Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word er tegen de tijd dat het virus overal uitbreekt, een oplossing gevonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
679

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk het wel. Van griep is heel veel bekend. Hoewel het om een nieuwe variant van griep gaat blijft het uiteindelijk toch griep. Dat betekend dat de methoden om vaccins te maken vrijwel zeker nauwelijks aangepast hoeven te worden tov de bekende griep virussen en dat anti griep middelen iig een beperkte werking hebben.
Van Tamiflu bijvoorbeeld is al bekend dat het werkt tegen dit nieuwe griep virus. Het zal niet lang duren voor andere producenten hun middelen geperfectioneerd hebben tegen de tijd dat het virus pandemisch wordt in geval dat mocht gebeuren.

Dat neemt niet weg dat mocht een nieuw griep virus voet aan de grond krijgen de gevolgen wel degelijk ernstig zullen zijn. We zullen in het westen alleen bepaald niet de zwaarste klappen krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er wordt nu al hard aan gewerkt.
Tja en virussen muteren, kan best zijn dat de oplossing die nu bedacht wordt, tegen die tijd niet meer afdoende is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is al een middel dat werkt, Tamiflu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze er nu al mee bezig zijn een vaccin te maken. Ik maak me er daarom ook niet zo druk om...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest recente code wordt volgens de woordvoerder van GlaxoSmithKline (GSK) de volgende dagen opgestuurd. vervolgens zou tegen september de nieuwe vaccins klaar zijn op grote schaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding