NON-Duaal is de EENHEID...

Ik zoek het niet eens op, want non-duaal is EEN... Alles is EEN... Advaita is EEN, A Dvaita, A is niet en Dvaita is TWEE... Dus niet-twee is non-duaal...

Als alles EEN is ben ik EEN met alles... Ik ben GOD... GOD is alles... maar de boom is ook mij... Alles is mij... Ik ben de waarheid, ik ben GOD... Ik ben de persoon die deze woorden type en ik ben degene die deze woorden leest...

Ik ben de lezer... Die ik, daar heb ik het over... Ik ben alles en iedereen... (Dat kan niet, maar ik moet toch wat zeggen om het begrijpelijk te maken)

En als je Ik ziet, de ene Ik, dan is er geen ander, dan is er geen disharmonie, dan is er geen twijfel, dan is er weten... Dan is er rust
dan is er ontspanning
dan is er waarheid...
Dan is er dit... Turiya...
Turiya is de vierde staat...
de eerste is waken...
de tweede is slapen...
de derde is diepslapen...
de vierde is Turiya en er kan niets over gezegd worden als dat het de vierde zijnstoestand is... En als je dat ervaart dan ervaar je alles, maar dan ook alles tegelijkertijd... Er is geen verleden, er is geen ander, er is geen toekomst... Er is alleen nu en hier... En meer is er niet... Volle aandacht, volle aanwezigheid... Volle rust en volle vrede...

Heerlijk is dat... Samadhi is tijdelijk, Turiya is altijd blijvend... Kan nooit niet bestaan... Ik ben er altijd, nooit niet, ik was ere nooit niet... Heerlijk is dat...

Maar niemand kan dit volgen, niemand kan dit begrijpen, niemand kan dit ervaren... Dus als ik niemand ben, dan begrijpt "niemand" het... Als ik niet besta, dan ben ik niemand en dan ervaar ik alles zoals het is... Dan is het persoonlijke in mij gestorven, geen voorkeur en geen afkeur... Volle vrede... Alles mag bestaan zoals het is, volle acceptatie...

Ik kan zo doorgaan met typen maar er is een beperking van 2500 karakters...

namasté
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 fantastisch antwoord XiniX.. zonder voor te trekken;-))

Andere antwoorden (5)

Non Duale Therapie
Uitgangspunt van de Non Duale therapie is dat we in essentie heel zijn en alle aspecten van het menszijn in ons herbergen. Non Duaal betekent niet twee, dus voorbij aan alle tegenstellingen. Non Duale therapie is geen vervolg op Tools for Life, maar een andere therapie vorm. Het is namelijk niet gericht op het verwerken en opruimen van zaken uit je verleden, maar op het verruimen van je bewustzijn en het steeds meer gaan leven wie je werkelijk bent. In het dagelijks leven raken we vaak vertsrikt in tegenstellingen en persoonlijke conflicten waardoor de oorspronkelijke heelheid lijkt te verdwijnen. Volgens de Non Duale therapie heeft dit te maken met twee basale vormen van lijden; psychologisch lijden en existentieël lijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verhaal als voorbeeld: Kijk op onderstaande site, voor uitgebreide informatie.

De prinses en de draak.
Als gevolg van de misdragingen van haar ouders moet de jonge prinses Aris trouwen met een angstwekkende draak. Als haar ouders dat vertellen vreest zij voor haar leven. Als ze weer normaal kan denken, gaat ze naar de markt voor een bezoek aan een wijze vrouw die 12 kinderen heeft grootgebracht, 29 kleinkinderen heeft en vertrouwd is met de gedragingen van draken en mannen (!) Deze wijze vrouw bevestigd dat Aris met de draak moet trouwen maar dat er passende manieren zijn om hem te benaderen. Ze geeft haar adviezen mee voor de huwelijksnacht. Ze bindt Aris vooral op het hart 10 prachtige bruidsjurken te dragen, de ene over de andere. De bruiloft vindt plaats. In het paleis wordt het huwelijk gevierd, waarna de draak de bruid meedraagt naar de slaapkamer. Als de draak tot zijn bruid wil gaan, weert zij hem af en zegt dat zij zich eerst zorgvuldig van haar bruidskleding moet ontdoen voordat ze hem haar hart kan bieden. En ze voegt eraan toe, op aanraden van de zije vrouw, dat hijzelf zijn kleding uit moet doen. Gretig stemt hij toe. "Telkens als ik een laag van mijn bruidkleding afleg, moet jij ook een laag kleding uittrekken". Nadat zij haar eerste bruidsjurk heeft uitgetrokken, kijkt de bruid toe terwijl de draak zich ontdoet van zijn buitenste pantserlaag. Hoewel dit pijnlijk is, heeft de draak dit al eerder gedaan van tijd tot tijd. Dan echter trekt de bruid opnieuw een jurk uit en nog één. En iedere keer ziet de draak zich genoodzaakt een diepere laag schubben af te krabben. Na de vijfde bruidsjurk begint de draak dikke tranen te vergieten van pijn, maar de prinses gaat door. Na iedere volgende afpelling wordt de huid van de draak zachter en wordt ook zijn gestalte zacht. Hij wordt lichter en lichter. En als de prinses haar tiende bruidsjurk heeft uitgedaan, ontdoet de draak zich van de laatste restanten van zijn drakengestalte en blijkt hij een edele prins te zijn, met glanzende ogen als van een kind, eindelijk verlost van de oude banvloek van zijn drakengestalte. Nu zijn Aris en haar prins toe aan de genoegens van het bruidsvertrek en in het praktijk brengen van de laatste raadgeving van de wijze vrouw met haar 12 kinderen en 29 kleinkinderen.

www.toolsforlife.eu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is Non duale therapie.
Verwonderd kunnen zijn over alles wat in ons leeft en soms jarenlang weggestopt
is en verwonderd zijn als we Zien en Ervaren wie we werkelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Non Duale Therapie gaan we ervan uit dat alles in ons wat onderdrukt of afgewezen is, zowel psychologisch als spiritueel, geen liefde heeft gehad. Alles in ons wat niet waar mag zijn, waar we niet bij aanwezig willen zijn, willen we weg hebben. Het lijkt een natuurwet dat alles wat we blijven onderdrukken of ontkennen zich in ons leven onophoudelijk (on)bewust blijft manifesteren. Net zolang tot we de waarheid over wie we zijn en over wie we geworden zijn, onder ogen willen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Non Duale Therapie
Uitgangspunt van de Non Duale therapie is dat we in essentie heel zijn en alle aspecten van het menszijn in ons herbergen. Non Duaal betekent niet twee, dus voorbij aan alle tegenstellingen. Non Duale therapie is geen vervolg op Tools for Life, maar een andere therapie vorm. Het is namelijk niet gericht op het verwerken en opruimen van zaken uit je verleden, maar op het verruimen van je bewustzijn en het steeds meer gaan leven wie je werkelijk bent. In het dagelijks leven raken we vaak vertsrikt in tegenstellingen en persoonlijke conflicten waardoor de oorspronkelijke heelheid lijkt te verdwijnen. Volgens de Non Duale therapie heeft dit te maken met twee basale vormen van lijden; psychologisch lijden en existentieël lijden.