Is online dating eigenlijk wel veilig?

Ik ben al geruime tijd vrijgezel en zou heel graag weer in het liefdesbootje stappen. Een vriend van mij heeft me aangeraden om mij in te schrijven op een datingsite. Hoewel ik er niet geheel negatief tegenaan kijk hoor ik ook negatieve verhalen over online dating. Er zijn bijvoorbeeld verhalen over datingfraude waarbij mannen zomaar geld afhandig wordt gemaakt. Of het programma Catfish wat ik wel eens keek op TV gaf aan dat niet iedereen te vertrouwen is. Hebben jullie ervaring met datingsites en is dit eigenlijk veilig? Ik heb al veel gelezen over datingfraude en kom ook veel informatie tegen over een "Veilig daten keurmerk". Is dit keurmerk betrouwbaar? Aangezien iedereen tegenwoordig een keurmerk of label kan beginnen. Ik lees graag jullie ervaringen!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Relaties
3.1K

Antwoorden (1)

Ja, online dating is veilig. Net zo veilig als een ontmoeting in een café.
Een dating site kan hoge "abonnements"kosten rekenen. Maar daar kun je mee instemmen of niet.
Iemand die je ontmoet kan proberen je geld af te troggelen, of dat nu een ontmoeting via een datingsite is of in het café. Maar je bepaalt zelf of je daarop ingaat.
Ga lekker daten, en hou gewoon je hoofd er bij.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ga me er maar eens aan wagen!