Kan je als meisje ontmaagd worden door een ander meisje, of telt dat niet?

Want hoe wordt je anders ontmaagd als je je hele leven lesbisch bent...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Relaties
14K
Castle
3 jaar geleden
Mijn inziens als je een seksuele daad met je geslachtsorganen hebt met een ander persoon mag je je als ontmaagd beschouwen. Of er een penis, tong of vingers van de ander naar binnen gaat is in mijn optiek dan niet relevant.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ontmaagding heeft betrekking op het openrijten van het maagdenvlies (wat overigens altijd al deels geperforeerd is voor afvoer menstruatiebloed), niet op het lichaamsdeel dat daarvoor gebruikt wordt. Je kunt jezelf dus ook ontmaagden. Ontmaagding kan geschieden door een man of een vrouw en beide 'telt.'. Je maagdenvlies kan ook scheuren door vaak paardrijden (vandaar de zijwaartse zit) en door gymnastiek te beoefenen (split). Kortom, je kunt dus ook heel goed geen maagd meer zijn in fysiek zin, maar geen gemeenschap hebben gehad met een man noch dat ambiëren.

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan welke definitie je aanhoudt.

In de engste zin van het woord kunnen twee meisjes elkaar niet ontmaagden, immers geen van beide heeft een penis.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontmaagding
Over ontmaagding (ook defloratie of de eerste keer) wordt gesproken wanneer een persoon >>voor het eerst geslachtsgemeenschap<< heeft.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geslachtsgemeenschap
Geslachtsgemeenschap is een seksuele handeling tussen twee mensen waarbij een >>penis in erectie een vagina of anus penetreert<<. Het doel van geslachtsgemeenschap kan seksueel genot zijn, geslachtelijke voortplanting of beide.

===

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontmaagding
Als je een andere definitie aanhoudt zouden twee meisjes elkaar wel kunnen ontmaagden.

Sinds de twintigste eeuw is ontmaagding een synoniem voor de eerste keer geslachtelijke betrekkingen van zowel de man als van de vrouw. Bij homoseksualiteit worden soms alternatieve definities gehanteerd zoals anale geslachtsgemeenschap of >> elkaar bevredigen. <<
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Een meisje zou ook een ander meisje kunnen penetreren met een dildo of ander voorwerp wat zeer gebruikelijk is bij lesbiennes.
LeonardN
3 jaar geleden
Dat kan, daar heb ik voor dat ik dit antwoord schreef over nagedacht, maar het heeft voor beide definities weinig invloed. Een dildo is namelijk geen penis, dus het heeft geen invloed op de eerste definitie. En voor de tweede definities is een dildo in het geheel niet nodig. Maar ik snap je gedachtesprong. Ik was er iets over aan het tikken en toen heb ik dat weer weggehaald omdat ik de relevantie uiteindelijk niet meer zag.
Of het gebruik van dildo's bij lesbiennes zeer gebruikelijk is weet ik niet. Alle het studiemateriaal wat ik bekeken heb lijkt dat te bevestigen :D, maar volgens mij is dat materiaal geen juiste weergave van de werkelijkheid.
ronron1212
3 jaar geleden
Je hebt zoveel van dat materiaal voor bind penis enz
LeonardN
3 jaar geleden
Kan je naast het noemen van seksspeeltje een punt formuleren?
De eerste definitie die ik bespreek stelt dat je zou moeten penetreren met een penis. Een voorbinddildo is geen penis. Dus daarmee red je het niet.
En voor de tweede definitie is een voorbinddildo niet nodig. Ook onder lesbiennes zelf vind ik die uitleg niet.
https://www.vice.com/nl/article/pg77e9/hoe-je-als-lesbienne-je-maagdelijkheid-verliest
Als iets wordt oraal klaarkomen/klaar laten komen meer als maagdelijkheid verliezen gezien dan vingeren, althans als ik dat artikel mag geloven.
ronron1212
3 jaar geleden
penetratie is het binnen gaan kan met alles gebeuren dus ik weet niet waar jij nu zo op hangt.
Homo die een anus penetreert noem je wel.
LeonardN
3 jaar geleden
Penetratie kan met alles; correct.
Maar lees nogmaals de definitie: (als we ons concentreren op de eerst definitie)
Geslachtsgemeenschap is een seksuele handeling tussen twee mensen waarbij een >>PENIS in erectie een vagina of anus PENETREERT<<. Voor homo's (mannen) kan je dus met die definitie inderdaad vooruit, maar bij lesbiennes blijf je daar dus "hangen".
ronron1212
3 jaar geleden
Definities zijn oud. Dus het is beperkt denken.
LeonardN
3 jaar geleden
Vandaar mijn inclusie van de ANDERE definitie... (waarbij penetratie in het GEHEEL niet een noodzaak is). :D
ronron1212
3 jaar geleden
Ik denk dat het voor het gevoel veel betekend.
LeonardN
3 jaar geleden
Ik heb na al die reacties, nog steeds geen enkel idee wat je nu precies wil zeggen.
Is mijn antwoord onjuist? Geef dan aan welke zin niet klopt.
Daarnaast geeft dat ruimte voor een ander antwoord.
ronron1212
3 jaar geleden
@leonardN ik heb niet tegen je antwoord maar de definities zijn oud we denken al meer dan 50 jaar iets anders en dat verander ook nog steeds gelukkig. Ik denk dat de penetratie voor een meisje het idee geeft dat ze is ontmaagd met wat doet er niet toe. Tijdens de seks met een ander meisje wordt je gepenetreerd er gaat iets naar binnen. Dat is denk ik het idee. Je leest en hoort die vragen ook wel eens ik heb iets in me gestopt ben ik nu ontmaagd door me zelf.
LeonardN
3 jaar geleden
"Tijdens de seks met een ander meisje wordt je gepenetreerd er gaat iets naar binnen. Dat is denk ik het idee. "
Dat is dus volgens de nieuwere definitie niet eens nodig. Lees mijn antwoord onder ===. "Je leest en hoort die vragen ook wel eens ik heb iets in me gestopt ben ik nu ontmaagd door me zelf."
Een opmerking hier of daar maakt nog niet een nieuwe definitie. "Ik denk dat de penetratie voor een meisje"
Ik baseer mijn antwoord niet op wat ik denk of wat jij denkt.
ronron1212
3 jaar geleden
@LeonardN een goed antwoord is niet alleen een google op internet want daar staat ook zoveel onzin tussen maar ook een stukje inleving en levenservaring dat je op doet door mensen te spreken en te luisteren.
LeonardN
3 jaar geleden
Als ik lesbiennes spreek, ben ik vaak te terughoudend om te vragen wanneer zij het idee dat ze ontmaagd waren en welke handelingen en attributen daar wel en niet aan te pas kwamen. Het zal mijn gêne zijn.
ronron1212
3 jaar geleden
@LeonardN dat kan niets mis mee. Maar ik ken er veel en praat open met ze.
LeonardN
3 jaar geleden
En grofweg hoeveel van de hoeveel geeft dan aan dat zij, na penetratie door een voorwerp/lichaamsdeel, ingevoerd door een andere lesbienne, het idee hadden ontmaagd te zijn? (niet een percentage geven als 50% maar 6 van de 12, zodat ik een idee heb hoe groot de samplesize van je onderzoek is).