Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij uitleggen wat het nu precies is wat je ziet en waarom dat dit zo gebeurt op de onderstaande link?

http://shapirolab.net/

Gezichtsbedrog is niet de uitleg, maar een constatering van een feit... Graag wel uitleg...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg dubieus... En heb er even geen antwoord op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze sla ik ook over haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat me niet in de steek mensen...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik denk dat ons oog nog een na beeld van de witte stip ziet zodat het lijkt alsof het langzamer is (weet ik niet zeker)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu mag je stemmen... +10

Andere antwoorden (2)

Blijkbaar zijn onze hersens gevoeliger voor het contrast dat optreedt dan de verandering op zichzelf. Wanneer beide bollen tegelijkertijd veranderen, geldt het tegengestelde voor de contrasten. Het ene constrast neemt toe, de andere af. Nu lijkt het of de figuren om en om knipperen ofzo. Als je niet kijkt naar de afbeelding in het geheel maar je concentreert op de middelpunten, dan zie je wel dat ze gelijk gedrag vertonen. Leuke optische illusie dus, kende hem nog niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 omdat je de eerste bent...
De uitleg van Ruud kan ik volledig volgen. Onze hersenen worden afgeleid door de directe omgeving, waardoor geen goede conclusie wordt getrokken. Geen goede vergelijking misschien, maar waarom zijn de diverse getuigenverklaringen/waarnemingen over een voorval/ongeluk ook vaak verschillend! Het afgeleid worden is veelal de oorzaak van het niet kunnen verkijgen van een objectief beeld, tenzij misschien de concentratie op een gebeurtenis zo perfect als mogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
omdat je de tweede bent...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding