Wat bedoelen mensen met 'je bent mijn type (niet)?

Ik ben een knappe avontuurlijke stoere getalenteerde lieve intelligente trouwe en charmante man volgens de meesten die mij kennen. Toch krijg ik na elke date te horen dat ik 'haar type niet ben'. Wat moet ik precies verstaan onder de term 'mijn type'?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zorgzaam en humoristisch en noch arm noch rijk vergat ik nog toe te voegen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Relaties
22.8K
paulus811
6 jaar geleden
Zou het zo kunnen zijn dat 'de mensen die jou kennen' niet objectief zijn?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Type" is moeilijk te definiëren natuurlijk. Maar er zijn heel wat mannen die knap, avontuurlijk, stoer, getalenteerd, lief, intelligent, trouw, charmant, zorgzaam en humoristisch zijn, (wat op zich hele fijne en gezochte eigenschappelijk zijn) maar waar ik toch totaal geen relatie mee zou kunnen opbouwen, omdat ze bijvoorbeeld totaal andere interesses hebben of een totaal andere kijk op de wereld, of .. nou ja, noem maar op.
TurfGraver
6 jaar geleden
Misschien zoeken ze iemand die niet perfect is maar gewoon en met gebreken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jee waar ken ik dat van met andere woorden je verdient niet genoeg vrouwen willen alleen een man met poen mooi huis en een dikke baan
nu gaan er hier vast weer zeiken dat dat niet zo is ,ik heb te slechte erv er mee
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik geloof dat je heteroseksueel man bent. Vraag eens aan vrouwen om je heen waarom ze jou niet zouden daten. En dat ze daarin dodelijk eerlijk moeten zijn (overtuig ze dus dat het aanwijzen van jouw zwaktes, een poging is je daarin sterker te maken.) misschien krijg je zo een beter beeld. Wat je ook kan doen is vragen of de afwijzende partij je even een berichtje nastuurt met wat ze daarmee bedoelen. Ze zullen je waarschijnlijk niet graag met de toch al teleurstellende boodschap je nog ter plekke aan willen vallen. En misschien heb je gewoon last waarvan deze dame ook last van heeft:
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-4491914/Manchester-woman-says-good-looking-love.html Wat het ook kan zijn, (dit is een theorie die ik wel eens hoor, ik weet niet of deze relevant is of waar) dat je een "nice guy" bent en dat (veel)meisjes vallen op een "badboy". Ook kan daten vooral voor dames wellicht een heel andere functie hebben. Zij zullen voor de ~100% man gaan die ze willen als vaste eeuwige relatie. Jij zal al denken wel dit is sowieso wel prima voor een paar avondjes lol, dus waarom zouden we het er niet op wagen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Turfgraver: +10 :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Men zal in elk geval geen aantrekking ervaren. Daar kunnen allerlei oorzaken voor zijn; waarschijnlijk een combinatie van meerdere. Het kan te maken met hoe je overkomt qua karakter, wat je zegt en hoe. Uiterlijk kan ook meespelen en stem, geur. Etc... etc...
Je bent natuurlijk veel meer dan het korte rijtje met eigenschappen wat je opnoemt. Maar ook meer onbewuste factoren schijnen een rol te spelen; zoals bepaalde geurstoffen die je niet bewust kunt ruiken die iemand wel of niet aantrekkelijk maken voor een bepaalde ander.

Antwoorden (3)

Daarmee bedoelen mensen dat je niet aan hun verwachtingen voldoet. Maar dat wil nog niets zeggen... na een paar dates kunnen ze hun mening wel moeten herzien, omdat je tóch meevalt .
Dat is waar het feitelijk om gaat'iemand LEREN kennen'.

Helaas is het met daten zo, dat je elkaar niet echt leert kennen als er niet meerdere dates volgen. Heb jij dat dan nooit, dat een meisje je erg leuk lijkt, maar na een eerste date toch enorm tegenvalt?

Je hebt bepaalde verwachtingen en die komen niet uit. Je hebt geen zin meer in nog een date met die persoon en dan is het een cliché maar meestal zeg je dan 'dat diegene jouw type niet is'. Het kan zijn dat de karakters botsen...de interesses op een ander gebied liggen....er teveel stiltes vallen omdat je niets gemeenschappelijks hebt.....het niveau anders ligt .... kortom, er kunnen veel issues zijn die teveel verschil in opvattingen enz. kunnen uitwijzen.

Dan zijn er uiteraard ook die mensen die helemaal geen vaste relatie met iemand willen. Zij willen alleen seks en als ze eenmaal een keer in bed zijn beland en hun zin hebben gekregen, is de jacht voorbij en zo kom je dan gemakkelijk van iemand af, door te zeggen 'dat het toch hun type niet is gebleken'.
De jacht op de volgende is daarmee weer begonnen...die gaan voor eigen plezier en de ander kan ze eigenlijk verder niets schelen.

Het kan heel veel dates duren, maar ooit zit er iemand tussen waarmee het wél klikt. Het kan ook zomaar gebeuren, terwijl je ergens bent en contact maakt met iemand die helemaal jouw type niet lijkt te zijn, maar het gesprek loopt lekker en het klikt tussen jullie, dit terwijl je toch niet echt op zoek was. Die klik komt er echt wel ooit, maar vaak gebeurt het spontaan en had je het niet verwacht. Liefde komt altijd onverwachts!
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Plus. Zo ongeveer, gemixt met de reactie van
md1918.
Ik vermoed dat je vooral graag wil weten wat mensen bedoelen met 'je bent mijn type niet'. Als iemand tegen je zou hebben gezegd: 'je bent mijn type (wel)' (wat overigens in het algemeen veel minder vaak voorkomt), dan zou je de vraag waarschijnlijk niet hebben gesteld...

Met 'je bent mijn type niet' zal iedereen wat anders bedoelen. De een zou willen dat je wat extraverter bent, de ander zou misschien juist willen dat je wat minder over jezelf praat. De een zou willen dat je haar blonder was, de ander houdt weer meer van donkerharige mannen. De een zou willen dat je wat minder 'aanrakerig' bent, de ander zou je weer liever wat minder afwachtend zien.

Het kan dus gaan om aspecten van je karakter, van je gedrag, van je uiterlijk, van je ideeën, van je toekomstplannen, eigenlijk overal om. Is de date bij jou thuis geweest, dan kan het zelfs gaan om de inrichting van je huis, om je smaak voor meubels, om de manier waarop het daar ruikt, enzovoort. Kortom het kan overal aan liggen dat er na de eerste date geen nieuwe volgen.

Wat er precies wordt bedoeld, hangt dus af van de persoon met wie je je date hebt gehad. Je zou het dus het beste iedere keer aan die persoon moeten vragen. Je zou ze zelfs kunnen vragen -al is dat een beetje vreemd- hoe je in de toekomst bij anderen meer kans zou kunnen maken nu de laatste date toch geen vervolg meer krijgt. Misschien vertellen ze dan specifieker wat ze niet beviel aan jou.

Het is overigens niet per definitie negatief wat ze van jou vinden. Dat lijkt me duidelijk! Het is alleen anders (geweest) dan ze graag zouden hebben gezien of ervaren.

'Je bent mijn type niet' is kortom een standaard uitspraak waarmee duidelijk wordt gemaakt dat het niet klikte, dat je date het gevoel had dat er geen toekomst in de relatie zat. Dat is misschien wel het belangrijkste: het gevoel dat je date tijdens de ontmoeting met jou had, was niet wat ze van tevoren ervan had gehoopt.

Overigens kan men ook 'je bent mijn type niet' zeggen als er iets heel anders speelt, bijvoorbeeld dat men bij nader inzien nog niet klaar is voor een (nieuwe) relatie en dat niet wil zeggen. Dat is dus niet uit te sluiten als iemand deze uitspraak doet.
6 jaar geleden
Mijn type is eigenlijk een kort gezegde wat in een gedachte van iemand afspeelt,

Misschien dacht die vrouw wel van he wat een leuke man maar ik vind hem een beetje druk of een beetje te rustig of stil.

Dus, het is mijn type niet.

Stel je voor een nachtclub , een man stapt op een vrouw af en praat met een man en komt daarna lachend terug naar haar vriendinnen en zegt nah nee haha dat was echt mijn type niet

Het is in principe gewoon waar een vrouw op valt.

Maar het moeilijke ervan is dus dat niemand perfect is.

Dus waarschijnlijk is er dan iets heel opvallends wat haar niet zo erg aantrekt.
Natuurlijk moet je gewoon jezelf blijven en kan je daar niks aan veranderen!

Als een vrouw zegt dat je haar type niet bent terwijl je gewoon jezelf bent ?
Niks aan veranderen want dat geeft nog meer ongemak.

Het andere kan zijn dat het flirten of spreken wat minder gaat.
Je beschrijft jezelf uitgebreid en daar is niet veel negatiefs te vinden.
Misschien is dat het probleem .. vinden ze je te mooi om waar te zijn ? Een voorbeeld natuurlijk.

Het enige wat je kan doen is jezelf blijven maar kijken naar wat beter kan in een date of in een gesprek .
Nogmaals jezelf blijven is belangrijk want als een vrouw dan denkt het is echt mijn type dan ben je dat ook en ben je niet namaak.

Gr