Zou het beste antwoord moeten worden gekozen aan de hand van de +duimpjes?

Als iemand de meeste +duimpjes heeft, dan is dat toch het beste antwoord. Het is toch raar dat een antwoord met veel -duimpjes als beste antwoord kan worden gekozen terwijl een beter antwoord met veel +duimpjes niet als beste wordt gekozen. Of moeten we de keuze van de vraagsteller respecteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (9)

Het is de keuze van de vraagsteller om er één beste antwoord uit te halen. Als ik dan als vragensteller een antwoord met een x-aantal '- duimpjes' toch het beste vind dan is dat mijn keuze...

Verder is het hier op GV al eens te sprake gekomen, of dat er niet een paar zitten die zo veel '- duimpjes' geven aan bepaalde mensen dat je, je kunt afvragen of dat die van belang zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag. Aan de ene kant zeg ik: Ja, het antwoord met de meeste +jes moet het beste antwoord zijn.
Echter, met meningsvragen, kan je iemand een +je geven als je het met diegene eens bent, terwijl ik vind dat het antwoord met de beste uitleg het beste antwoord is.

Ook komt het wel eens voor dat er een antwoord is en dat veel mensen diegene een +duimpje geeft, maar dat later iemand komt die weet te bewijzen dat dat antwoord niet het juiste antwoord is.

Verder is het een feit dat als je degene met de meeste +jes het beste antwoord maakt, iemand die meteen na het stellen van de vraag antwoord veel meer kans maakt dan iemand die op de laatste dag een beter antwoord geeft.

Misschien is het mogelijk om de vrager te laten beslissen, maar het uit te sluiten dat een antwoord met, laten we zeggen, meer dan 1 à 2 -duimpjes het beste antwoord kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen gaat dit niet werken. Er zitten teveel meningsvragen tussen. Wat is de mooiste ..., waar kun je het beste ..., Waar woon jij? En vergeet de religie vragen niet, een ieder denkt er anders over. Dan zou altijd de meerderheid beslissen. We moeten, zoals jezelf al zegt, de keuze respecteren. Alhoewel er soms antwoorden als "het beste antwoord" gekozen worden die verre weg niet het beste antwoord is. Helaas, we moeten het accepteren.

Toegevoegd op 04-05-2009 19:21:44
Ter info: dit antwoord schreef ik toen er nog geen enkel antwoord aanwezig was.

En ter aanvulling, wat doe je als er twee antwoorden goed zijn? En alleen het tweede antwoord de meeste duimpjes ontvangen heeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat we sowieso de keuze van de vraagsteller moeten respecteren.

Meestal weten we niet waarom de vraagsteller voor dat antwoord heeft gekozen.
Het kan te maken hebben met het feit dat de vraagsteller al een mening had en deze graag bevestigd wil zien.
Dan kun nog zo onderbouwd een geweldig kloppend antwoord geven, maar zal jouw antwoord niet gekozen worden. (herkenbaar)

Goeie vraag, +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wel een goeie vraag. +1 van mij.
Ik denk echter dat het bij de vraagsteller moet blijven wat hij/zij het beste antwoord geeft.
Soms worden er namelijk +duimpjes gegeven voor het meest grappige antwoord. Of gewoon omdat iemand er goed over nagedacht heeft, terwijl het antwoord niet persé goed hoeft te zijn.

Wel een idee is om, in geval de vraagsteller geen beste antwoord kiest, dan te laten gelden dat degene(n) met de meeste +duimpjes als beste antwoord word(en) gekozen (evt. met deling van punten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Af en toe geef ik grappig bedoelde antwoorden, omdat ik een vraag niet serieus kan nemen. Als er dan iemand wel een echt serieus antwoord geeft en ik heb meer duimpjes, vind ik wel dat het serieuze antwoord als beste antwoord gekozen moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat dat zo handig zal zijn.
Het antwoord moet voor de vragensteller duidelijk zijn,
Niet voor de gene die de vraag bekijken.
Als een antwoord die voor de vragensteller niet duidelijk genoeg is, maar dat antwoord heeft toch de meeste +duimpjes Dan is dat niet zo handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zou een goede optie zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Sgrijvvaud;

Degene die de vraag stelt is wat mij betreft ook degene die de norm bepaalt. Al vindt iedereen een antwoordt nog zo goed, de vragensteller moet het gevoel hebben dat zijn vraag goed beantwoord is. En duimpjes omlaag moet je daar al helemaal niet in meenemen, want dat leidt toch alleen maar tot stemmingmakerij. De duimpjes omhoog zijn ook alleen maar leuk voor de puntenstand, want volgens mij gaat het hier in eerste instantie om de vragen en de antwoorden.