Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurd er als je in harmonie komt met je omgeving?

Mensen kunnen in harmonie leven of samenwerken, maar wat is nou harmonie, hoe voelt dat, wat gebeurd er dan?

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry.. gebeurt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je in harmonie komt met je omgeving, dan verzet je je niet, dan ga je met de stroom, omdat de stroom jouw kant op gaat, dan ben je blij met de dag, met de mensen om je heen, met jezelf, dan hóór je de vogels, dan ruik je het versgemaaid gras, dan hoeft het allemaal niet, omdat het allemaal niet hoeft.

Dan is er nauwelijks nog onderscheid tussen jou en niet jou.

In volstrekte harmonie heb je geen goden nodig, dan ben je zelf god, maar wel een nederige god.

Dan ben je één met de mieren, en het gras, en de regen...
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Wat er met jou gebeurd is, dat je alles in je omgeving accepteerd zoals het is. Geen (voor)oordelen, gewoon leven en laten leven. Ieder en alles in zijn waarde laten. Dat lucht zo op en maakt je hoofd leeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan verandert de mens de natuur niet, dan is er zorg voor de natuur... Hoe dat voelt? Er is geen enkele neiging om de natuur aan te passen aan een beter plan... Dus acceptatie en zorg voor de natuur is een resultaat van in harmonie zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft een andere harmonie. Als die harmonieën veel op elkaar lijken, kan je zeggen dat je in harmonie bent op dat moment en op dat tijdstip en op die plaats en onder die omstandigheden.
Globale / algemene / generieke harmonie is er niet - al was 't maar omdat iedereen andere meningen heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat er gebeurt is dat er een resultaat ontstaat. Denk aan een harmonisch orkest. Door samen te werken ontstaat een mooi resultaat.

Zie harmonie als positief in tegenstelling tot disharmonie.

Dus wat er gebeurd is dat er een positief resultaat, of positieve gedachte onstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt er dan een rust over je heen, een tevreden en blij gevoel.
Ik woon sinds 3 jaar in een boeren buiten gebied en vroeger wilde ik veel vaker op vakantie dan nu.
Hier woon ik heerlijk rustig en ik hoef niet meer zo vaak weg.
Dus ik denk dat ik nu in harmonie ben, een heerlijk gevoel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harmonie zit wel in jezelf als je dat kunt overdragen aan je omgeving is dat alleen maar mooi. Harmonie vind ik tevreden zijn, en dankbaar zijn dat je mag leven. Je haalt alles eruit wat er in zit .Je bent dankbaar dat je gezond bent. En gelukkig zijn met je gezin. Zonder grote zorgen. Je geeft om jezelf maar ook om een ander.Het is een grote wisselwerking. Dan kom je in harmonie met je omgeving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar en +1. Maar zelfs als je in harmonie bent met je omgeving kan de Noodzaak tot verandering zich aandienen.
In dat geval voelt je leven "gepast" disharmonisch met de omgeving . Je dient te veranderen om terug in harmonie te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi gezegd goldenten.
Geen onrust, maar juist rust en kalmte, geen stress, geen opgejaagd gevoel, geen zoektocht meer. Je hoeft nergens naar toe, je bent er al.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi Pieker, +1
Een uitleg gezien vanuit je levensinstelling.

Wanneer jij het leven accepteert zoals het zich aandient, weet ,dat de 'pijnlijke' momenten en gebeurtenissen ons de grootste kennis en inzicht brengen, het leven ziet als een grote les waarin jij het middelpunt bent en zelf kan bepalen of je gelukkig wilt zijn of niet, dan leef je in harmonie met je 'omgeving'.

Je zwemt niet tegen de stroming in maar laat je door de stroming meevoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is altijd kortstondig. Het is beter te leren leven met verschillen, ze te accepteren en er geen punt van
te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In harmonie leven met je omgeving houdt in dat je een wordt met alles.
Dan voel je dat onderdeel uitmaakt van alles, een radertje in de grote klok.
Op je werk geeft het een wij ervaring, en in de natuur geeft het een spirituele ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je in harmonie komt met je omgeving
dan voel je je blij!
harmonie is in tevredenheid en blijheid zijn in een rustige manier met jezelf. er gebeurt niets bijzonders
of misschien ook juist wel iets heel bijzonders
je bent je gewaar van..
je bent in harmonie met alles en iedereen.
heerlijk! geniet ervan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je in samenhang, in balans met jezelf en met anderen. Innerlijke rust, vrede, inzicht, geen drang om iets of iemand te veranderen. Het is goed zoals het is.

"Elke gebeurtenis raakt aan een andere, als draden geweven in harmonie die de stof vormen waaruit het leven bestaat." (Don Bradley)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding