Kan je iemand nog vertrouwen ?

Wat als je partner gevoel voor collega had, na 10 half jaar samen relatie met mij.
Ze is tegen overgestelde van mij ze hebben alleen maar korte gesprekjes over algemene dingen samen gehad er is nooit een afspraak gemaakt tussen beiden wel voelden ze beide wat voor elkaar.
Nu werkt me partner er niet meer dus hij ziet dr al 2 half maand niet meer na een maand anderhalf maand was zijn gevoel voor haar weg. Maar is hij nog te vertrouwen vraag ik me af ?
En hoe kan je na 10 half jaar voor iemand die je nog geen 2 maand kend gevoel krijgen voor een ander?
2 weken na zijn gevoel voor haar biechte hij t op ging door de grond maar hij wol wel verder met me.
Maar kan ik me partner nog vertrouwen na dit?
En hoe groot is de kans dat dit weer gebeurt ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Relaties
1.4K
ronron1212
7 jaar geleden
Jammer genoeg bestaat er altijd een kans dat jij of je partner voor een ander gevoelens krijgt. Dat heet het leven. Dit soort dingen zijn niet uit te sluiten. kijk maar naar het aantal huwelijke dat per jaar eindigd in een echtscheiding.
Erna55
7 jaar geleden
Het kan gebeuren dat iemand "gevoel krijgt" voor een ander.
Hij heeft het je vertelt en heeft nu geen contact meer met haar.
Je kunt respect en waardering hebben voor zijn eerlijkheid. Blijkbaar wil je niet snappen dat deze dingen kunnen gebeuren en blijkbaar waardeer je het niet dat hij eerlijk erover is geweest. Natuurlijk is het voor hem een worsteling. Daarbij wil hij door lange wandelingen ( je reactie op Vics ) zijn gedachten en gevoelens op een rijtje zetten.
Ook dat ga je hem nu kwalijk nemen. De enige die moeite doet om jullie relatie te redden lijkt hij te zijn. Jij verwijt hem nu vanalles wat er in jou hoofd rondspookt.
Wat wil je : Boos en beledigd zijn en achter jou fantasien aanrennen, of je relatie redden ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna bekijk je t nu echt alleen maar op posetieve manier. En niet hoe t bij mij overkomt

Het beste antwoord

Je bent geschokt.
Na zo lang samen gebeurt dit. Je eerste reactie is schrik, je had nooit verwacht dat zo iets zou gebeuren en je bent geschokt.

Zie daar , het kan , het gebeurt.
Iemand hoeft een ander maar te zien en ook nog aan te kijken en pats daar is het een gevoel ..uit het niets.. ontstaan en ook nog bij beide!

Daar schrik je van, daar wankelt je bestaan door, je ziet niet hoe geweldig het is dat hij je vertelt wat er gebeurd is. Hij komt naar je toe met ZIJN probleem! en voor jou is er ...wantrouwen... natuurlijk, logisch... jij weet niet meer waar je aan toe bent! nou , laat ik het zo zeggen , jouw vertrouwen is geschokt, of hij het nu verteld heeft of niet, de basis van jullie bestaan staat te schudden in zijn grondvesten... jij moet eerst weer stevig in je schoenen staan, er achter komen of en hoeveel je nog van hem houdt en natuurlijk of je hem vertrouwt, of jouw gevoel , jouw liefde niet een dusdanige deuk opgelopen heeft dat je niet meer in deze relatie vertrouwt... daar heeft je partner al meer dan een maand voor gebruikt, hij ligt dus voor in de verwerking van dit gebeuren!! jij wordt er net mee overvallen, dat scheelt ook @vrouwM , hij heeft deze fase al achter zich : heeft deze beslissing al genomen.

Het is moeilijk, maar toch zeker de moeite waard. Neem er de tijd voor , investeer er tijd in en moeite , probeer dat vertrouwen terug te krijgen. en voordat ik het vergeet, blijf wel praten met elkaar, want door gebrek aan contact krijg je de vreselijkste misverstanden...

-Kan je iemand nog vertrouwen?-

Tja jouw vraag, nou @vrouwM, dat is aan jou. Kan JIJ hem nog vertrouwen? het is niet zomaar ...iemand... nee het is je partner die na een relatie van >10 jaar jou opbiecht dat hij een 'crush on' iemand heeft en dat er verder niets gebeurd is.

Aan jou om verder te gaan of niet. Jij kent hem het beste en hoewel dit de eerste keer tijdens die 10jr is dat dit gebeurt, kan je natuurlijk ook denken... het is al eerder gebeurd, maar toen heeft hij niets gezegd/ opgebiecht... ja dat kan, maar zonder dat je zo iets zeker weet, is het eind zoek en blijf je onzeker en daardoor ook vervelende dingen / redenen zoeken en bedenken.

De vraag is misschien of je niet meer wilt of dat je niet meer kunt nu je dit weet. Dat kan ook nog.

Kun je iemand nog vertrouwen?

--vervolg in reacties-
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
-2- De vraag is misschien of je niet meer wilt of dat je niet meer kunt nu je dit weet. Dat kan ook nog. Kun je iemand nog vertrouwen? Dat is een zeer persoonlijke vraag, waar wij geen antwoord op kunnen geven, omdat het voor jou heel anders kan liggen dan voor iemand anders. Realiseer je wat je hebt , je relatie , wat het voor je betekent en vooral : hoe goed jij je partner kent en niet te vergeten... hoeveel je van elkaar houdt. En ja! natuurlijk kan dit gebeuren, maar het gaat er niet om OF het gebeurt , het gaat erom HOE de partijen (JIJ en je PARTNER) ermee omgaan. WAT doen jullie. Geef je elkaar de tijd om weer aan elkaar te snuffelen, krijgt jouw lief de kans om zich weer te bewijzen, jouw vertrouwen in hem te laten groeien en zo weer een goede basis vinden om op door te gaan. Of is jouw vertrouwen zo geschokt en voel jij je zo 'belazerd' dat je never nooit meer in deze partner zult kunnen geloven/ vertrouwen... blijft deze 'crush' voor altijd in jouw hoofd spelen en zal het verhinderen jullie toch lange relatie te kunnen vervolgen? Dat zijn allemaal vragen en dingen om te overdenken. Wij kunnen niet zeggen Ja, natuurlijk of Nee, natuurlijk niet... Geef het een kans, is wat ik kan zeggen >10jaar zegt nogal wat. Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jij zegt maand voor klopt niet hellemaal hij zag dr maand op werk ze werkte er net maandje. toen hij voor t eerst gevoel kreeg zei hij me dit ongv 2 weken later.

Andere antwoorden (1)

Ik denk je je partner juist kan vertrouwen. Hij werd verliefd op een ander. Dit wilde hij niet, maar helaas zulke dingen overkomen je. Maar het belangrijkste hij heeft het zo snel mogelijk aan je verteld. En er niks gebeurt tussen hem en de ander.
Wees blij dat je zo'n betrouwbare partner hebt. Als er iets is durft hij er met u over te praten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja maja sindsdien heeft hij wel momentjes gehad dat die opeens hoofd leeg moest maken en dat duurde dan 3 a 4 uur meerdere keren per week eerste maand. ik ben bang dat die wel vreemd gegaan is maar hij heeft alleen maar buiten wezen lopen ik vind t wel heel lang zo veel lopen en omdat die gevoel voor ander toen nog wel had twijfel ik of die niet maandje haar heeft uit getest om ff net te zeggen. Hij heeft zelf gisteren gezegd hij weet niet of die zo verder wil samen nu doe ik sindsdien alles fout. Ons sex leven stond al jare laag pitje hij vond t maar best allemaal.dus dat hij opeens wat voor ander voelde mischien kreeg die toen wel lekkere prikkels down under en heeft die er maandje gebruik van gemaakt.
ronron1212
7 jaar geleden
@VrouwM Dat zijn nu eenmaal de zaken die in het dagelijks leven gebeuren. Praat eens goed met elkaar kijk eens wat je aan je sex leven kunt veranderen samen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Hij heeft bij u zijn hart uitgestort. Voor verliefd worden is geen minimum tijd, dat kan in een flits gebeuren. Uw partner heeft er verder niets mee gedaan, integendeel, hij ziet haar zelfs niet meer.
Als u door blijft gaan met deze manier wroeten is het wel zeker dat uw partner niet met u verder wil gaan. Met het soort veronderstellingen en verdachtmakingen die alleen in uw hoofd groeien, jaagt men iedereen het bos is.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik ben ook ooit verliefd geworden op een collega. Terwijl ik toen al 8 jaar een relatie had. Ik ben daar zelf enorm van geschrokken. En ben me gaan afvragen waarom dat gebeurde. Mijn vriend had nooit tijd voor mij. Gaf me geen aandacht en was alleen maar met zijn computer bezig. Die collega gaf mij wel aandacht en we hadden echt een klik. Zijn vriendin had ook geen tijd en aandacht voor hem. Ik had zo iets met die collega kunnen beginnen als ik gewild had. Hij wilde het in ieder geval wel. Toen ik door kreeg wat ik boor hem begon te voelen, heb ik dit meteen aan mijn vriend verteld. Ik wilde niet 8 jaar relatie zo maar weg gooien zonder er moeite voor te doen. Natuurlijk was hij geschokt en boos. Maar daar staat tegenover dat het voor een groot deel wel door hemzelf en zijn games kwam. Ik heb niets met die collega gedaan. Alleen gepraat en gelachen. Voordat het verder kon gaan dan dat heb ik zelf een stap terug gedaan en heb het aan mijn vriend verteld. We hebben meer tijd voor elkaar genomen en ik heb ontslag genomen. Vandaag is onze trouwdag. We zijn nu 4 jaar getrouwd en inmiddels 15 jaar samen. Praten praten praten. Dat is het belangrijkste in een relatie. Luister naar elkaar en onderneem samen dingen. Neem tijd voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heer voldemort .
maar me partner gaf mij nauwelijks tijd en aandacht en ik was niet diegene met gevoel voor een ander
Bij jou geval kreeg jij gevoel voor ander.
Ik besteed wel genoeg tijd en aandacht in de relatie.