Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een steen een ziel hebben?

Mensen hebben een ziel, dieren hebben een ziel, als planten een ziel hebben, kan een steen dan misschien ook een ziel hebben? Alles is immers energie en trilling. Zou een ziel niet willen leren hoe het is om een boom te zijn, of een rots te zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De vraag is niet zo gek. Levende wezens zijn opgebouwd uit dezelfde elementen/mineralen als stenen, planeten en sterren. En als levende wezens sterven vallen ze in dezelfde elementen uiteen. Misschien hebben stenen op zich geen ziel, maar ze maken wel deel uit van het Grote Geheel...de Ziel met een hoofdletter, zo je wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee:

Ziel
Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. (-en), eerste levensoorzaak bij de levende wezens; [figuurlijk] persoon, mensch; werkende kracht (in iets); het voornaamste, het onmisbaarste (van iets); de - is uit hem gegaan, hij is overleden; bij (of op) mijne -, ik verklaar het plechtig, - met de hand op het hart; geld is de - van alles, met geld ve
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/

Oftewel: Om een ziel te hebben moet je levend zijn. Stenen zijn levenloos (Nooit levend geweest) en hebben dus geen ziel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet.
Mijn schoonmoeder heeft een hart van steen, dus kan er geen ziel in zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihihihihihihihihihihi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, die is leuk. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maakte alleen geen grapje, het is echt waar...:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gooi je schoonmoeder uit het raam en de koelkast erachter aan.....? Bedoel je die?
Natuurlijk heeft een steen geen ziel. Een steenvergruizer zou met één klap heel veel zieltjes creëren.
En ik moet er niet aan denken op hoeveel zielen ik trap als ik over mijn grintpaadje loop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want levenloos = zielloos.
Er zijn een paar uitdrukkingen waarbij bepaalde voorwerpen wel een ziel hebben:
de ziel van een veer (vliezig gedeelte in de schacht);
de ziel van een fles (indeuking in de bodem);
de ziel van een kanon (de ruimte voor het projectiel;
de ziel van de beweging, etc.

Als een steen een ziel zou hebben, hadden ze een piramide wel een 'vreugdetempel' genoemd: hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een steen niet nee, is dit echt een serieuze vraag?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee want iets wat niet leeft kan ook geen ziel hebben. en hoe weet je of de ziel wel bestaat zowieso? niemand kan het pakken of niemand heeft weleens een ziel gezien toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar ik ben er wel op geslagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op getrapt bedoel je ?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding