Is god een oude man of vrouw, of is hij een klein kind?

We denken altijd aan god als een oude man maar misschien is hij onbewuster als wij denken en denkt hij als een kind. Wellicht een zonnekind wat dan tevens een verklaring kan zijn waarom hij niet intervenieert in onze wereld. Hij is namelijk al duizenden jaren naar zijn handen aan het kijken in verwondering.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Meer een klein kind... Maar dan een kind dat wel de eigenschappen KAN hebben van een volwassene...

staat er niet ergens: wordt weer als een klein kind...

Dus ja, met de kanttekening erbij, ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, maken ze daarom altijd een dementerende tot: Paus!?

Andere antwoorden (12)

God is man noch vrouw, oud noch jong. Hij is God.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God is dat wat jij wil dat hij/zij/het is.....

Toegevoegd op 25-05-2009 11:04:56
Bij nader inzien denk ik dat hij een man is, want ik zag op de afgelopen EK voetbal tijdens een wedstrijd op de tribune een spandoek waarop stond: "And on the seventh day he created the Dutch".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We denken helemaal niet altijd dat god een oude man is. God bestaat niet. Hij is dus noch man noch vrouw noch kind.

Hoe een God gezien wordt hangt erg van de religie en cultuur af. De hindoes hebben een aantal zeer interessante Goden. Vaak combinaties van dieren of mens en dier.

Vroeger werd in de westerse cultuur God er varen als een man. Agressief en corrigerend.
Nu zou je kunnen zeggen dat het eerder een vrouwelijke persoonlijkheid is. Zorgzaam en met liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God bestaat wel en heeft een vorm. Hij bestaat doordat hij in de gedachte van massa's mensen aanwezig is. Of god de creator is en fysiek bestaat is een tweede en betwijfel ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier wordt specifiek gevraagd naar een persoons vorm. man, vrouw kind niet naar een gedachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel als de vraag stelling onjuist is. Bovendien staat er onder nog meer antwoord
God is HET.
HET is onzijdig
HET is alom aanwezig.
HET is gisteren, vandaag en morgen
HET is altijd.
HET is eeuwig
HET is nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst
mooi, heel mooi! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marita, laat de spirituele wereld maar aan het woord, dan komen de mooiste woorden, ik was zelf ook verrast. Ben er erg blij mee.
God leeft in jou hart, in welk gedaante hij/zij zich ook bevind hij woont in jou hart, lijkt mij voldoende..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
god is een vliegend spaghettimonster!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, mooie godsdienst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo +1 Ruud?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo godsdienst Ruud?
nou; ik heb nu besloten dat wel eens te doen; en het werkt kijk om je heen......................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
god bestaat niet daarom mag je er van alles van maken wat jij wil, maar de vertegenwoordigers van "god" zitten over het algemeen op het niveau van een kleuter te denken... dus god is in deze simpele gedachtengang in ieder geval (als we de vertegenwoordigers als vergelijking mogen gebruiken) een kleuter... maakt dan niets uit of het een jongetje of een meisje is.

voor alle gristenen meteen weer uit hun slof schieten:
dit is goeievraag.nl; men stelt een vraag, iedereen kan antwoorden, niet perse de bedoeling een discussie te starten... laat aan de vraagsteller over wat hij/zij het beste antwoord vind :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God is denk ik wat je wil dat het moet zijn.

Toegevoegd op 25-05-2009 14:02:59
Bijna iedereen heeft een ander beeld van hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het helemaal geen mens, dus geen van allen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van allen, sowieso geen mens in de vorm van een oude man met een lange baard.

God is liefde, licht en kracht. God is overal en dichterbij dan wij maar kunnen vermoeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi +1
God is een gedachte, een hersenspinsel. Er zijn geen bewijzen dat hij in een bepaald gedaante kan verschijnen, dus tot die tijd is er geen keuze te maken uit deze drie mogelijkheden.