Waarom is bij de supermarkt toch altijd op het einde van de dag een tekort aan de scheiding latjes bij de kassa ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (14)

Je bedoelt beurtbalkjes ;)

Bij mijn supermarkt is dat eigenlijk nooit....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach op het eind van de dag wordt iedereen wat slomer gaat de aanvulling wat langzamer, en gaan mensen nog ff gauw wat halen.
ik denk dat het daarom is.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze vallen op de grond tussen kassa en kassiere in en belanden in mandjes/ karretjes. Vervolgens worden ze bij het opmerken van de tekorten doorgegeven aan collega's zodat de latjes "verdeeld" blijven. Maar het komt erop neer dat je een latjes marathon speelt die pas na sluitingstijd verholpen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk omdat die balkjes weleens op de grond vallen en niet opgeraapt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn er ook wel beurtbalkjes dieven actief in jouw regio.
Is mij nog nooit opgevallen, moet ik zeggen. Maar het enige dat ik kan bedenken is dat er mensen zijn die ze meenemen? Of dat ze in de loop van de dag op de grond vallen en ergens onvindbaar onder de kassa blijven liggen ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik ze altijd mee naar huis neem.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar waarom neem je ze dan mee naar huis ? Wat kan je er dan allemaal mee doen ?
AWM
14 jaar geleden
Een landelijk beurtbalkjestekort creëren. En dan Albert Heijn losgeld laten betalen, de chaos in de winkels wordt enorm!
Ik neem altijd mijn eigen beurtbalkje mee naar de winkel...
Ik heb daar nooit meer problemen mee, hoor...

Toegevoegd op 07-05-2009 23:57:22
Ik heb er genoeg thuis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand lijkt dit 'probleem' te herkennen... Ik kan je vraag niet erg serieus nemen. Vooral het woordje 'altijd' lijkt me zwaar overtrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag is wel degelijk serieus. Ik erger me er zelfs aan dat ik helemaal voorover moet buken om er een te pakken, of moet wachten totdat de cassier(e) een zwiep aan geeft.
oeps ... aan het eind van de dag zijn er bij mij thuis altijd teveel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kopen de klanten aan het eind van de dag vaak maar weinig producten per klant, zodat er meer beurtbalkjes nodig zijn dan op andere momenten?

Overigens herken ik het 'probleem' ook niet echt, net als andere antwoordgevers.
Antoni
14 jaar geleden
Aan het eind van de dag zijn er juist meer beurtbalkjes per kassa beschikbaar. Een aantal cassières gaat schoonmaken en de kassa gaat sluiten. De beurtbalkjes blijven bij de kassa liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beurtbalkjes worden niet goed aangevuld daarom ontstaat er een tekort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap wat je bedoeld, maar heb er zelf weinig last van, omdat ik vaak overdag boodschappen doe. Maar er is een logische verklaring voor:

De hoeveelheid "dividers" (zo heten ze officieel naar het schijnt) blijft gedurende de dag het zelfde, dus daar is niets mee aan de hand. Maar de boodschappen worden kleiner. Als jij je kar overvol laadt, de week-boodschap zeg maar, heb je de hele band, soms zelfs meer, nodig, en dus maar één divider. Deze boodschappen worden over het algemeen overdag gedaan, door bijvoorbeeld huisvrouwen. 's Avonds wordt er door de werkende mensen (die vaak in het weekend de grotere boodschappen doen) nog snel iets gehaald voor het eten of voor bij de film, en die hebben maar een paar producten. Die hebben niet veel ruimte nodig op de band, en dus kunnen er wel 4 van dit soort boodschapjes achter elkaar op de band passen. Met als vervelende gevolg dat jij als 5e net naast het net vist (op divider gebied dan...)

Zo, jij weer wat wijzer, ik weer een puntje er bij...

Ik zou me er overigens niet te veel zorgen over maken hoor, een divider-crisis laat nog wel even op zich wachten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dividers (verdelers) is een engelse benaming.
Het heet beurtbalk
Het heeft gewoon met slordigheid van de mensen te maken. Die dingen raken kwijt, vallen op de grond, worden meegenomen (per ongeluk).

Maar ik heb dat probleem nooit, dus misschien moet je in jouw winkel een voorstel indienen voor het uitbreiden van het aantal beurtbalkjes. Je zal een goeie indruk maken ;)