Omdat de conflicten in de wereld hier om vragen...

En de wapenindustrie voldoet aan die vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ze zijn er nu eenmaal... En trek de keukenlade eens open om te zien wat je zelf aan dodelijke wapens in huis hebt... Veel succes met je plastic bestek dan!
Ze willen elkaar dood maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geschiedenis leert ons dat technologische voorsprong de kans op overleving van een maatschappij vergroot. Het had maar een haartje gescheeld of we hadden in heel Europa Duits gesproken.

Dodelijke wapens zijn noodzakelijk om te kunnen overleven; kwaadwillenden zullen zich wel twee keer bedenken om je aan te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wapen dat niet kan doden, daar heb je niet veel aan, of het maakt te weinig indruk...

In Amerika is het recht om je eigen bezit te verdedigen met alle middelen die je daarvoor nodig acht, vastgelegd in de grondwet...
Dus als iemand je bezoekt op verboden terrein, dan is het toch heel anders als je een Kalashnikov in je hand hebt of een aardappelschilmesje...

Waarom maakte Amerika een nucleaire bom? Om af te schrikken toch... Maar destijds in Japan was het helemaal niet nodig om de eerste bom te gooien op Hiroshima, laat staan later nog eentje op Nagasaki, maar de wetenschappers waren zo tuk op het resultaat dat ze het er toch door kunnen drukken om de twee bommen op vijandelijk gebied neer te gooien... De oorlog was al gewonnen en capitulatie was al (bijna) een feit.

Er zijn mensen die genieten van het doden van andere mensen... In het leger kom je er genoeg tegen die heel graag willen ervaren hoe het is om een einde te kunnen maken aan een leven, alsook zijn er genoeg die te weten willen komen, willen ervaren hoe het is om in flarden geschoten te worden, die zijn er ook bij...

Mensen maken dodelijke wapens om te doden, waarom moeten we nu nieuwe vliegtuigen aanschaffen, ook hier hetzelfde antwoord, om te kunnen doden... Met de oude vliegtuigen kun je dat niet zo goed meer, dus moeten er nieuwe komen die dat wel weer kunnen... Of er een democratie is, dat maakt dan even niet meer uit, Democratie is alleen belangrijk in verkiezingstijd, nu is het een heel klein groepje van voorstanders (zij die er beter van worden meestal) die de JSF erdoor drukken, net zoals toen Nederland naar Irak moest... Een heel klein groepje die dat bepaalt en er altijd mee weg komt... Zo zit dat in een democratie...

Gereedschap heb je nodig als je gaat werken, en voor militairen is een moordwapen gereedschap...

Antwoord: om te doden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een rare ideeen heb jij toch. Dat stukje over de atoombommen klopt niet.
En dat stukje over die psychopaten in het leger slaat ook nergens op.
En over Democratie ook niet trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo raar vind ik zijn antwoord niet hoor. Wel een lange inleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL... jij hebt gevoel voor humor...
omdat mensen dom en bang zijn...
domme en bange mensen proberen kost wat kost dat waar ze bang voor zijn en niet begrijpen op een afstand te houden... met wapens proberen ze iedereen en alles dat hun veiligheid bedreigt kapot te maken en verre van zich te houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit welbegrepen eigenbelang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ik nog geen duimpje kan geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omhóóg dan he...
Zoals de Amerikanen zeggen:

"Guns don't kill people, people do"
14 jaar geleden
Het simpele antwoord is: om elkaar dood te maken.
Maar dat wordt gedreven door angst. Op middelbare scholen in grote steden lopen (uit angst) veel scholieren met messen e.d. rond. Juist omdat anderen een mes hebben, worden er nog meer scholieren bang, en is het cirkeltje rond. Bij gebruik gebeuren er dan ongelukken.
Hetzelfde zie je in Amerika, waar mensen een pistool mogen hebben. Omdat de wapens zo voor het grijpen liggen, zijn er vaker schietpartijen op scholen dan hier in Nederland bijv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om geld te verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er veel geld aan te verdienen valt. De wapenindustie is een behoorlijk grote industrie waar enorme bedragen in om gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitsluitend om winstbejag. Eén uitzondering : Kalasnikof heeft altijd beweerd dat hij wapens ontwierp omwille van technische gedrevenheid. Niemand kan weerleggen dat het uiteindelijke doel van elk wapen het doden van mensen is.