Hoe maak JIJ je werkruimte energetisch schoon?

Voor diegene die met energieën werken.

Vandaag op het werk, rook een ziekenhuis geur. Ook is de energie hier bedrukkend. Veel mensen zijn ziek (geweest) en de angst kan je ook voelen.
Heb een raam opengezet. Ik wil ook niet te ritueel bezig gaan.

Ben benieuwd hoe jullie een ruimte op jullie werk (dus niet thuis) schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie avatar... WOW
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en hele goeie vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vraag met lef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben heel tevreden, iedereen heeft wat zinnigs te zeggen. Het 'andere' kamp hoor je nu niet. We hoeven niets te verdedigen en we versterken elkaar.

Het beste antwoord

Als ik ergens ben waar het niet goed voelt, is het voldoende daar te zijn.
Door daar te zijn is voldoende.
Maar ik ben ook nooit alleen.
Zoveel hulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is heel krachtig Ed, en zo simpel, werkt direct thanx.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is natuurlijk geen beste antwoord want alle antwoorden die gegeven zijn zijn goed. Ed, in je reacties van Vics heb je me extra op weg geholpen. Als dank hiervoor de 10pnt. De grootste dank komt van mezelf... dank je wel. Cryofiel is voor mij de beste runner up geworden. Heerlijk ontnuchterend en ook helemaal waar.

Andere antwoorden (6)

Heel simpel. door de ruimte te vullen met jouw goede en schone energie... Dus door er zelf bezit van te nemen...

Op het werk is lastiger, want je werkt meestal niet alleen in een ruimte... Op het werk maak ik de ruimte om mij zelf heen schoon... Dus daar waar ik ben open ik mijn eigen ruimte om me heen met goede energie... Dat is mijn oplossing... Ik stel me dat visueel voor, als het soms wat lastig wordt energetisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks voor je antwoord. Visueel is prima hoor, doe ik ook veel.
Als je zelf wat zwakker bent kan je dit niet een hele dag volhouden. En wat je zegt, anderen zijn er ook die misschien wel hun (slechte) energie blijven uitstralen. De ruimte is immers niet voor niets zo vuil geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Ahem.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bitch7: Waarom?
Ik begin altijd met het openen van de alle ramen om te zorgen dat er heel veel schone lucht binnen kan stromen.
Alles lekker opruimen en hergroeperen kan ook helpen.
Mocht dat technisch niet mogelijk zijn dan steek ik een kaars op en soms een geurkaars of een beetje wierook.
Maar omdat de geuren niet voor iedereen fijn zijn kan ik dat niet altijd toepassen.
Ik probeer vooral verder mijn eigen positieve energie door te geven door er gewoon te zijn met een positieve uitstraling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De energie die je voelt, is de energie van je eigen gedachten.

Je (je=algemeen "men", dus niet jij persoonlijk) laat je helaas maar al te snel beïnvloeden door andermans angsten. Je laat je ook beïnvloeden door jouw interpretatie van andermans angsten. Zo laat je je dus indirect beïnvloeden door je eigen angsten.

Daar moet je vanaf. Dat verwijdert de oorzaak, en daarmee het probleem.

Een voorbeeld. Je hebt het veel met je collega's over griep en andere ziekten. Dat maakt *jou* angstig. Jij zal dan zelf veel kleinigheden interpreteren in termen van angst - van jouw eigen angst.

Je ziet een collega gehaast door de gang lopen. Je interpreteert dat in termen van angst: die collega zal wel nerveus zijn.

Maar is dat wel zo? Jouw gedachten maken dat ervan. Misschien zit die collega die ochtend wel uitstekend in haar fel, en is ze lekker opgewekt en energiek! Hetzelfde gedrag, een heel andere interpretatie.

Ik probeer te werken aan mijn eigen gedachten. Daarmee vul je je omgeving met jouw energie. Je trekt anderen vanzelf daarin mee. Het heeft mij jaren gekost zo sterk en onafhankelijk te worden, maar nu het is gelukt (meestal dan...), ben ik er erg blij mee. Veel minder angst, veel minder afhankelijkheid.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk ontnuchterend. +1
Zeker om aan te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad dat is de eerste waar ik ook aan dacht, je zou je zelf eerst kunnen beschermen door je gedachten energetisch schoon te houden dan ben je ten minste van een deel van de probleem af sterker nog, dan heb je de mogelijkheid en kracht om negatieve energie neutraliseren of zelfs omzetten en de sfeer op je werkplek fixen... wat dat betreft one single man can make a difference er bestaan ook talloze technieken van het werken met negatieve energie maar dat is dan een stap verder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stap verder in de zin van je moet negativiteit kunnen verwerken zonder je zelf schade toe te brengen om het te kunnen beïnvloeden. en als dat zo is, ik bedoel, als jij je zelf die energie innerlijk kan verwerken en retourneren in je omgeving met positieve waarde dan de rest komt van zelf goed want positieve energie vindt haar weg vanzelf op de meest optimale wijze
Ik weet inmiddels hoe jij over energiën denkt , uit je antwoorden onder andere op de vraag " Waarom kwetsen mensen elkaar".
Ik denk ook dat jij een vrij sterke positieve energie in je draagt.
Je kunt je eigen energie versterken en je invloedsfeer uitbreiden door passende muziek op te zetten. Jouw energieveld en je lichaam doen de rest .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal juist
eenvoudig de ruimte vullen met jouw (positieve) energie.

ga gewoon op je werkplek zitten, laat de Kundalini opkomen en de kosmische energie indalen, als beide goed doorstromen maak je het groter zodat het meer dan de ruimte vult. na enige oefening is dat in een paar seconden gebeurd, hoeft het ook niet op te vallen dat je daar mee bezig bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is momenteel mijn methode. Behalve dat ik niet weet wat kundalini betekent.
Een probleem hiermee is, dat ik eerst constateer dat de ruimte "vies" is of entiteiten bevat. Daarna zal ik moeite moeten doen om de ruimte te zuiveren.
Vooral de moeite, wordt ik moe van. Keer op keer weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kundalini= aardse energie dus van beneden naar boven kosmische komt van boven en gaat naar beneden.
Als je er moe van wordt, gebruik je (teveel) van je eigen energie. Als je het doet zoals ik beschreef, word je er eerder fit van dan moe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel met moe: het steeds moeten schoonmaken van ruimtes. Het zijn er zoveel en komt zo vaak terug.
Dan is het inderdaad een goede verbinding opbouwen met aards en hemels. Was laatst in een new-age winkel. Die was verhuist. Vroeger was de energie daar prima. Nu veel minder. Ondanks dat ik weet en voelde dat er aan gewerkt was. Het was nog niet op een optimaal niveau. Je bent zo je eigen huis gewend. Die lekker schoon is met MIJN EIGEN energie. Al het andere is dan moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je goed bij jezelf kan blijven en in verbinding met beide stromen, doet het er niet zo veel toe wat er om je heen gebeurt/ aanwezig is.
voor en na iedere klant moet ik mijn werkruimte "schoonmaken" in het begin koste dat tijd, tegenwoordig is het zo gepiept. (coachingsbureau)
Ik heb dit probleem dagelijks op mijn werk.
Omdat ik een ziekenhuis werk is het ontzettend belangrijk om mijn werkplek zo schoon mogelijk te houden.
Anders word ik langzaam gek van de negatieve engergiën die er rondhangen.
Ik begin altijd heel simpel met het opruimen van mijn werkplek. Gewoon materialistisch. Daardoor ben ik van mezelf al rustiger. De rest van de dag is het eigenlijk een kwestie van de ruimte vullen met mijn eigen energie.
In alle pauzes (3x) buiten luchten en opnieuw opladen, om te voorkomen dat ik aan het einde van de dag moe ben.
En eventueel na het contact met patienten die veel energie hebben gevraagd ook naar buiten of wat chocolade eten.
Zo kan ik het volhouden om dagelijks mijn werkplek te schonen, zonder dat oververmoeid naar huis ga.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me niets erger, een ziekenhuis... Heb grote respect voor je! Wat doet chocolade voor je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chocolade geeft me even snel een energieboost. Als ik echt ff leeg ben, krijg ik van chocolade in 5 minuten genoeg energie om door te gaan. De rest kan ik daarna zelf weer opladen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ik dus moe van wordt, is het oneindige van herhalen hiervan. Het continue opladen en schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook zo, maar ja thuis kan je makkelijk doen en laten wat jij wilt. En zo ook de energie thuis schoonhouden. Maar op je werk moet je de ruimte delen met je collega's die vast niet allemaal met energiën bezig zijn. Of je moet een eigen ruimte hebben, waar je even kan bijkomen, maar anders zit er niks op dan er het beste van te maken.
En zoals ik begrijp is deze extreme situatie waarschijnlijk tijdelijk. Dus probeer nog even vol te houden.
Misschien is het mogelijk om in deze periode thuis te werken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdelijk: de ene dag meer dan een andere dag.
Daarbij breekt de herfst aan met de winter hierna. De energie van de aarde ligt dan ook wat lager.
Misschien moet ik het groter aanpakken. Niet de ruimte, waar het gebouw in een bescherming plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Phoef, als je dat kan, is het het overwegen waard. Maar dat gaat je veel energie kosten. Is het niet mogelijk om wat hulpmiddelen in je werkruimte te plaatsen?
Misschien kan je daar al voldoende mee bereiken.
De zwarte toermalijn zou een goed hulpmiddel kunnen zijn. Leg hem op je werkplek als versiersel. Vergeet niet hem regelmatig te reinigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het gebouw in een witte afgedekte koepel plaatsen. Zoals het antwoord van Xinix via visualisatie. Met daarbij een (heksen)spreuk: "laat de energie binnen de koepel zuiver".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry: "de energie binnen de koepel is zuiver"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wat je bedoeld. Knap dat je dat kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gdanonym, als alles goed zou gaan dan kan je niet moe worden, je zou er zelfs beter uit komen en nooit slechter.
Heb meer vertrouwen in je zelf en laat het werk voor je doen, ze doen het graag.
Ik geloof niet zo in rituelen, ik geloof wel in de aangeboden hulp van gene zijde, zonder deze hulp zijn wij tot niets in staat, dan helpen rituelen ook niet.
Heb vertrouwen in hun, wij zijn niets hun zijn alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed ik heb nog geen contact met mijn gidsen, ook al weet ik dat ik ze heb en me lief hebben. Plantjes water geven is ook een ritueel. Je weet hoe mensen kunnen zijn als zij wat lager in hun energie zitten. Ik heb ook zulke momenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gdanonym, natuurlijk heb jij contact met je gidsen, veel antwoorden die je hier geeft bij g.v. komen van je gidsen vandaan, vraag het je gidsen maar, ook al denk je geen antwoord te krijgen, je krijgt het heus wel, heb meer vertrouwen in je zelf.
Ik heb je al zoveel geweldige antwoorden zien geven.
Zelfs hier kan ik je gidsen voelen!!!
Je hebt er twee, de belangrijkste is rechts van je aan wezig, iets schuin achter je, het is een man.
je moet alleen hun taal nog leren, de taal der liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk ed. Ze zijn er en ik voel ze. Het zijn er meer. Wordt er ontroerd door. Weet alleen niet hoe ze heten en waarvan ik ze ken. Dank je wel. De taal is de taal der liefde? Oh mijn vader spreekt die taal.
Alweer dank je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gdanonym, we doen net of andere dit niet lezen, maar je gidsen zijn meestal links en rechts van je, soms voel je warmte aan je rechterbovenarm of wang.
je gidsen zijn diebaren geweest uit een van je vorige levens, je kent ze wel maar weet het even niet, ons verstand is verduisterd.
Als je anderen achter je voelt, dan zijn dat je helpers, overleden dierbare uit dit leven (meestal)
Ik voel ze nu weer, krijg kippenvel!!
Met vertrouwen leer je hun taal van de liefde kennen.
Met twijfel verlies je die weer.