Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom droom ik altijd dingen niet niet kloppen met de werkelijkheid?

Soms wordt ik er zo beetje gek van..
Ik droom vaak dingen die helemaal niet kloppen, ik droom dat ik me altijd heel anders gedraag dan in de werkelijkheid en dat geldt ook voor de mensen die ik mij droom tegen kom. Daarnaast droom ik ook altijd in stukjes van het verleden en nu. De ene keer ben ik een 16 jarige de andere keer een 30 jarige..
Dan ben ik in mijn oude huis.. dan in mijn nieuwe huis. Ik kan er nooit een touw aan vast knopen. Zelf geloof ik niet in dromen dat ze iets verklaren over hoe jij je voelt of wat je moet doen, wel geloof ik erin dat ze dingen voor je verwerken en soms houdt het je wakker.

Hoe komt dit en hoe kan je minder raar dromen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar heb je dromen voor, en in je droom vraag je je dat niet af, maar wel achteraf... Zo is het...

Jij droomt raar omdat je rare dingen meemaakt... Daarom en niet anders...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heel globaal komt het er op neer dat de hersenen te complex zijn om de verwerking van wat er de voorafgaande dag(en) heeft afgespeelt eenvoudig weer te geven...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen zijn het verwerken van indrukken van de afgelopen tijd. Of je in verklaringen gelooft of niet, het staat vast dat je alle indrukken die je opdoet gaat vertalen in je hersenen en die geven daarop een reactie.

Denk ook aan kinderen die een drukke dag gehad hebben en iets nieuws hebben gedaan (pretpark, dierentuin). Die zijn in de avond helemaal op en kunnen minder goed slapen, dit komt omdat de hersenen de indrukken verwerken. Zo ook bij jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dromen is het onmogelijke mogelijk ,er zijn geen regels, geen voorwaarden, geen tijd, het is een tijdloze chaos, gestuurt door onze fantasie , ervaringen, wensen, frustratie's, boosheid en verdriet.
Het is het terug verlangen naar vroeger waar alles leuker
was of juist niet.
Het is het terugkijken van een levensfilm van je zelf.
Het zijn de onmogelijke wensen van het heden.
Het zijn onze frustraties van nu, onze plannen , onze verwachtingen, onze teleurstellingen, onze boosheid.
Zo ben je 16 en zo ben je weer 30.
Droom maar lekker door je hebt het nodig!!!!!
Maar laat je niet gek maken van je dromen.
Veel zaken in je leven moeten nog een plaatsje krijgen.
Bij het ouder worden lukt het wel en komt de rust terug.
Maak je er zeker geen zorgen over, het is nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding