Waarom heeft een man tepels? Volgens de evolutie verdwijnen de dingen die je niet gebruikt..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Het beste antwoord

Maar de evolutie gaat niet zo denderend snel, in 100 jaar gaan er bij de mens maar 3 generaties voorbij, terwijl dat bij bijvoorbeeld insecten er in 1 week al makkelijk 5 generaties verder kunnen zijn, daardoor verloopt onze evolutieverandering heel langzaam. Er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn zonder tepels, maar die worden nu als abnormaal gezien.
Bovendien tijdens de geboorte is de vrouwelijke vorm de eerste vorm, dan als het een man moet worden wordt er testoteron ingeschoten en word je man.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

wie zegt dat ze niet gebruikt worden??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een mens heeft toch ook een staartbeen? Die wordt toch ook niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom heeft de helft van de aanwezigen hier dan nog hersens?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn theorie: als mannen geen tepels meer hebben, dan krijgen de vrouwen ook geen tepels meer... Dan snap je het probleem wel: hoe geef je een kind borstvoeding?

Als een bepaald lichaamsfunctie vaker wordt gebruikt, dan wordt het naar volgende evolutie meegenomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de baarmoeder word pas laat bepaald of men jongetje of vrouwtje word.

De tepels zijn op dat moment al gevormd en aanwezig.
Daarom hebben ook mannen tepels!

En waarom dit niet verdijnt door de evolutie, is het antwoord dus ookal gegeven, want als bij de mens de tepel zou verdwijnen, dan ook bij de vrouwen.
En tja, die moeten de kids voeden ermee he!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie zegt er precies dat ongebruikte lichaamsdelen weg horen te evolueren?