Hoe vind ik een betrouwbaar medium?

En daar bedoel ik mee dat ik graag alles wil horen, antwoord wil op elke vraag die ik stel ook al zou dat antwoord minder prettig zijn...

Toegevoegd na 4 uur:
laat ik dit toevoegen: ik heb een serieuze vraag gesteld.. de antwoorden proberen me er grotendeels ervan te overtuigen dat een medium onzin is en je probeert op te lichten.. maar ik stel de vraag om dat ik er wel in geloof en iemand zoek die goed omgaat met die gave.. dus ik hoop op reacties van personen die daar ervaring mee hebben..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij heb je geen medium nodig, maar gewoon een goede vriend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb geen vrienden die contact hebben met diegene waar ik mee wil praten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Congoleo +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, dus je wilt met een overledene praten? Oei... Dat kan niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom op, word wakker. Mediums bestaan niet, het is alleen een ander woord voor oplichter of bedrieger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o, dan heb ik je eerst verkeerd begrepen, congoleo. ik dacht je van medium zelf dat verwacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
congoleo, nav je toevoeging: Je schrijft dat je alleen zoekt naar reacties van mensen die er wel in geloven. Je sluit je dus bij voorbaat af voor al het andere. Denk je dat dat de juiste manier is om verder te komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, iedereen mag zeggen wat hij of zij denkt maar ik zoek een medium dus heb niet zoveel aan het antwoord dat een medium onzin is en alleen maar oplichterij...dan zou ik de vraag anders hebben gesteld..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms stel je een vraag om iets te weten te komen - waarna uit de antwoorden blijkt dat de werkelijke oplossing heel ergens anders ligt dan je dacht. Dan blijkt achteraf dat je de verkeerde vraag hebt gesteld, omdat je op het verkeerde spoor zat. Vasthouden aan de vraag leidt dan niet tot een antwoord. Tenminste, dat is een ervaring die ik zelf wel eens heb gehad. Stel je open voor de onverwachte antwoorden, evalueer ze als je wilt - nieuwe gezichtspunten kunnen wel eens eerder tot de oplossing leiden dan je oorspronkelijke uitgangspunt. 't Is maar een tip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit iets in..alweer dank!
:-)

Het beste antwoord

Ik zal naar beste vermogen je een antwoord geven. Voor een ieder is een medium een persoonlijk gebeuren. De een vind die persoon en de ander weer een ander. Er is heel veel kaf in t`koren en daarom moet je bij jezelf goed te rade gaan. Vraag eerst aan jezelf waarom en wat wil ik bereiken wat wil weten. Schrijf dat op. Als het goed is liggen daar ook je antwoorden al dichtbij. Dit heb je zeker nodig straks. De beslissing om de keuze van een medium bereiken kan als volgt. Ga naar www,paranormaal noorholland.nl of www. paranormaal------------jouw provincie.nl Je ziet hier heel wat mediums van naam. Ga eerst je inlezen in hun blogs waarin ze vertellen wat ze doen, en waar hun grootste interesses liggen. Hierdoor zal er beslist iemand bijzijn die je aanspreekt en als je dat voelt is de eerste mogelijkheid geschapen voor contact. Het waarom dat ik dit schrijf zit hem in het feit dat je werkt met eigen gevoel en inzicht voor een persoon. Er zijn best heel veel goede mediums maar het is m`n overtuiging dat het met diegene wederzijds moet klikken. Het vertrouwen moet goed zijn, ook als je minder leuke dingen hoort. Elke provincie heeft aansluiting op dit genoemde netwerk. Ik denk dat je er wel meeweg komt. Ik wens je succes. Groetjes Addy

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog even dit, kijk en zoek critie`s. Tarieven zijn in een georganiseerd netwerk en groepen meestal gelijk. Met de vragen stellen aan jezelf heb ik bedoeld dat je probeert eerst inzicht te krijgen van jezelf het zoeken naar het onderbewuste. Je hebt dan al aardig wat voor werk gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Er zijn weinig echt goede mediums die je alle antwoorden kunnen geven. Hier komt bij dat een medium niet op iedere vraag één voor jou wenselijk antwoord kan geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt iets onmogelijks, waarbij de belangrijkste vraag (aan het medium....) is of een medium altijd het juiste woord spreekt. Dit lijkt me godsonmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betrouwbaar en medium gaat natuurlijk niet samen; dat is een paradox, dus die ga je niet vinden. In het beste geval vind je een medium dat redelijk goed is in haar-zijn ´vak´(mensenkennis, psychologisch inzicht, lichaamstaal lezen) en er ook zelf in geloofd, maar die kans is erg klein. Kun je beter een staatslot kopen voor je geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En met een staatslot haal je een hoofdprijs binnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast niet ; maar als je dan toch houdt van een gokje wagen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een medium heb je natuurlijk wel meer kans dan bij de loterij. Niet doordat het medium meer kennis zou hebben, maar doordat een medium een mens is, met medemenselijk gevoel. Een staatslot kan niet aan Cold Reading doen, een medium doet dat wel. Daarom is het ook zo belangrijk dat het klikt tussen het medium en de klant: hoe beter de klik, hoe beter de Cold Reading functioneert. Daarzonder staat het medium machteloos.
Je weet nooit vantevoren of een medium op alle vragen het antwoord geeft dat het medium zou moeten geven.

De enige manier om toch in die richting te komen: ga naar minimaal drie, liefst meer, mediums. Vergelijk hun antwoorden. Bepaal dan zelf wie er het dichtst bij de gewenste antwoorden zat.

Nadeel is dat het op die manier wel erg duur wordt.

Ethisch nadeel is dat je al dat geld ook nog eens brengt naar mensen die in het slechtste geval jou belazeren, en in het beste geval jou en zichzelf belazeren.

Kun je niet beter je vragen voorleggen aan een vriend(in) of familielid, iemand die je goed kent en die je kunt vertrouwen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of vraag aan meerdere mediums (media?) of de anderen betrouwbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een leuke!
Loes van Loon uit Hoorn schijnt heel goed te zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik was ook altijd erg onder de indruk van Sarina.Ze heeft ook een hele tijd een tv programma gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, ik ben ook al een paar keer bij Loes van Loon geweest.
Dit is niet uit te leggen. Zij is een tè goed mens en medium om hier over te gaan discussieren. Ga er eerst maar eens naar haar toe en oordeel dan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of lees een paar zittingsverslagen bij je lokale arondissementsrechtbank. Daar vind je veel getuigenissen dat iemand tè aardig was om slecht te kunnen zijn. Die iemand zit nu al een paar jaar achter de tralies. Voor de goede orde, niet dat ik jouw favoriete medium van zulke slechtheid beschuldig. Wat ik maar wil zeggen is: laat je niet enkel leiden door zo'n gevoel. Dat kan er faliekant naast zitten.
Er is geen betrouwbaar medium. Ze proberen alleen maar geld te verdienen over doden en oncontroleerbare dingen.

Voor een paar tientjes wil ik ook wel iets uit me mouw schudden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is inderdaad heel moeilijk. Er zijn wel hele goeie hoor, maar zelfs die kunnen een minder goeie dag hebben. Ik denk dat je het beste bij google goed medium kunt intikken en dan vanzelf blogs of verhalen van mensen vindt die goede ervaring hebben met een bepaald medium. ga in ieder geval nooit in op die engerts in de krant die van alles beloven en betaal ook geen achterlijke bedragen. Mensen die er een slaatje uit willen slaan zijn sowieso geen goed medium, je doet het tenslotte uit een soort roeping. Toen ik aangesloten was bij een spirituele vereniging heb ik wel gemerkt dat er hele zwakke tussen zitten en soms geweldig goeie. Veelsucces met zoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens Renee, ga nooit af op een advertentie uit de krant. Je kunt het beter treffen met mond op mond reclame.
En geld er voor vragen...niemand werkt hele dagen voor niks, zelfs een vrijwilliger niet (weet ik uit eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het medium eerst maar eens raden over wie je het wilt hebben, wanneer die persoon is overleden, en hoe. Kan het medium dat zogezegd niet? Laat het medium dan iets anders vertellen over de persoon. Iets dat het medium niet KAN weten. Dus spontaan. En dan niet iets dat voor ieder overleden kind geldt (even aangenomen dat het over je zoon gaat). En ook niet op de Char-manier: "ik zie een naam... de naam begint met... een P... (kijkt naar jou) nee, een D... (kijkt naar jou) nee, een F... (kijkt naar jou en ziet herkenning) (denkt na - Fred, Frits, Freek) het is een korte naam... (kijkt naar jou en ziet ontkenning) nee, ik zie het nu helderder, de afkorting is kort, de naam zelf is lang... ik zie... Ferdinand (kijkt naar jou en ziet herkenning) Fer..."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem al je tips mee! En Char kan ik echt niks mee hoor..ben ik echt nog nuchter genoeg voor.. ben ook gevraagd voor de show van Derek Ogilvie maar werk aan zoiets echt niet mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke. Laat je weten wat het geworden is? Bijvoorbeeld in de reactie die je nog kunt geven wanneer je deze vraag sluit.
Een medium is geen automaat waar je geld in gooit en antwoorden er voor terug krijgt.
Op lang niet alle vragen krijgt een medium antwoorden.
Dat ligt niet aan het medium zelf.
Het moeilijkst zijn de vragen voor de toekomst.
Zeker heb ik ervaring met een medium, ik ben het namelijk zelf.
De meeste informatie die ik krijg zijn uit het verleden.
Misschien kan ik je op afstand helpen.
Het is het proberen waard.
Wel moet er een echte intentie zijn ,anders werkt het niet.
Het is geen spelletje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee waar deze -1 vandaan komt, van mij een +1 Ed.
Goede vraag! Ikzelf zou eerst contact opnemen met Eddijst (zie zijn antwoord), als dat mogelijk is.

Kijk 's op wat fora op internet. Wellicht kun je daar iets vinden of je vraag stellen. Vraag ook waarom iemand een bepaald medium aanbeveelt. Om de gewenste antwoorden of om een andere reden?

Bedenk goed wat je met een bezoek aan een medium wilt bereiken, en bespreek dat van tevoren met hem of haar.

Ik geloof dat je met een medium een soort "klik" moet hebben. Heb vertrouwen en ga op je intuitie af.
Als het nu niet zo mag zijn, komt het wel een andere keer op je pad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister naar jezelf, dat is de betrouwbaarste medium die er is...

Ben je niet betrouwbaar of niet betrouwbaar genoeg, dan is het beste en het snelste om betrouwbaar of betrouwbaarder te worden dan om buiten jou een betrouwbaar medium te zoeken...

Als ik je zo voel, dan zit er al een goede basis... Dus bouw dat uit, niemand zorgt zo goed voor jou als je dat zelf kan... En dan ben je tegelijk zelfstandig... Je hebt niemand anders nodig om te eten, om te ademen, om te leven, waarom dan wel om jou iets te vertellen dat je zelf het beste weet of kan weten... En ik hoef je zelfs niet te vertellen hoe je betrouwbaar of betrouwbaarder kunt worden, dat weet je zelf al als geen ander...

Congoleo, wees je eigen gids, laat iedereen praten over zaken waar ze niets van af weten, het gaat over JOU... Geef je kracht niet weg, laat je geen oor aannaaien, wees je eigen gids...

Voel maar wat het met je doet als je dit leest, dan kan ik het antwoorden stoppen, dan heb ik genoeg gezegd...