wat moet je doen als je er achter komt dat je beste vriendin lesbisch is en op jou valt?

en hoe moet je er mee om gaan, want ik kan haar toch niet negeren ? zelf heb ik wel een vriendje en het valt me wel op dat mijn vriendin daar anders tegen doet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Relaties
2.4K

Het beste antwoord

hee,
een vriendin van mij heeft dat ook gehad en viel op haar beste vriendin. Dat was voor haar heel moeilijk omdat ze bang was om haar beste vriendin te verliezen als ze dat zou vertellen. Ze nam het goed op maar het ging daarna niet meer zo goed en daar was ze heel bang voor. Alles is nu weer goed tussen die 2.
Probeer te begrijpen dat het ook heel lastig was voor haar. keer haar niet te rug toe en zeg gewoon dat jij op jongens valt en dat dat ook niet gaat veranderen.
probeer de vriendschap die jullie hebben zo te houden.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, omdat je het zo goed begrijpt.

Andere antwoorden (4)

het beste kun je gewoon tegen haar zeggen dat je niks met haar wilt en gewoon vrienden wil blijven.
Hopelijk accepteert ze dit dan en is alles opgelost, zo niet is het misschien handig om er een keer een goed gesprek over te voeren.
Als dit allemaal niet werkt is het waarschijnlijk het beste om je vriendin (tijdelijk) wat minder te zien, tot ze een beetje bijdraait
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap dat je dat een raar idee vindt, maar het lijkt me heel erg voor die vriendin om jou te zien met een andere jongen. Kijk, er is niks raars aan om een andere geaardheid te hebben, ik ben zelf ook biseksueel. Zeg eerlijk tegen haar dat wat zij voor jou voelt niet wederzijds is, maar dat je wel vriendinnen wil blijven. Als je haar nu zou dumpen zou ze zich heel erg rot voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens goed met haar om de tafel te gaan en uitleggen dat je het prima vindt dat ze lesbisch is en gevoelens voor jou heeft maar dat jij deze nooit zal beantwoorden en ze zich dus de moeite kan besparen.

spreek ook uit dat je merkt dat ze nou niet bepaald geweldig doet tegen je vriendje en je dit vervelend vindt.

geef ook aan dat je echt wel vriendinnen wil blijven, maar dat ze het op deze manier wel heel moeilijk maakt.

eerlijkheid duurt het langst, spreek het uit. En als zij hierna jouw mening niet respecteert en toch doorgaat, dat weet je ook direct wat voor vriendin het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen die dit leest, ik heb dit zelf ook gehad. Ik weet dat het lastig voor je vriendin en voor jouw is, maar vertel haar eerlijk hoe je je voelt. En vertel het haar wanneer her wederzijds is,
als dat niet is zeg haar dan dt je alsnog heel graag vriendinnen wil blijven. Hopelijk begrijpt ze het, succes!