Nee hoor. Je moet gewoon de betekenis van elke kaart leren en bepaalde patronen. Je kan oefenen op deze site: http://www.kaartlegging.nl/tarotlegging.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een mysticus bent dan is kaartleggen een deel van jouw mysterie... Ben je niet mysterieus, dan moet je leren om kaarten te leggen, zodanig dat je een mysticus bent... En dan gaat het weer vanzelf...

Kaartleggen kun je niet leren, je kunt het of je kunt het niet... Dat je ze kunt leggen, maakt je geen mysticus of wijze, helderziende, of een kaartlegger = Tarotkaartenlegger...

Een kaart is een vingerwijzing naar dat wat je niet kunt zien/zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het leggen van tarotkaarten mezelf aangeleerd. Door kaarten te kopen, een paar goede boeken erbij en verder regelmatig kaarten trekken en me erin verdiepen. Maar er zijn ook voldoende cursussen die je kunt volgen, als je het liever van een expert wilt leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leggen van kaarten is instrument om informatie te verkrijgen, via paranormale wegen.
Ben je paranormaal, dan zou je het kunnen leren, ben je het niet, dan is het niet veel meer dan plaatjes kijken, waar je geen zinnig woord over kan zeggen.