Is dit een voorgevoel?

Ik had ongeveer 2 weken van die hele stevige plastic tassen in mijn huiskamer liggen. ik wilde ze ieder keer opruimen maar het kwam er niet van: nu bleek dat ik gisteren precies die plastic tassen nodig had : is dit een voorgevoel ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had precies het zelfde,maar dan niet met plastic tassen,maar met stoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je wat aan deze antwoorden : Waarom je hebt dat gedaan.

Het beste antwoord

Volgens mij kan dat wel een reden zijn dat je ze nog niet had opgeruimd.
Ik heb ze ook vaak alleen die zijn iets duidelijker, bv pas schoot het door mij heen dat ik die dag hansje zou gaan tegenkomen op straat, en dan hoef ik er niet aan te twijfelen. Want dat gebeurt dan ook. Raar iets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Denk het niet. Omdat je er steeds aan moest denken, aan die dingen, bedacht je nu dat je ze goed kon gebruiken. Anders had je wellicht een andere oplossing gevonden. Denk meer dat het zo zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zou het ook toeval kunnen zijn, gewoon een samenloop van omstandigheden, een coïncidentie?

Nee, geen voorgevoel...

Toegevoegd na 5 minuten:
En daarbij komt dit: Als het een voorgevoel was dan WIST je dat en hoefde je dat niet te vragen, snap je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is geen voorgevoel.

Je was ermee bezig, daardoor zaten die tassen in je directe geheugen. Toen je later "iets" nodig had, dacht je direct aan precies die tassen. Geen wonder, je had er net nog intensief aan gedacht.

Hetzelfde gebeurt als je eens je zolder opruimt, of een kast uitruimt. Dan gooi je een hoop ouwe meuk weg.

Ook dan zie je vaak dat je kort daarna precies die meuk nodig hebt, die je net hebt weggegooid. Zeg je dan ook: dat was een voorgevoel?

Ook hier was het beslist geen voorgevoel. Het feit dat je kort geleden die dingen in je handen hebt gehad, ze hebt aangeraakt, er gedachten bij hebt gehad, en ermee bezig bent geweest, is voldoende om er de dagen of weken daarna meteen aan te denken.
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee hoor, dat is gewoon een combinatie van luiheid en toeval.

Als je die plastic tassen in een kast had gelegd voor het geval je ze nog eens nodig had, had je ze ook zo kunnen pakken toen je ze nodig bleek te hebben. En ook dat in de kast leggen was geen kwestie van voorgevoel geweest. Iedereen heeft wel eens een paar grote tassen nodig.

Met andere woorden: als je een paar grote plastic tassen maar lang genoeg bewaard, of je ze niet opruimt of niet, zal je ze ooit een keer nodig hebben. Als je ze niet bewaart overigens ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is geen eenduidend antwoord op te geven. Het is in ieder geval een mooie gedachte dat het een voorgevoel was...

Er zijn soms problemen waarbij ik het voorgevoel heb dat het probleem heel makkelijk en voor de hand liggend opgelost kan worden. De oplossing dient zich dan altijd inderdaad makkelijk aan. Is dan die oplossing al voorhanden en voorzien of is er altijd een oplossing voorhanden en is de openheid naar de mogelijkheden datgene wat eigenlijk helpt.

Daar is geen antwoord op te geven. Maar zodra je het een of het ander als truc gaat toepassen, lijkt het niet meer te werken...