Mensen kunnen met bomen praten, geldt het ook voor boompjes?

Mijn olijvenboompje van 1,5 m hoog heeft af en toe zelfmoordneigingen, denk ik, maar begint spontaan te bewegen(wind?) als ik ervoor sta te peinzen.
(het was windstil)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zoekt echt jouw aandacht. Mooi ...

Het beste antwoord

Rara vraag, mooi antwoord.
Al een jaar of 25 vertellen planten mij hoe het met ze gaat.
In het begin dacht ik onzin!!
Maar telkens weer als ik bij een plant stond, kwam er een gedachte bij mij binnen.
Natuurlijk praten die planten niet echt tegen me zoals we van praten kunnen verwachten.
Maar het zijn wel boodschappen.
Soms als ik langs een plant/boom loop, voel ik iets.
Sta ik stil, dan moet ik de plant even vast pakken.
Op dat moment weet/voel ik hoe het met de plant gaat.
Al jaren gebruik ik deze mogelijkheid bij het kweken van planten (4 duizend per jaar).
Op den duur was ik hier zo op getraind, dat ik alleen maar over de kwekerij hoefde te lopen om inf. te krijgen.
Ik wist dan, die heeft luis, die moet mest en van dat soort rotten de wortels weg.
Het was vaak in een vroeg stadium en je kon het nog niet zien.
Natuurlijk denken nu veel mensen dat het onzin, planten vertellen je niets, maar ik ben er blij mee en heb er jaren mee gewerkt.
Dus praten tegen boompjes bestaat, ze zeggen zelfs wat terug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Mensen kunnen tegen bomen praten, het antwoord dat ze terugkrijgen speelt zich voornamelijk af in hun hoofd. Ik denk dat je je olijfboompje professionele hulp moet laten vragen, want zelfmoordneigingen voor zo'n lief boompje dat is toch zielig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mét bomen en/of boompjes praten daar geloof ik niet in.
Je kan er wel tégen praten, zoveel als je wilt, je kan er alles aan kwijt, het voordeel van een boom in dit geval is dat ze niet weg kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, dat zou weleens de redenen kunnen zijn dat ze wegkwijnt :)
Waarom niet? Boompje is hetzelfde als boom. Net zoals Mens en mensje. Wij hebben een bonsaiboompje die zelfs nog ietsje kleiner is dan 1,5 m. Daarmee kunnen wij ook in contact komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kunnen niet MET,maar wel tegen bomen praten!De eerste boom die antwoord geeft,moet nog geboren,gepoot,geplant of gezaaid worden!
Misschien is het boompje wel bang voor je! Je moet er wat vaker tegen lachen en bemoedigende klopjes op zijn(schouder?) geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij nader inzien,misschie zoekt ze wel een levenspartner en ziet ze in jou de ideale!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan dat, al zou ik geen antwoord terug verwachten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat mensen niet MET maar TEGEN bomen praten. Een boom heeft geen mond en kan dus ook niet terugpraten. En lichaamstaal voor een boom?? Lijkt me niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kunnen wel met bomen praten. Of je de juiste deuren open hebt staan om hun antwoorden te horen, is een andere vraag.

Vraag eens aan het boompje of het op een fijne plek staat. Mocht je niet weten hoe antwoord te kunnen krijgen kun je het boompje vragen via de pendel antwoord te geven. Spreek af wat ja en wat nee is. En stel je vragen zo dat ja en nee antwoorden duidelijk zijn.

Ik werk zo met mijn kamer planten en het werkt goed. Ik heb een keer een stem gehoord (in het bos, was denk ik een boom) maar die was zo overweldigend hard en overheersend in mijn hoofd, dat ik die rechtstreekse methode liever niet meer gebruik

Toegevoegd na 1 uur:
De stem was blijkbaar niet van een boom. des al niettemin kun je via de pendel wel met bomen/planten praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi rapaan!
+1
Alle mensen kunnen met bomen praten, allemaal... En ook met kleine boompjes, dat ook...

Er zijn zelfs menselijke exemplaren, die in zichzelf kunnen praten... Ik ken er geen een, maar die schijnen er ook te zijn...

Verder weet ik totaal niet welke bomen kunnen luisteren... Praten kan ik wel met bomen, maar of ze luisteren daar kan ik je geen antwoord op geven...

Vloog er toen ook een kraaienpaartje over, net op dat ogenblik? Als dat zo is dan klopt het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een te rationeel persoon om te geloven dat mensen met bomen praten en bomen daadwerkelijk een reactie kunnen geven. Nonsens. Als je olijvenboompje het niet goed doet, dan is er dus iets wat jij niet goed doet met betrekking tot de verzorging van de boom. Zoek op internet (of waar je de boom gekocht hebt) informatie op over hoe je desbetreffende boom moet verzorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk geldt het ook voor boompjes.

Mijn houten kast praat zelfs geregeld tegen me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daar krijg jij natuurlijk een houten kop van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, meer een plastic kop. Ik ben niet zo gediend van het geklets van mijn kast, dus ik sluit deze monologen eigenlijk best wel effectief buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van jullie 2 moet toch echt naar de dokter, hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of allebei. Gezellig samen in de wachtkamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ook natuurlijk, vind je dat een goed idee Peter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een aantrekkelijke(of moet ikzeggen uittrekkelijke) dokter is en niet te ver weg,want ik ben wel niet zondag,maar wel autoloos.
Als je nu eens met een draaiende kettingzaag voor hem ga staan, en hem vriendelijk maar met een moordlustige blik in je ogen vraagt of hij als de donder goed ga groeien....
suc6 verzekerd:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men kan wel degelijk met bomen/boompjes, zelfs met bloemen, planten en gras praten.

En wat betreft het antwoord....................het is al lang bewezen dat planten, bloemen en bomen waar tegen gesproken word, gelukkiger zijn en er mooier en beter uitzien dan bloemen, planten en bomen die geen aandacht krijgen.

Dus als jij het idee hebt dat je boompje niet gelukkig is, geef haar dan wat meer aandacht en liefde.
En kijk dan wat het effect is op jou olijvenboompje.

Want zoals met alles in het leven wat je niet kunt zien, weet je pas zeker of het echt is als je het zelf uitprobeerd.

groetjes Witchy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel mèt ze praten maar of je een antwoord terug zal krijgen... ;)

Wat betreft de zelfmoordneigingen, ik denk dat je even de bomendokter moet bellen, de bomenpsychiater of de bomenfluisteraar.
Die kunnen hem vast wel beter maken! :)

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. muziekje opzetten schijnt ook te helpen. Misschien is dit een idee? : (zie bron)