De wonderen zijn de wereld nog niet uit...maar waarom komen er zo weinig nieuwe bij?

Toegevoegd na 41 minuten:
Claimen wetenschappers eerst de "nieuwe" wonderen/ontdekkingen?
Neem bijv. UFO's
Heel veel mensen hebben al UFO's gezien, maar op een of andere manier wordt dit ook weer niet als zodanig geloofwaardig gebracht bij de "massa".
Soms lijken dingen ook wel geheimgehouden door wetenschap, tot ze het zelf helemaal ontleed hebben.
zou ik best een wonder vinden hoor buitenaards leven die hier een beetje de boel komen verkennen om te zien hoe wij aanklooien met de wereld.

heb er overigens zelf nog nooit eentje gezien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als je t achief een beetje had door gespit had je deze soort vraag al tegen gekomen hier.Maar goed vroeger was men veel minder ontwikkeld en vond men dat onverklaarbare vreugde volle fenomenen wonderen waren zoals een zonsverduistering.Inmiddels zijn veel wonderen wetenschappelijk verklaard dus zijn er ook geen wonderen meer.En als er wonderen zijn zijn het pietluttige gebeurtenissen.Het omgekeerde van wonderen waren rampen die straffen van god werden genoemd.Aan gezien rampen zoals de tsunamie verklaarbaar zijn is het ook geen straf van god meer te noemen.Antwoorden trouwens die doelen op de geboortes van kinderen dat het dagelijkse wonderen zijn dat weten we nou wel.Zo zou de geboorte van een mug ook een wonder genoemd kunnen worden, maar op zulke huis en tuin wonderen zijn we nou wel op uitgekeken.Op dit tijdstip dat ik dit typ had men het op rtl4 editie nl over een wonder dat een dompteur een leeuwen aan val overleefde .Is het geen wonder dat ik antwoord geef over het onder werp"wonderen"? En men het op de tv op dit moment over een wonder heeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat komt omdat de wetenschap zo ver gevorderd is, er is zo veel te verklaren... Een wonder moet per definitie niet te verklaren zijn... Als de wetenschap niets verklaart, zoals dat was een paar honderd jaar geleden, dan was het al snel een wonder...

Nu kan een hart van het ene lichaam naar het andere verplaatst worden, als dat geen wonder is, dan weet ik het niet, maar omdat het te verklaren is, is het weer geen wonder...

zodoende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er komen er wel nieuwe bij, maar tegenwoordig is er zo'n overdosis van informatie dat alles direct ondergesneeuwd raakt en overschreeuwd wordt door de volgende hype.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden elke dag duizenden nieuwe wondertjes geboren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha, die Acnaib;

Ik denk dat veel wonderen van een bepaalde tijd pas na afloop van die periode als zodanig erkend kunnen en zullen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jij er blijkbaar niet in gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er gebeuren elke dag (nieuwe) wonderen, maar je moet je er wel voor openstellen om ze te (kunnen) zien. Overigens zijn wonderen niet altijd magisch en onverklaarbaar. Is elke geboorte geen wonder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er. Wonderlijk genoeg...
14 jaar geleden
Ik haak even aan op het antwoord van XiniX:
"Een wonder moet per definitie niet te verklaren zijn… "

Wat niet te verklaren is wordt door de wetenschap als niet bestaand beschouwd.
Hetzelfde als de ketel die onder Vesuvius staat.

Kortom de wetenschap rules.