Waarom gelooft men nog in horoscopen?

Wie gelooft die onzin nou nog?
Ook omdat als je verschillende (stukjes) naast elkaar legt zie je dat ze elkaar gewoon tegenspreken.

Ik kan toch ook een dikkie dik verhaal vertellen als horoscoop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (8)

Als mensen in een onzekere perioden zitten houden ze zich daar aan vast dat geldt ook voor tarrot kaarten.Mensen zoeken naar bevestiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tarotkaarten en horoscopen zeggen alleen maar wat je zelf al weet. Het is eerder een bevestiging van wat je gelooft, afhankelijk van de kunde van diegene die de horoscoop trekt of tarotkaarten legt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En zelfs dat zeggen ze niet.
Ik geloof niet in de standaard horoscopen. Maar ik lees wel dagelijks de horoscoop in de krant. Gewoon omdat het leuk vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zo dat vaak genoeg wat je leest in je horoscoop toevallig klopt en dan blijft de lezer nieuwsgierig omdat het vaak overeenkomt met wat je meemaakt op dat moment.. ook wordt het dan automatisch tijdverdrijf van, hey wat zouden de sterren dit keer voorspellen, en hoe vaker het klopt, per toeval of niet, hoe meer men erin wil gaan geloven, ook omdat er positieve dingen instaan kan men dat als een soort kracht zien, van het komt allemaal goed aan het einde van de dag of week! hoop doet leven zeggen ze he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De "horoscopen" die je kan vinden in bladen en kranten zijn vaak inderdaad niet betrouwbaarder in het voorspellen van je toekomst dan een gemiddeld Dikkie Dik verhaal.
Maar als je jezelf iets meer verdiept in de wérkelijke horoscopen, waar al die troep een klein beetje van af is geleid, dan zul je zien dat er vrij veel dingen vaak kunnen kloppen.

De echte horoscopen gaan niet over het feit of je wel of niet een leuke nieuwe collega tegen het lijf zal lopen vandaag, of plotseling geld zal vinden op een plek waar je het nooit had verwacht, de komende maand, maar houden zich bezig met o.a. de grote lijnen in je persoonlijkheid en de ontwikkeling ervan.
Erg leuk om je eens in te verdiepen, als je om je heen kijkt naar mensen met dezelfde sterrenbeelden zal je heel vaak zien dat ze de in de horoscopen beschreven overeenkomsten hebben.

De stand van de maan heeft invloed op de zee, is het geen grootheidswaanzin te denken dat zoiets groots nooit invloed op óns kan hebben?
Onthoud dat wij ook voor het grootste deel uit water bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Alleen als je een waterhoofd hebt.
Maar zonder gekheid, wat je allemaal zegt is nooit aangetoond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er dan ooit daadwerkelijk onderzoek naar geweest?
En is het ooit aangetoond dat het allemaal onzin is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm... Ja. er is zeer veel onderzoek naar astrologie geweest, waaronder naar geboortehoroscopen. Om samenvattingen van maar een paar van die onderzoeken te lezen: http://www.rudolfhsmit.nl/d-rese2.htm En nee, het is geen grootheidswaan om te denken dat het feit dat de maan via zwaartekracht invloed uitoefent op de waterstand van zeeën niet wil zeggen dat maan, planeten en sterren invloed zouden hebben op karakter en levensloop. Voor zover ik kan zien ben ik nog steeds geen oceaan, en bestaat mijn karakter niet uit beweging van een niet-gesloten waterpartij.
Als het klopt dan geloof ik het... Dat geldt niet alleen voor horoscopen, maar ook voor de caissière die mij geld teruggeeft aan de kassa...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen geloven nou eenmaal graag in onzin, omdat ze er houvast door krijgen.... Iedereen kan de toekomst voorspellen, alleen of het waar blijkt is een kwestie van toeval...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al een jaar of twintig maak ik als hobby geboortehoroscopen, o.a. als "gastdocent" voor een cursus voor mensen die aan intuitieve zelfontwikkeling werken. Van de cursusleidster ontving ik alleen een voornaam, geboorteplaats, geboorte datum en de exacte geboorte tijd. Het uitwerken duurt ca 8 tot 10 uur. Steeds verbaas ik mij erover hoeveel en klopt bij het behandelen van de inhoud van de geboortehoroscoop van volwassenen.