Naar wat ik geloof hebben dieren evengoed een ziel als mensen. Als je erin gelooft dat deze ziel na de dood verschijnt in de vorm van een geest, zou dat dus bij zowel mensen als dieren moeten gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ooit de geest van een mens gezien? Nee, want geesten bestaan niet. Dus voor dieren ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geesten kunnen in elk vorm tevoorschijn komen.!
Net als de duivel...
Ik zeg neem een ander onderwep.
GEEN geesten.!
*Danger*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij een verstandig antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja sorry maar ik was alweer vergeten dat het slecht kan zijn (als dat zo is) en ja.. ik heb ook al bij het onderwerp "vergeten" gekeken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal jou een tip geven.
De handen & voeten van geesten zijn binnenste buiten. Daaraan kun je merken of het een geest is. Of iemand ander is...!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@babyfaced: Daar distantieer ik mij dan weer van, want daar kan ik verder geen zinnig woord over zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is gewoon zo hen3ette.
Ik kan dat heel moelijk bewijzen.
In mijn boek is dat zo doorgegeven. En mijn broertje heeft dat mee gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken ook 'een Boek' waarin dit is doorgegeven. Maar los daarvan: zoals ik al zei in mijn reactie op het antwoord van Marleen: Ik ben van mening dat je je er beter ver van kunt houden totdat je werkelijk weet hoe het zit en wat. Better safe than sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist. Zo is dat..!
Gewoon afstand houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben toch nieuwsgierig: wat is 'Het Boek'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bitch7: Ik kan niet spreken voor het boek van Babyfaced, al heb ik wel een vermoeden, maar 'mijn' boek is de Bijbel. Pas op! Ik wil hier geen eindeloze discussie mee uitlokken, ik geef enkel antwoord op jouw vraag. Daar wil ik het dan ook liever bij laten als je het niet erg vindt. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de mijne is de Korán.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allebij erg goed!!!!!!!!
Geesten ontstaan - voor zover ze al bestaan - tussen je oren. En ze kunnen dus elke vorm aannemen die voor jou aannemelijk (!) is. Ook dieren.
Of het daarbij ook gaat om op zich staande entiteiten die los van jou waarneming ergens 'bestaan' betwijfel ik vooralsnog. Voor mij zijn ze min of meer gelijkwaardig aan dromen. Waar, belangrijk en soms ingrijpend voor de dromer, maar geen stoffelijk of grijpbaar 'iets' .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"maar geen stoffelijk of grijpbaar ‘iets’ ." Nee, maar er is wel degelijk wat tussen hemel en aarde naar mijn mening. Zolang wij niet weten wat dit is of hoe het werkt kunnen wij daar beter ver van blijven. Better safe than sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daar ben ik het nou weer niet helemaal mee eens ; laten we JUIST onderzoeken wat het is en hoe het werkt, zodat we er minder misverstanden over krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er ook niet goed genoeg in onderlegd om er een verder een zinnig antwoord op te geven. Noem mij maar 'Ridder Schijtebroek' die weet/gevoeld heeft dat er meer is tussen hemel en aarde en van sommige dingen ver af wil blijven. Er zijn zoveel andere leuke dingen om mij mee bezig te houden :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens.
Marleen jij geloof in geesten? Zo ja,
Dan hoefje wat mij betreft hoef je dan niks onderzoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Babyfaced , ik geloof niet in geesten als afzonderlijk iets. Ik geloof wel dat er mensen zijn die dingen waarnemen die ze geesten noemen (of aliens, of engelen, of demonen, of noem maar op), en dat ze ook echt wel ' iets' waarnemen. Maar dat iets kan voor een ander dan de waarnemer geen kwaad. Of goed. Althans, naar mijn overtuiging niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen, ik had juist zo gehoopt dat mijn verhaal iets los in je heeft gemaakt. Helaas zo ver is het nog niet.
Gelukkig kan ik in je antwoord lezen dat je geloof een beetje aan het wankelen is. En dat je geesten en entiteiten (zoals ik ze noem) al gaat scheiden. Misschien kan je eens delen met mij wat jij vind van de dood. Denk jij dat er iets is na de dood? Misschien iets waar we naartoe gaan, of dat we verder gaan, opnieuw beginnen, iets anders?
Geest is menselijk, dieren kennen geen geesten...
Dat wat niet is, is niet te zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je al geesten van een mens zou kunnen zien, dan kan je die van dieren ook zien.
Toch zijn het er maar weinig die een geest kunnen zien.

Wat dacht je van geesten van planten. En nog ongelofelijker: geesten van stenen en materie. Herbie is een voorbeeld, of was dat maar een film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet bewijsbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet te bewijzen dat er geesten bestaan, maar het is ook niet te bewijzen dat ze niet bestaan. maar als ze bestaan zou je best kunnen zien (als je er in gelooft)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we naar de evolutie kijken, dan is de mens ontstaan uit de dieren.
Dus de mens is biologisch gezien ook een dier.
Als we er even van uit gaan, dat geesten bestaan en bij mensen kunnen waargenomen worden dan zouden ze ook bij dieren te zien zijn.
Gezien van uit de evolutie is het dus goed mogelijk.