Hoe vind ik mijn gids?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je niet de gids bedoelt die in de brievenbus ligt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie catagorie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehhh.....alle categorieën???? maar ik voel een nee aankomen :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm, Nieqoh, nu draai je toch al een tijdje mee he... Bovenaan staat (achter zoek, in grijze letters) in welke categorie de vraag valt...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooooh ja.... Die zie ik voor het eerst. Mijn ogen gaan altijd meteen naar de vraag he :D Maar ik had al een vermoeden dat je een spirituele gids bedoelde. Maar helaas weet ik dat ook niet, maar ben er ook wel benieuwd naar ja. Goeie vraag dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag Doenja, zou mijn vervolgvraag kunnen zijn. Een plusjeh van moi+

Het beste antwoord

Ja Dounja, je gids hoef je niet te zoeken, hij is al bij je voor je geboorte.
Meestal aanwezig rechts van je iets naar achteren.
Hij wringt zich tussen je gedachten in en zolang je het nog niet weet lijken het jouw eigen gedachten.
Maar soms als je ineens iemand antwoord geeft , direct, zonder er bij na te denken, dan is dat van je gids.
Een stapje verder, weet je het antwoord al voordat de vraag helemaal gesteld is.
Nog een stapje verder, weet je de vragen die er aan gaan komen.
Op het moment vlak voor je in slaap valt, is je gids het makkelijkste te voelen.
Dat is ook het moment van je vragen.
Later, veel later kan je hem de hele dag door vragen stellen en worden de antwoorden steeds makkelijker te verstaan, maar soms komt het in kleine stukjes over.
Stemmen in je hoofd die je vragen rare dingen te doen, die ingaan tegen je fatsoen , zijn niet de stemmen van je gids.
Je gids is voor je zelf, maar hij laat je leven zoals jij dat wil.
Kijk je niet naar hem om, prima !
Stel je iedere dag vragen aan hem, ook goed!
Steek je een kaarsje voor hem aan, geweldig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig dat je rechts, iets naar achteren zegt, want dat stel ik me ook altijd zo voor...
Dank je voor je antwoord, dit helpt echt, maar dat wist je al... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)

Andere antwoorden (12)

Als je een gids hebt,ga er dan nt naar op zoek. Deze meld zich vanzelf een keer of misschien wel helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry voor jou maar jij kan je gids niet vinden : Maar de gids heeft jou allang gevonden .Probeer niet om contact te leggen met de gids omdat het averechts kan weken . En Toch is jou gids vaker voelbaar als je het zelf in de gaten hebt . Het zijn die hele kleine dingen die het zijn zoals : Het gevoel dat je niet alleen bent :En je denkt dat je verkeerde beslissingen hebt genomen maar achteraf toch de goeie beslissing is geweest : en als je er klaar voor bent zal de gids heel misschien aan jouw verschijnen,Ik hoop dat je er iets mee kunt !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Bijna vergelijkbare vragen zijn gisteren en eergisteren ook al gesteld. Aan de antwoorden op die vragen heb je misschien ook wel wat.

Één dag geleden:
Wat is dat een spirituele gids en hoe weet je dat je er een hebt?
http://www.goeievraag.nl/vraag/spirituele-gids.40958

Twee dagen geleden:
Hoe kan ik contact maken met mijn spirituele gids(en) ?
http://www.goeievraag.nl/vraag/contact-spirituele-gids.40833

Het hele onderwerp spreekt mij overigens totaal niet aan, maar dat terzijde.
14 jaar geleden
Je herkent hem/haar aan het vlaggetje.

Deze vraag is reeds eerder gesteld. Volgens mij moet deze vraag redelijk eenvoudig te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan eens mij Ed aankloppen.
Of bij een paragnost.

Maar buiten deze opties, is het de gids die jouw vindt. Het is alleen niet vinden. Want jullie hebben elkaar al gevonden. Vanaf het begin dat jouw ziel in je lichaam zit is je gids er ook al. Hij helpt je met jouw doel in dit leven en heeft je al laten leren wat je zou willen leren.

Dus je gids is er al en die hoef je niet te vinden. Het enige is dus dat je nog geen contact hebt met je gids. Voor dat antwoord verwijs ik je door naar de andere vraag hier op GV.

In mijn geval is het zo dat ik soms dingen roep die zelfs voor mij nieuw zijn. Alsof het een ander is die dat zegt, maar dat het alleen uit mijn mond komt. Ik ben op zo een moment zeer helder en ik zit dan eigenlijk ook op mijn praatstoel. Kortom ik zit in een flow en voel me dan ook verbonden met het universum.
Op deze momenten spreekt mijn gids en komt dat direct via mij de wereld in.
Maar ook als ik niet hardop spreek kunnen er inzichten in me op komen.

Als jij dit ook ervaart, dat is het je gids die spreekt. Daar kun je naar luisteren en je kunt vragen stellen.
Dit is het punt waarin ik nu ben. Ed heeft vele mooiere momenten met gidsen, maar die heb ik nog niet ervaren. Zo zit een ieder op een niveau waar hij/zij ook zou moeten zitten en dat is helemaal niet verkeerd. Dit moet groeien.

Als ik namelijk 20 jaar geleden plotseling zou ervaren wat ik nu allemaal ervaar, dan zou ik gek geworden zijn en al platgespoten liggen op een psychiatrische afdeling. Dat is niet goed voor je.
Het komt als jij daar klaar voor bent. En in de tussentijd heb je dingen genoeg te doen waar je je mee bezig kunt houden. Dan heb je -bewust- niet nodig om te weten dat je een gids hebt.
Ik ben blij dat het stapje voor stapje komt. Dan heb ik tijd om het te verwerken en ermee te dealen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en helder.. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede reactie vooral de laatste opmerking, dat je erin moet groeien. Ik ben een tijd heel erg bang geweest voor geesten en dat zijn geen momenten om contact te leggen met gidsen of zo. Lijkt me dan erg ongezond.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord! +
Heb je al gekeken bij je vaste telefoon, maar ik neem aan dat je de spirituele gids bedoeld en niet je telefoongids...

Die kun je niet vinden, die vind jou... Als jij voor astrale zijde interessant bent, dus een voertuig kan zijn voor boodschappen van gene zijde, geloof me, dan wordt jij op de hoogte gebracht van je gids...

Mag ik het zo schetsen... Het is een wereld die machteloos moet toezien hoe het op aarde gaat, die astrale wereld komt van de gewone wereld, het zijn mensen, of identiteiten die het astrale niet hebben kunnen overstijgen, zeg maar de zwaartekracht van de aarde niet hebben kunnen overwinnen, dus zie zielen blijven in de aardse sfeer en vallen uiteindelijk weer terug op de aarde, net zoals elk object dat om de aarde draait ooit doet...

Waarom moeten ze machteloos toezien? zij hebben geen materie tot hun beschikking, bewustzijn is er wel, maar er is geen handvat om in de materie iets te bewerkstelligen... Als jij nu openstaat voor deze zaken, dan kun jij een werktuig worden voor zij die geen werktuig hebben... Dus als jij kunt dienen voor het astrale zal een gids dat niet nalaten bezit van jou te nemen, (met toestemming van jou zelf natuurlijk) en dan werk te verrichten VOOR HEN... Maar als jij dit ontkent, dan gaat geen gids naar jou toe, want het heeft geen nut, die gids mag niets doen van jou en je kunt zeggen wat je wilt, of ze bestaan of niet, maar ze zijn niet gek, ze gaan geen zaken proberen te doen die onmogelijk zijn... Mensen doen dat meestal niet, zaken die onmogelijk zijn, maar gidsen doen dat nooit, want het levert niets op...

Dus als jij jezelf beschikbaar gaat stellen voor de astrale wereld, dan weet ik zeker dat je onmiddellijk bezoek krijgt van een gids... En als je meer wil te weten komen over dit soort zaken, dan kan ik je aanraden om 8 boeken GRATIS en LEGAAL te downloaden die hier specifiek over gaan... Dat zijn dure ingebonden boeken die in de boekhandel meer dan €100 kosten, helemaal gratis...

Ik hoop dat je nu meer weet over gidsen en de astrale wereld en dat dit antwoord een weinig begrip heeft kunnen maken voor de spirituele gids...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even nog een vraag. De geesten die gebonden zijn aan de aarde, menen die het altijd goed, is het altijd goed om een dergelijke gids te krijgen? Ik richt me eigenlijk altijd op het allerhoogste bij mijn vragen of intenties. En als ik berichten krijg (gevoelens geen woorden) dan weet ik ook dat het daar vandaan komt. Jezus is geen gids toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eefst, wanneer jij je blijft richten op het allerhoogste dan is het m.i. goed.
ik ben hem ook steeds kwijt maar ik kijk even op internet wat er op tv komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk even naar de categorie waarin de vraag staat. Je bent vast heel grappig, maar hier heb ik echt niets aan. -1 van mij.
Je gids zit in jezelf. Je gids bén je zelf.

Veel mensen zijn "zichzelf kwijt", of "losgeraakt van zichzelf", zoals dat heet. Ze worden geleefd. Of beter: ze láten zich leven. Ze laten toe dat een ander hun leven dirigeert.

Als je dan alleen maar die ander volgt - als je alleen maar wilt voldoen aan andermans verwachtingen -

of nee, je probeert dan niet eens te voldoen aan andermans verwachtingen. Je probeert te voldoen aan de verwachtingen waarvan jij dénkt dat die ander ze van jou heeft.

Hoe dan ook, dat is natuurlijk dé manier om jezelf kwijt te raken. Je wordt gedirigeerd. Je volgt slaafs de aanwijzingen van de ander, of van de maatschappij. Je bent een pion.

Probeer eens je eigen leven te leven. Je eigen beslissingen te nemen.

Wees dapper, neem ook beslissingen als je weet (beter: als je dénkt te weten) dat een ander ze zou afkeuren. Als het jouw beslissing is, is het goed!

Je zult misschien bang zijn dat anderen je zullen laten vallen, dat je zult vereenzamen, dat je een zonderling zult worden. In werkelijkheid beloof ik je dat anderen zullen zien wat het werkelijk is: innerlijke kracht, zelfverzekerdheid, betrouwbaarheid, morele stevigheid.

Op die manier leid je je eigen leven. Op die manier ben je je eigen gids.

En zo zijn we weer terug bij de eerste zin van dit antwoord.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi beschreven dat we OOK een innerlijke gids hebben en deze ook belangrijk is. +1 Maar buiten onze innerlijke gids hebben wij m.i. ook een 'astrale' gids. Dit even ter aanvulling. Hierover is reeds al heel veel gedeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoorden die er ineens zijn voordat de vraag al gesteld is, of voordat de vraag helemaal is uitgesproken, of antwoorden die je direct geeft zonder na te denken, komen van je eigen gids.
Moet ik nog meer zeggen?
Cryofiel
14 jaar geleden
@Berth, ik heb nog nooit ook maar enige aanwijzing gevonden dat die astrale gids zou bestaan. Er is werkelijk niets dat daarop wijst. Corrigeer me als ik iets mis. @eddijst, wat mij betreft komen die antwoorden uit jezelf. Dus uit dat wat Berth de innerlijke gids noemt. En niet van een astrale gids. Aangezien het niet uitmaakt van welke gids een antwoord komt - waarom zouden we een astrale gids verzinnen, als we ook in onszelf kunnen kijken? Houd het simpel, zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel
Ik hoef jou niet te corrigeren wanneer jij geen aanwijzing hebt dat er een astrale gids zou bestaan. Waarom zou ik?
Voor jou bestaat dit fenomeen simpelweg niet. punt. En wat betreft je laatste reactie naar Ed: het maak wel degelijk uit of het antwoord 'van jezelf' komt of van je (astrale) gids. Een wereld van verschil!
Cryofiel
14 jaar geleden
@Berth, ik denk niet dat je me helemaal begrijpt. Die aanwijzingen zijn niet "mijn" aanwijzingen. Het zijn objectieve aanwijzingen, los van de persoon. Er zijn nergens aanwijzingen dat ook maar iemand ook maar iets heeft doorgekregen van een astrale gids. Je tweede punt: ik bedoel of je kunt /merken/ of een antwoord uit jezelf komt, of van je gids. Hier bedoel ik met /merken/ *niet* /ervaren/. Je kunt het ene antwoord ervaren als uit jezelf komen, en het andere antwoord ervaren als gegeven door een astrale gids. Da's leuk en aardig - maar ik bedoel of je kunt merken of er überhaupt zoiets is als een astrale gids. Met andere woorden, alles waarvan jij denkt dat het van je astrale gids komt, zou net zo goed uit jezelf kunnen komen. Dat verschil kun je niet maken. Je kunt nooit weten van welke van deze twee bronnen een bepaald antwoord komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Cryo....
OOk hier tot slot. Er zijn al zoveel antwoorden op dit onderwerp gegeven die aangeven dat dit zeer goed is te onderscheiden. Het heeft echter oefening nodig. Het is niet anders dan leren van je fouten.
Oefenen en leren herkennen/onderscheiden. Al doende leert men.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, dat wilde ik nog even delen.
Jij zegt "Die aanwijzingen zijn niet "mijn" aanwijzingen". Dan denk ik: "Jammer dat je "de antwoorden" van anderen aanhangt en niet vertrouwt op je eigen kracht, ervaring en wellicht overtuiging". Want dan ontstaat er een mogelijkheid voor een andere benadering, hetzij een ander inzicht.
Ik geloof in je!
Cryofiel
14 jaar geleden
HOE onderscheid je dan? We weten dat daarvoor de eigen ervaring onvoldoende is. Ik zeg: als er geen mogelijkheid is een verschil te maken, dan IS er geen verschil. Je kunt een verschil wel ervaren, maar wat zegt dat, behalve dat jij vormgegeven hebt aan jouw ervaring?
Je vindt je gids door ervoor open te staan. Hij is er al en altijd al geweest, maar je hebt nog geen contact of je gids niet als dusdanig herkend.

Iedereen heeft een gids, zonder uitzondering. Hoe meer je ervoor openstaat, hoe meer je zult merken dat er dingen zijn die niet van jouzelf komen. Het kan heel subtiel en onbewust zijn, waardoor je niet meteen het verschil merkt. Maar als je het eenmaal herkend, is het verschil zo duidelijk.

Je gids is er voor jou, voor jou persoonlijk en altijd en alleen maar in positieve zin.

Dat je er een vraag over stelt zegt mij dat je toch in bepaalde mate geïnteresseerd bent, al was het maar uit nieuwsgierigheid of omdat je je er iets bij probeert voor te stellen. Please correct me if I'm wrong. Misschien komt er binnenkort een moment dat je er (meer) voor open kunt staan.

Dat jouw gids altijd al bij je is, betekent niet automatisch dat je dit kunt ervaren. Alles op z'n tijd, een gids zal zich nooit opdringen en op het juiste moment zal het contact daar zijn. Alleen op het juiste moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helder +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist Marita, alleen op het juiste moment!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluit me aan bij Ed! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank alle drie :)
De gits komt bij u op bezoek .
Ik heb haar 1x mogen ontmoeten
Een hele mooie ervaarin '
Was een jaar of 13 daar na heb ik haar nooitmeer mogen ontmoeten
Hopenlijk zie ik haar ooit nog eens
Als ze komt komt ze met een boodschap
dus heb geduld en sta er voor oppen
Maar dwing haar /hem niet dat werkt aleen maar tegen
Sterkte
ik hoop dat je haar ooit ontmoet een hele mooie ervarin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi, vooral zuiver antwoord! +
Alles op z'n tijd.
Evolutie werkt nog altijd een stuk beteer dan revolutie.

De gordijnen, die je gids voor je verborgen houden, zullen opengaan als jij er aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere vorm van dwang of begeerte zorgt ervoor dat je niet openstaat voor de signalen van je gids. Je gids is ook niet iets persoonlijks waar je mee aan de babbel kunt raken.

Anders gezegd: je vind je gids door oprecht te zijn. Zoals Goethe in de slotregels van Faust schreeft: Wer immer streben sich bemueht, den koennen wir erloesen.

Of Jung: die noemde dit soort zaken synchroniciiteiten.