Misschien ben je wel terecht kwaad.

Toegevoegd na 47 seconden:
En moet je wat dingen duidelijk maken/ rechtzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu moet je je eerst afreageren op de rest van de wereld.
Je bent niet de enige hier die dat doet. En wij staan klaar als sparring-partner want we zijn er om elkaar te helpen.
Brand maar los.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, duidelijke taal, biertjes op?
AWM
14 jaar geleden
Hik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel :)
AWM
14 jaar geleden
Als je je geboortedatum goed hebt ingevuld hier, krijg je ook nog een cadeautje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het, 15 punten extra..ik heb ze er nog niet bij, wel mijn jaartelling :(
AWM
14 jaar geleden
Lang zal ze leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biertje ?
AWM
14 jaar geleden
Ok, nog ééntje dan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooruit dan maar, omdat je voor me zong :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Antwoordman
sparringpartner?? jij??? deblokkeer je mailbox dan...
AWM
14 jaar geleden
Mijn mailbox staat open voor iedereen hier.
Nou ja, bijna iedereen. Als ik spam of beledigingen ontvang
dan zet ik 'm dicht. Gelukkig komt dat zelden voor.
Dat is al een hele verbetering want kwaad zijn is een heftige emotie.Zoek uit waarom je zo kwaad bent,ga lekker naar een afgelegen plek en schreeuw het uit.Gooi je frustraties eruit.Daarna kun je misschien met iemand die je vertrouwd,praten over je gevoelens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat je hebt opgepropt de laatste tijd moet er nu uit daarom ga je nu afreageren op anderen. ga nu iets doen waar je ontzettend moe van wordt een tijdje in de sportschool dan krijg je weer evenwicht in je leven. sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoort bij het verwerken...Maar je bent op de goeie weg hoor..kwaad is lang niet zo erg als depressief;-)
Gooi het er maar uit!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees blij. Want je toont nu tenminste emoties. Depressie is eigenlijk gevoelloos, geen emoties.
Je gaat vooruit. Er zit veel boosheid in je. Laat dat er maar uit.
Wees alleen bewust dat diegene waar je boos op bent, niet de schuld heeft dat je boos bent. Je mag gerust boos zijn, wees alleen niet boos op hem./haar.

Ook dit gaat vanzelf weer over. Als je uitgeraasd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een normaal gevolg op depressief zijn. Gewoon laten gaam. Mensen die van je houden weten wel beter. Het gaat vanzelf over en dan kom je weer in evenwicht. Vooral niet tegehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Suffie. Wat nu: je bent lekker bezig. Dat is 1.
Mijn advies: ook je verstand gebruiken, want je zit nu op 'de andere pool' van dezelfde balans. Populair gezegd kun je stellen dat "depressie op zichzelf gerichte agressie is" en dat je dus te kampen hebt met je balans vinden in "agressie-regulatie". Waarbij het de kunst is voldoende assertiviteit per situatie te hebben, zodat je geen rotgevoelens meeneemt naar opvolgend. Per situatie de juist gedoseerde (handhavings-)agressie beleven en sociaal aangepast uiten indien nodig. Tot je je minder afhankelijk voelt van wat je 'overkomt', ontdekken dat je aantrekt wat je uitzend en je eigen koers gaan varen. Vrede krijgen en er rust in gaan ervaren. Voorlopig zou ik als doel aanhouden: minder heftig 'op en neer' gaan.
En depressie: het wordt zo vaak popy gebruikt.
Je hebt een depressie als je langer dan 14 dagen aanhoudend somber en terneergeslagen bent; aanhoudend dus. Ik denk dat het meer een kwestie is van: laat je niet op je kop zitten!
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +1
Heel goed, dat betekent dat je depressie op zijn eind is... Als je meteen kwaad werd, had je de depressie voorkomen... Alle kwaadheid moet eruit, maar niet zoals mensen zeggen door middel van kwaadheid, maar door middel van BEGRIP...

Kom er achter waarom dat je boos bent, dat verandert je heel menszijn...
Die onuitgedrukte boosheid maakte je immobiel en daardoor werd je depressief... Nu mag het gelukkig uitgedrukt, dus de depressie mag weg... Maar nu het laatste en moeilijkste stuk, die blinde vlek van boosheid op te lossen... Ik wens je veel succes, de depressie heeft geholpen, want nu kun je niet meer immobiel worden...

Ik mag dit zo zeggen omdat ik zelf alles zo meegemaakt heb en nog niet eens zo lang geleden en ik weet dat het klopt en zo is voor de vraagsteller...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook mooi +1
Erg vervelend als je zo'n proces meemaakt.
Meestal komt na de boosheid de berusting.
Daarna kun je weer verder met het zoeken en vinden van de juiste weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een direct verband tussen depressie en kwaadheid.

Je ziet dat het beste als je het woord "depressie" onleedt. De grondbetekenis van depressie is onderdrukken. En wat je onderdrukt dat zijn in veel gevallen gezonde impulsen die er om een of andere reden niet mogen zijn van je omgeving.

Een natuurlijke reactie op dat "er niet mogen zijn" is : je ruimte bevechten. En daarvoor heb je kwaadheid nodig, gezonde agressie om het eens anders te zeggen.

Dus: wie kwaad is na een depressie is een stap verder.

Het is een kunst om met kwaadheid om te gaan. Om ongerichte kwaadheid om te zetten in constructieve actie. Het antwoord op "wat nu"? luidt dus.

De volgende stap na de depressie is leren omgaan met agressie. Daar zijn veel boeken over, maar ook cursussen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Depressie is letterlijk het laten ontsnappen van de druk, niet het onderdrukken (dé (ont) pressie (druk). Denk aan een ballon waar je de lucht uitlaat. En nu aan een depressief iemand...
Hoi Suffie,
Zo, goed bezig... Als je boos bent, heb je tenminste zin om actie te ondernemen, in plaats van onder een steen weg te kruipen! En dat is vooruitgang!
Nu alleen voorzichtig op zoek gaan naar iets goeds / constructiefs / leerzaams / prettigs om te doen met al die energie die in je naar boven borrelt...
En uiten: met mate... vooral als 't op de mensen is die je lief zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag kwaad zijn op alles en iedereen. Het kan een nuttige emotie zijn die je net dat duwtje geeft om te handelen.
Het kan ervoor zorgen dat je weer een nieuw pad inslaat in je leven, en het kan dus goed zijn, mits je er niet in blijft hangen.
Want dan kan het meer afbreken dan opbouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zo; Laat ze nu allemaal maar eens zien wat je in je mars hebt.Begin er maar aan, maar neem niet teveel hooi op je vork.Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bang Boos Blij Bedroefd, de 4 B's en er is er nog een, maar weet niet of die hier genoemd mag worden.
Alle antwoorden zijn stukjes.
We zijn allemaal mensen met deze basis emoties die ervoor zorgen dat je je irrationeel (voor de buitenwereld) kan gedragen. Dit heeft bepaalde reacties als gevolg van anderen. Wordt je ervan bewust en onderzoek je valkuilen, maar negeer ze niet. Geef niet anderen de schuld van jouw eigen emoties.