Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het beeldje met de dikke buik is eigenlijk pu-tai, de chinese god van voorspoed, geluk en rijkdom. Door over zijn bolle buik te wrijven zou je geluk verkrijgen. De "echte" boedda is de slanke man in kleermakerszit. Als teken van zijn koninklijke afkomst heeft hij de lange oorlellen en de knobbel op zijn hoofd staat voor wijsheid. Het ligt er net aan welke je preferreert, je moet gewoon dat beeldje kopen dat je het leukst of mooist vindt en/of je iets om symboliek geeft.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vandaar die dikke buik! voorspoed, geluk, rijkdom en vreterij.

Andere antwoorden (6)

Dat maakt niet uit. De bolle Boeddha is de Chinese en de slanke Boeddha komt uit de andere Aziatische landen.
Je moet geven wat je vooral mooi vindt. Het is in ieder geval een mooi gebaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het om de achterliggende gedachte van het cadeau gaat. Als degene die het cadeau krijgt zich eventueel aangesproken voelt door de (al dan niet) dikke buik van de boeddha, heeft hij of zij niet door waar het cadeau werkelijk om draait.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik diegene was die het cadeautje zou krijgen zou ik het liefste de slanke buddha krijgen, vind het mooier.... Bij die leuke winkel, beginnende met een X en daarna enos hebben ze hele mooie voor 12,95!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bolle, en zo mag hij genoemd worden, lacht altijd en brengt dus vrolijkheid in de ruimte.
Hij is zo dik omdat hij enorm veel energie heeft opgeslagen. Dat om jouw te geven.
Dus als kado zou ik deze geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK vind de Thaise,dus de slanke Boeddha persoonlijk mooier,masr of de ontvanger van het cadeau dat ook vindt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iemand een boeddha schenkt, wens je hem/haar geluk en welzijn toe. Welke Boeddha je kiest is een kwestie van persoonlijke smaak, het gaat vooral om de intentie en gedachte erachter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding