Heeft een ziel ook een naam?

Als mens heb je een naam. Als je uitgaat van reïncarnatie dan keert je ziel steeds in een nieuw lichaam terug en kies je weer een naam. Maar heeft je ziel zelf ook een (roep-)naam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (15)

Ja, namelijk. IK.

Iedereen is IK.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
IK BEN het er helemaal mee eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Nee heeft geen naam... tuurlijk niet, niets heeft een naam...
Het is de bestuurder van jouw lichaam en luistert niet naar een naam... Jij echter wel... Maar dat is niet de ziel...

Toegevoegd op 27-05-2009 19:52:07
Maar je ziel resoneert wel op een klank, als je dat een naam noemt dan heb je er wel een... De mijne is Agni Parvatah Shanti...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi!
Misschien, dat zal je pas weten als je overleden bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de ROEPnaam van mijn ziel is Bestaan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
attributten, kwaliteiten, eigenschappen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik niet volgen, de eerste keer voor een antwoord van JaVid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan is het goed zo :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker... ps: XINIX zoek op attributen/kwaliteiten/eigenschappen van bekende goddelijke beelden
Neen, je ziel heeft geen naam. De ziel is je eigen diepste ik, de persoon die jij bent heeft een naam, en niet je ziel. Hoe dieper je,je eigen innerlijk ingaat jezelf begrijpt hoe meer kwaliteit van leven als levende ziel. Immers dat is het pad die we volgen tot het moment van loslaten. We willen alles koppelen aan wat men vind, zoals ik hou zielsveel van je, of wat een zielepiet, o,wat zielig. Je verbonden voelen met de ziel jij, als gevoel is genoeg. Groet Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk onderwerp!
Bij contact met gidsen, komen er vaak namen.
Dus namen van wie?
Uitgaande dat gidsen de geesten (zielen) zijn van overleden dierbaren uit een ander leven.
Dus zijn het namen van overleden mensen, waar deze geesten (zielen) in gewoond hebben.
Je eigen ziel, heeft dus ook deze oorsprong, dus ook al een naam.
Mijn gids heet Martin, uitgaande dat je verschillende keren kan reincarneren, van wie is dan deze naam?
Maar mijn gids is niet mijn ziel.
Mijn ziel ben ik.
De rest is de verpakking met een naam.
Wie heet er dan Ed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziel heeft geen naam. Waarom heb jij een naam? Je hebt een naam gekregen van je ouders zodat je geroepen en genoemd kan worden, en niet vergeten wordt later. Je ziel hoeft niet genoemd te worden bij naam en ook niet opgenomen te worden in een stamboom ofzo, dus nee, je ziel heeft geen naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mijne heet Hank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de naam/benaming die je er (niet) aan geeft en het wel/niet heeft ;)

Mijn ziel heet âtmâ. In het Sanskrit betekent dit ene woord "God", "geest", "verstand", "lichaam" en nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee want andere mensen geven je de naam maar niemand heeft je ziel ooit geroepen (lijkt mij) en dus nee hij/zij heeft geen naam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een wat ander beeld over 'reïncarnatie' dan het algemene 1 op 1 overgaan van het ene leven naar het andere. Daarbij komt dan automatisch dat je niet een naam houdt bij overgaan.

Laat ik stellen (om je vraag te proberen te beantwoorden) dat reïncarnatie 1 op 1 is. Je ziel is het deel van jezelf dat niet met je denken te maken heeft maar met voelen (of neem je die twee bij elkaar in jouw idee over de ziel?) en ervaren (immers, er zijn onderzoeken geweest die uitwijzen dat mensen ervaringen uit hun vorige leven herinneren). Een naam is een label dat aan een persoon wordt gehangen, om hem/haar te identificeren bij communicatie. Stel je iemand voor die z'n leven lang alleen is, die heeft geen gebruik voor een naam. De namen zouden dan 'steen' of 'water' zijn. Betitelingen van de aanwezige elementen. Je hebt dus alleen een roepnaam om geroepen te worden.

Wanneer je ziel in een nieuw lichaam treedt, ben je eigenlijk weer helemaal opnieuw 'alleen'. Je zult in je nieuwe leven een nieuwe plaats in een nieuwe maatschappij en sociale groep hebben en dan dus ook een nieuw zielspersoon zijn. Volgens mij heb je dan geen vaste naam. Ik heet nu Mark, maar in m'n vorige leven kan ik wel een vrouw zijn geweest, mijn ziel was ik en ik als vrouw zou dan geen Mark hebben geheten.

Omdat je ziel ook bestaat als je niet denkt (het vereiste voor namen geven), denk ik niet dat een ziel een naam nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,De ziel is de geest van de mens die dood is gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor jezelf heeft je ziel geen naam maar voor je nabestaanden na dat je overleden bent plakken ze jou naam in dat leven nog steeds aan je ziel vast

Toegevoegd op 06-06-2009 17:57:58
zo heet je niet maar zo word je wel genoemd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik denk het niet als je van reïncarnatie uitgaat. Maar als je denk dat als je dood bent een geest bent en blijft denk ik dat je gewoon je eigen naam blijft behouden. Tenzij je je naam verandert als je nog leeft.