Na je dood herinner je dan al je levens (als je er al meerdere hebt gehad)?

voor alle mensen die in een hiernamaals geloven.

als je dood bent en je komt in het hiernamaals herinner je dan je leven (of die daarvoor??)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat als je in het hiernamaals bent je een perfect overzicht krijgt van alles wat is geweest, ook je vorige levens!
Dat is nodig om te kijken wat je hebt geleerd en hoe je nu verder moet gaan!
Je zult wellicht ook ontmoetingen hebben met mensen uit die vorige levens en met ze afspreken dat je ze in het nieuwe volgende leven weer wilt ontmoeten.
Om elkaar verder te helpen.
Alleen zul je dat in het eventuele nieuwe volgende leven niet meer weten. Maar deze afspraak zou oa kunnen verklaren waarom je soms in je leven het gevoel hebt bij een bepaalde eerste ontmoeting, dat je die iemand eigenlijk al kende en altijd al gekend hebt.
Je komt ze dus niet zomaar tegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik persoonlijk denk dat je wel je laatste leven herinnert maar niet meer die je daarvoor gehad hebt.
Ik denk ook niet dat dat kan, volgens mij is dood dood of voor eeuwig in hemel of hel..en kom je daarna niet nog een keer tot leven. Dus ik denk dat iedereen maar 1 leven heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van wel. Maar bewijs kan ik je niet geven. Het is natuurlijk, net als ieder geloof, maar een idee dat ik heb over hoe het zal zijn.
Ik denk dat je, als je dood bent, beseft wie je eigenlijk bent (zonder dat lichaam) en dat je dan ook je vorige levens kunt herinneren en het verband ziet. Daardoor kun je dan ook besluiten om aan weer een volgend leven te beginnen (of juist niet) en ook beslissen hoe dat er dan uit moet zien, welke zaken je mee zal maken om te leren wat je nog moet leren.

Ik hoop maar dat ik het in dit leven al een beetje goed doe... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag lijkt mij een onderdeel van reincarnatie. Ik denk als je dood gaat, dat in delen doet.

Eerst wordt er afscheid genomen van het leven, daarna (of zelfs tijdens) sterft je stoffelijk lichaam. Ik geloof dat je dan 'boven' aan komt. Daar vindt een periode van bezinning plaats. De tijdsduur (in zoverre je over tijd kan spreken in de hemel) is afhankelijk hoe je het leven hebt geleden. In die periode herinner je dus nog alles.

Als die periode voorbij is, komt de ziel in de rust. De duur van de rust (niet te verwarren met tijd) is afhankelijk van wat de ziel nodig heeft om de helen, om te rijpen. Ik denk dat in die periode de ziel reinigt van de periode op aarde.

Daarna kan een ziel verkiezen om verder te groeien binnen een stoffelijk lichaam. Anderen zullen blijven waar ze al waren.

Vooralsnog is dit mijn optiek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet, maar ik denk en hoop t wel, want hoe weet ik anders welk leven ik hierna moet gaan leiden en waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien er nog nooit iemand is teruggekomen uit het hiernamaals zul je deze vraag pas echt kunnen beantwoorden als het zover is voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker. Na je dood wordt je begraven. En als iedereen weg is, komen twee engellen naar je toe. Stellen paar vragen aan jou. Als je zegt ik weet het niet meer. Dan verschijnen ze 1 voor je ogen heen. En dan zeg je o ja klopt. Dus na je dood. Kan alles weer terug gezien worden. Want alles wordt opgeslagen wat je in dit wereld heeft gedaan... Diepe onderwerp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 voor je gezwets
Heb je het al eens aan een dode gevraagd want de levende kunnen alleen maar gissen.Net als een geloof, je moet erin geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je overgaat (zoals wij zeggen dood gaat) besta je alleen nog uit energie. Energie kan in principe alles, dus je zou alles kunnen herinneren. Het is echter zeer waarschijnlijk niet nodig om je al jouw levens te herinneren als je overgaat, want je herinnert je op moment van overgaan wie of wat je werkelijk bent.
Dat gegeven is belangrijker dan alle andere zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt deze al tijdens je leven herinneren daarvoor hoef je niet dood te zijn. Dit is een kwestie van bij jezelf naar binnen gaan in het diepst van je ziel middels meditatie.
Ik herinner me tientallen vorige levens.
Als je dood bent ben je alleen niet meer in lichaam. Je bent namelijk niet je stoffelijke lichaam. Het stoffelijk lichaam is slechts een jas. Angst voor de dood is ongegrond. Alles bestaat uit energie en energie kun je niet vernietigen. En voor de dodo's onder ons die denken: wat een zweverij- dit is wetenschappelijk bewezen. Als je een molecuul steeds verder deelt tot je het allerkleinste deeltje over houdt heb je alleen nog maar energie. Alles bestaat uit deze energie: je lichaam, een steen, de stoel waar je op zit, maar ook een gedachte of de woorden die je spreekt, allemaal dezelfde energie.
Je energielichaam of lichtlichaam kan niet doodgaan, dat is onsterfelijk. En je komt niet in het hiernamaals. Je gaat terug naar de bron van liefde en van daaruit wordt bepaald welke lessen je hebt geleerd en welke je nog moet leren. Je kunt er dan voor kiezen om opnieuw te incarneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dit is een waardevolle persoonlijke overtuiging. +1
Hoef je niet dood voor te zijn.
Zelf ervaar ik kleine stukjes uit vorige levens.
Je kan ze meestal niet echt oproepen, maar komen spontaan bij het zien van bepaalde situatie's.
Een heel enkele keer, komen ze ook als ik er om vraag, meestal zijn het stilstaande beelden, soms heel vaag ,soms duidelijk als een stripboek.
Heb er laatst nog een tekening van gemaakt.
Lijkt voor vele erg zweverig maar voor mij geloofwaardig.
Zeker als later een aantal onderdelen en lokatie's volkomen blijken te kloppen met het visioen uit een ander leven
En als je dood bent, dan pas zal je begrijpen hoe het echt zit.
Ons denkvermogen hier op aarde is vertroebeld.
Waarschijnlijk ter bescherming van ons zelf.