Wat gebeurt er met de hypotheek en kind(eren) met een samenlevings contract als je uit elkaar gaat?

Ik en mijn vriend hebben een huis gekocht, we zijn niet getrouwd maar hebbem een samenlevingscontract. Nu gaat de relatie niet meer goed, en overweeg om uit elkaar te gaan. Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Met welke kosten krijg ik allemaal te maken? Ook hebben we zoontje van 5 maanden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hem niet kwijtraak?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Relaties
1.8K
tinus1969
5 jaar geleden
Je stelt een heleboel vragen, die je beter op een forum voor mensen in scheiding kunt stellen vanwege de vaak specifiek persoonlijke details.

Antwoorden (1)

Met de hypotheek gebeurt helemaal niets; die loopt gewoon door en jullie blijven allebei volledig schuldenaar (en dus allebei 100% aansprakelijk voor de schuld). Dat verandert alleen door het huis te verkopen of als één van jullie de ander uitkoopt.