoek ik eerst op plekken waar het moet liggen, dan waar het kan liggen, dan waar het niet zou moeten liggen, dan waar het eigenlijk niet kan liggen, dan waar het onmogelijk ooit zou kunnen liggen, tenslotte waar het gerarandeerd niet ligt en pas dan ga ik zitten huilen.
Zo ook mensen die een antwoord zoeken. Waar in bovenstaande serie spiritualiteit ergens thuishoort mag ieder voor zich bepalen, maar het komt wel vóór het zitten huilen. Dus is het is zo kwaad nog niet. Met zitten huilen schiet niemand iets op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe weet jij dat er geen misdaden zijn opgelost door een medium? nee ze gaan jou niet bellen igg.Maar ik denk dat je bepaalde dingen nooit helemaal uit moet sluiten op dit gebied.p.s de wetenschap en de spirituele wereld zijn als water en vuur natuurlijk.iets dat niet aantoonbaar is betaat ook niet volgens onderzoekers.veel te rationeel volgens mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatst een hele docu over dat er nog nooit was opgelost door een paranormaal iemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan ,maar met 1 docu sluit je dit nog niet uit toch?meerdere bronnen zijn dan wel gewenst.de nederlandse politie o.a."gebruiken"ook nog steeds para normale mensen dit doen ze al tijden waarom denk je? ps geloof nooit alles wat een ander zegt!
Spiritualiteit heeft zich wel bewezen, maar alleen binnen elke persoon... Spiritualiteit heeft te maken met spirit, en spirit is persoonlijk... Dus spiritualiteit is iets innerlijks, iets binnen één mens en daarmee is het zeer waardevol...

Dus als mensen met dat wat je noemt spiritualiteit naar buiten gaan, dan is het hun zaak... Is er een vraag dan wordt er daardoor een aanbod gecreëerd, dan moet je niet de facilitators kwalijk nemen...

Maar dat spiritualiteit niet goed is, dat bestrijd ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welk opzicht is bedrog goed dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, +1
Plasje, gezien jouw reactie denk ik dat je vraag niet geheel objectief is en dat je op zoek bent naar een antwoord dat jouw afkeer van spiritualiteit bevestigt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plasje "bedrog" en "spiritualiteit" zijn niet een en dezelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kashmir: je schrijft het verkeerd. Het is spuritualiteid :P
Spiritualiteit = geestelijke levenshouding. Je eigen waarheid vinden is waar het allemaal over gaat, dat is eigenlijk wat spiritualiteit is. Hier hoeft niets aan bewezen te worden.

Spiritueel KUN je niet, maar kun je wel ZIJN.

Oké, nu dit wellicht duidelijk is wil ik overstappen op een ander woord: paranormaal. Verschijnselen die wel worden waargenomen met de zintuigen, maar niet wetenschappelijk kunnen worden verklaard (bijvoorbeeld wonderen, telepathie, helderziende,- voelende, -ruikende, -horende en -proevende waarnemingen).

Misbruik maken van tere zieltjes is per definitie fout, maar naar mijn mening zijn er ook mensen die wel goede dingen doen. Dat dit nog niet wetenschappelijk is bewezen is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten, maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring."

Ik vind mediteren bijvoorbeeld ook al spiritualiteit. Ik houd me ermee bezig en nee, ik kan er geen misdaden mee oplossen, noch kan ik jouw bewijzen dat ik me er geweldig bij voel. Maar vind jij dan dat zaken alleen van belang zijn als ze bewezen kunnen worden of misdaden kunnen oplossen of iets dergelijks. Spiritualiteit is wel degelijk zinnig. Wat het nut ervan is is voor eenieder anders.

Dat er mensen zijn als Jomanda en Char die misbruik maken van dit onderwerp staat helemaal los van het nut van spiritualiteit. Bedrog en fraude is nooit goed!