Wie heeft hier angst voor het nieuwe Mexicaanse virus?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lijkt wel dat jij angst hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook angst..

Het beste antwoord

Om mezelf te citeren in een voorgaand antwoord; ze moeten eerst een andere naam verzinnen. Ik ga niet wakker liggen van een "varkensgriepje" Als alarmfase 5 komt voor de "rode duivelskoorts" mag je me het nog een keer vragen....

Toegevoegd op 29-04-2009 10:07:12
...bovendien heb ik vanochtend nog vitaminepillen geslikt, ik ben veilig...

Toegevoegd op 29-04-2009 10:14:21
er zijn verschillende doemscenarios over hoe de wereld ten onder zal gaan, en een nieuw virus is er eentje van. Een vrij realistisch scenario denk ik zelf, maar niets duidt er op dat dit het virus is. Iedereen heeft "the twelve monkeys" gezien waar dit gegeven wordt gebruikt om een spannende realistische film te maken, de media buit het lekker uit....mensen verdienen geld aan angst van de mensen. Theoretisch zou het kunnen, ja.....maar laten we onze vriend HIV niet vergeten....per dag gaan daar nog wel meer mensen aan kapot....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikke niet. Het heeft geen zin om angst te hebben. Dan blijf je onrustig leven, geen pretje. Ik ga gewoon door met leven en ademhalen en mocht ik het krijgen... Nou ja, dan gaan we gewoon ons best doen om het te overleven he... En zo niet... nou ja, dan heb ik er geen last meer van zullen we maar zeggen he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +1
Ik niet. Heb vanochtend in de Volkskrant gelezen dat de meeste mensen uit de VS die het virus hebben opgelopen, al weer beter zijn.
En van de zieken uit Mexico, daar is zoveel onduidelijkheid, dat men niet zeker weet of iedereen wel dood is gegaan aan het virus, of aan andere zaken.
Als ik me nu erg druk over dit virus moet maken, dan kan ik mijn leventje niet meer leiden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet ik. Het wordt enorm opgeklopt, volgens mij ten onrechte. Ja, er zijn mensen doodgegaan. Ja, het virus verspreid zich.

Maar weet je wat? Aan normale griep gaan óók jaarlijks mensen dood, zelfs in Nederland waar er goede medische zorg is. En bij dit virus zijn de enige doden gevallen in Mexico, een ontwikkelingsland waar de meeste mensen geen toegang hebben tot medische zorg, en waar op het moment nog een watertekort is ook, wat hygiënisch leven heel moeilijk maakt. En gewone griep verspreidt zich ook snel over de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet. Ik denk dat het spelletje ''mexicaanen" wel een hele andere betekenis heeft gekregen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet.Ik weet wel dat er al 150 mensen in Mexico zijnoverleden aan deze ziekte. Maar ik lig er niet wakker van . Eigenlijk ben ik bijna nergens bang voor. Dus het kan ook gewoon aan mij liggen. Maar ik kan het sowieso begrijpen als er iemand is die er wel angst voor heeft. Ik vind het wel een beetje overdreven dat je bijna niets anders meer hoort dan :" VARKENSGRIEP en zo......" nap je ? Ben jij er wel een beetje bang voor dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jessie;

Nee hoor; waait allemaal wel weer over. Laat je niet bang maken en blijf kritisch; de berichten over nieuwe ziektegevallen stromen binnen maar het nieuws over alle mensen die allang weer genezen zijn vindt men kennelijk het publiceren niet waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de laatste berichtgeving (Reuters en AFP) op 29-04 is de pandemie wel degelijk een optie aan het worden en wordt afgeraden naar Mexico te reizen. Dus je zou voor minder even een reis cancelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen angst, maar als het in Nederland ook gaat voorkomen, dan ben je wel iets bezorgder.