Welk proces kan warmte veroorzaken tijdens een sessie?

Even uitleg: tijdens een sessie in mijn grot met mensen die vastgelopen zijn in het leven, krijgen sommige bezoekers ploseling erg warme voeten, de grot is altijd koud en de bodem zit vlak boven het grondwater en voelt altijd, ook in de zomer, ijskoud aan.
Een enkele keer gaat het nog veel verder en krijgt de persoon het heel erg warm, vaak met een hoog rode kleur.
Dat duurt ongeveer 10 min. , de warme voeten blijven langer warm, vaak de rest van de dag!
Zelfs bij mensen die vaak koude voeten hebben, komt dit verschijnsel voor.
Gek genoeg zijn er ook mensen die erg koude voeten krijgen, maar dat zou de koude bodem kunnen wezen.

Toegevoegd na 3 uur:
Toegevoegd de foto van de grot.
Op de ronde bank kunnen 14 mensen zitten, maar tijdens een sessie zijn er meestal maar 1 of 2 aanwezig.

Toegevoegd na 4 dagen:
De antwoorden van jullie waren geweldig en ieder heeft er een deel van gegeven, ze passen allemaal in elkaar, dit is voor mij zeer waardevol!
Er komen nog meer van dit soort vragen.
Een beste antwoord kiezen is onmogelijk, dan zou ik de ander te kort doen, dat is wel het laatste wat ik zou willen.
Nogmaals bedankt voor jullie bijdrage.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Complimenten met je vraagstelling! Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Ik ga deze vraag volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf al enig idee wat het zou kunnen zijn? Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rota. Ik leer nog steeds, bedankt.

Antwoorden (8)

Ik ben beslist niet ter zake kundig,maar het lijkt mij een kwestie van emotie ,die zich uit in een gevoel van warmte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn idee is de 'oorzaak' energie.
Eerst wat over die 'koude voeten'.

Wanneer mensen een moeilijke periode doormaken wil het voorkomen dat ze 'eruit' zijn, ofwel niet geaard. Hun energetisch lichaam steekt ahw wat boven het fysieke uit, hij maakt geen contact . Dit is te vertalen als: geen contact maken met 'het probleem' en de aarde; hij wil weg van de 'pijn'.

In jouw grot mag blijkbaar eea 'vrijkomen' en worden de zaken helderder. Hierdoor maakt die mens weer contact met datgene wat speelt en zakt het energetisch lichaam ahw in. Hij maakt contact met de aarde, zijn energie stroomt weer 'normaal' en krijgt warme voeten.

Buiten het bovenstaande is natuurlijk ook een andere energie werkzaam, enwel die van onze gidsenen niet te vergeten de natuur. Dit kan ook ervaren worden als warmte, en in enkele gevallen als kou.

Hoe het ook zij ED, die mens mag bij jou 'bewustworden'. Prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je mooie antwoord, zo dragen we allemaal ons steentje bij en ja er is nog veel meer energie, soms bijna te veel!
De voeten zijn ten eerste de thermometer van het lichaam. Houdt je die warm, dan blijft het lichaam ook warm. Maar dat terzijde.

Iemand die vastgelopen is in het leven, zit vaak 'met zichzelf in de knoop'. Dit veroorzaakt blokkades in spier-, zenuw- en bloedbanen. Wanneer men door gesprekken ervaringen van emoties of anderzijds deze banen deblokkeert, kan het zijn dat de extremiteiten extra warm worden door de plotselingen stroom van bloed, energie en emotie. Omdat de voeten koud zijn en het lichaam hier op reageert, kan het zijn dat tijdelijk de voeten extra bloed krijgen.

Dat men daarentegen koude voeten krijgt, kan zijn dat dat men zich tegen de 'therapie' verzet. Of dat in eerste instantie de ervaringen iemand nog sterker in de knoop leggen (Er is altijd eerst een dal voor de heuvel bereikt wordt of je moet eerst nog dieper gaan voor je omhoog kunt).

Met andere woorden, het is fysiologisch en energetisch te verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook hier: Kundalini... Kundalini is de warmmaker van binnen... Dus dan moet ik constateren dat jouw grot een goede is... jij neemt grotsdienst wel letterlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke woordspeling, grotsdienst.
Ben wezen zoeken op google en heb een site gevonden waar alles uitgelegd wordt over kundalini, ga heel veel dingen nu begrijpen!
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aljeblieft EDdijst, als je maar ECHTE vragen stelt, dan geeft die XiniX ook echt antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet nog wel eens de gebruiksaanwijzijng te lezen,
die van jou heeft hele kleine lettertjes!
Hoi Ed,

Als ze naar hun handen kijken, zien ze ook allemaal rode vlekjes in hun handpalmen.

Warmte en koude zijn uitingen van energie die in je lichaam stroomt.
Energie is slim. Het gaat daar naartoe waar blokkades zijn om opgelost te worden. Op die plek kan je dus koude of warmte ervaren. Omdat temperatuur ook belangrijk is voor genezing (denk maar aan een kompres).

Je zegt het zelf ook al. Het is er koud in de grot. Dit is niet gezond en de energie zorgt ervoor dat je dan warm wordt. Maar soms is koude een oplossing van die blokkade.
Door in de grot te gaan zitten, wordt de energie ook nog eens extra door je lichaam gestuurd. (De energie van de grot).
Ik heb eens over Tibetaanse monniken gehoord, dat zij na het zwemmen in een koude grot gaan en zich middels meditatie helemaal droog maken. De stoom komt er dan letterlijk vanaf.
Ze zijn een eigen kacheltje. Mijn ex vond dat ik ook altijd een eigen kacheltje was.
Een andere kennis, kon ook de ruimte verwarmen met haar energie. zijn vriend (die niet energetisch gevoelig waren) vond het warm toen hij binnenkwam.

De rode vlekjes in je handpalmen wil zeggen dat de energie heel krachtig door je lichaam stroomt.

----

Ik kan het ook wetenschappelijk verklaren.

Door meditatie, wordt je rustig. Je spieren gaan zich diepgaand ontspannen. Hierdoor kan bloed gemakkelijker naar alle plekjes stromen. Als het bloed goed stroomt, krijg je het vanzelf warmer.

Als mijn ex het koud had, was het enige waar ik naar vroeg: Schatje, welk plekje is nu het warmst. Dan begon zij te lachen.
Want ik had haar eens een begeleidende meditatie gegeven, waarin het warmste plek werd uitgebreid naar alle delen van het lichaam. Daarna was ze heerlijk warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gd. die plekjes in mijn handpalmen ken ik maar al te goed, het ziet er soms heel raar uit, ik weet inmiddels dat het met energie te maken heeft en vraag wel een aan de mensen hun handpalmen te laten zien als bevestiging wat is al vermoedde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of bedoel je wolkenhanden, een TaiChi beweging. Of het borrelend punt in de voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha een taichi makker. Maar ook verschillende leerschool en dus andere benaming (vertaling).
Babyhandjes, je bedoelt een losse vuist?, duim in de vuist?
Ik geloof dat alle goede verklaringen en antwoorden al gegeven zijn, maar toch wel ik er nog een (onwetenschappelijke) verklaring aan toevoegen.
Datgene wat er gebeurd is volgens mij een een herverdeling of nieuwe doorstroming van de energie die door het menselijk lichaam stroomt.
Bij vervelende situaties waarbij de levensenergie die bij ieder mens door hem heen heeft stroomt, blokkeert de energie, daardoor krijg je dus allerlei klachten.
Niks nieuws wat ik nu vertel, nemen we allemaal dagelijks waar, vooral stress gerelateerde situaties kunnen daar voor zorgen. Dan blokkeert er iets en dat vertaald zich naar een fysieke klacht, en mensen die zijn vastgelopen hebben lange lijsten met zulk soort klachten, helaas.
In jouw grot is sowieso al een heel bijzondere energie en dat gecombineerd met datgene wat jij geeft aan extra energie zorgt dat blokkades worden opgeheven, soms tijdelijk soms voor langere tijd.
Soms zie ik zulk soort zaken bij mensen in hun aura en het ziet er een beetje uit als een verstopte waterval die opeens weer sprankelt en gaat stromen.
Het is geweldig Ed, dat je dit doet, complimenten daarvoor.
En wat nu zo prachtig is, terwijl ik dit schrijf worden mijn voeten gloeiend warm, echt waar .....dankjewel Ed, leuke kerstmuts trouwens!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben al eerder contact gehad via de energie.
Gewoon via de laptop, ik wens je nog veel warme voeten.
Ik wens het voor alle g.v.ers, stuur elkaar energie, we kunnen het allemaal.
Dank je voor je open antwoord, het doet me goed.
Ik voel een trillende bruisende energie als ik die grot zie, ik wordt er erg onrustig van.

Het is wel goed, het maakt dingen los door te trillen en bruisen. Van dat trillen en die snellere energie wordt je vanzelf warm, je draait namelijk zelf sneller (Je past je aan aan de snelheid van de energie in de grot). Doordat de mensen vieze energie afvoeren de grond in krijgen ze warme voeten, of doordat ze via hun voeten contact maken met de snelle energie. Alles wat sneller gaat draaien wordt warmer.

Ik heb dit de afgelopen dagen meegemaakt, ik draaide zo snel, had het echt niet koud, (werkte buiten in m'n 'zomerwerk' jas) en kon er niet tegen eten, ik bleef afvallen. Persoonlijk wil ik niet lang in dat snelle ritme zitten, maar het brengt wel dingen teweeg, maar brengt voor mij ook erg veel onrust.

Nadat de rust was terug gekeerd moest ik een extra deken op het bed, terwijl het 's nachts minder koud was, dan de nachten ervoor. Nou kan ik dan wel niet meer alles eten wat ik wil, maar ik heb dit toch liever als het over de lange termijn gaat.

Alles op z'n tijd het liefst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rapaan, ik heb je de grot laten zien, zoals beloofd.
Het is te krachtig voor je, lijkt het wel.
Concentreer je er op, er komt een nieuw evenwicht voor je.
Alles is er klaar voor.
Ik begrijp nu je laatste reactie ook (lucht happen)
Er is niets bijzonders aan als je het warm of koud krijgt. Hoe vaak gebeurt je dat niet in het dageiljkse leven? Gewoon de normale emoties.

Je hoort een lied, en je krijgt het plotseling warm. Je wilt een ander lied meezingen, en je krijgt koude rillingen bij een passage die voor jou een sterke emotionele lading heeft.

Je kijkt naar spelende kinderen, denkt aan hun verdere leven, en je voelt je warm worden, terwijl je tegelijk een koude kriebel op je rug voelt.

Allemaal heel normaal.

In de grot komen mensen die het moeilijk hebben. Ze zoeken hulp, daarvoor komen ze in de grot. Ze verwachten hulp te zullen ontvangen.

Geen wonder dat je dan, als de hulp-sessie begint, emoties krijgt. Die vertalen zich bij de ene persoon in warme voeten, bij de andere persoon juist in koude voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo heeft ieder zijn eigen mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik was van plan deze vraag alleen te volgen, en niet te beantwoorden - zie mijn reactie direct onder de vraag. Maar bij de vraag van gdanonym over Skepsis, vroeg je me of ik een antwoord wilde geven. Bij deze dus. Overigens is mijn mening vooral dat je geen extra dingen hoeft te verzinnen als de dingen die je al kent al een voldoende verklaring vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hiermee zeg je dus dat al de 7 antwoorden hierboven verzonnen zijn omdat er al verklaringen voor bestaan.
Of ik begrijp je antwoord verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat zijn antwoorden van mensen die oprecht geloven dat er een speciale energie is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
benereenvan.