Moeten ze reizen naar Mexico afschaffen voor onze gezondheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (8)

Nee.
Wel moeten de reisorganisatie coulance tonen met mensen die al een reis geboekt hebben en deze graag willen annuleren in verband met het virus.

Momenteel is het nog zo dat die mensen bij annulering geen geld terug krijgen.
Je zult maar een jaar gespaard hebben voor een reis naar Mexico en het dan moeten afzeggen zonder het terug te krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je mag dat zelf weten. Want dan kan je het ook verbieden om te reizen naar de VS, Canda, Schotland, Spanje en Duitsland. Ik denk dat het belangrijk is om niet in paniek te raken en mensen goed voor te lichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De werkelijke situatie ken ik niet. Ik hoor alleen de berichten uit de media en die hypen wat ze hypen kunnen. Volgens die hype-berichten had er volgens mij al lang een negatief reisadvies moeten komen. Maar je kunt beter op de reisautoriteiten vertrouwen. Die zeggen dat het niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja als het risico daardoor aanwijsbaar kleiner wordt. Dat heeft uiteraard een gevolg voor de reissector maar er zijn nog genoeg bestemmingen in de wereld. Het risico van een PANDEMIE blijft groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft nu geen nut meer, het heeft zich al verspreidt.
ik snap alleen niet dat als zich ergens een bepaald virus voordoet wat moeilijk tot niet te bestrijden is en wel gevaarlijk men het betreffende land of regio meteen in quarantaine zet. Door ons gereis verspreiden we het bliksemsnel wereldwijd. Als we idg mexico afgesloten hadden en iedereen die eruitkwam meteen in quarantaine gedaan hadden had het zich niet of nauwelijks kunnen verspreiden.Ik snap best dat dat kosten en overlast met zich meebrengt, maar dat weegt mijnsinziens niet op tegeneen mensenleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar het virus is wel te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te bestrijden; ja, maar dat wil niet zeggen dat je de verspreiding kan voorkomen. Als Mexico nu een eiland was dan kon je daar nog wat mee maar het ligt op een behoorlijk groot continent dat is niet te isoleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is gelukkig te genezen, maar daar zag het in het begin niet naar uit. elk land heeft grenzen, met controle posten (eu is een land in deze) grens dicht et voila.
natuurlijk blijven er mensen illegaal doorglippen, maar dan heb je als mensheid iig alles gedaan om verspreiding te voorkomen.
Hell no, zeker nog nooit in mexico geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Dat is niet goed voor ons, niet goed voor Mexico en niet goed voor onze relaties met Mexico.

Het virus heeft zich al naar andere delen van de wereld verspreid dus een volledige isolatie van Mexico (als dat überhaupt al mogelijk was geweest) is niet meer zinnig. Daarbij kan je niet zomaar mensen verbieden hun eigen leven in de waagschaal te stellen. Wat hun reden ook mag zijn.
Stel je hebt een kind dat in Mexico stage loopt oid. en die is ziek. Hoe zou je reageren als een of andere overheidspief roept dat je niet naar Mexico mag omdat je dan wel eens ziek zou kunnen worden? Ik denk dat betreffende overheidspief ineens heel wat meer bang moet zijn voor een boze ouder dan voor welk virus dan ook want reken maar dat die in Mexico komen, goedschiks of kwaadschiks.

Je kan wel mensen afraden naar Mexico te reizen maar ineens de reisvrijheden haan inperken gaat toch moeilijker en is bijna niet te verantwoorden. Eventueel, mocht het echt uit de hand lopen in Mexico (en zover is het nog lang niet) kan je wel mensen die uit Mexico terug keren een tijd in quarantaine houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de reiziger zelf. Als deze vindt dat het het risico waard is om te reizen mag hij hierin niet tegengehouden worden.

Al helemaal niet als de reisorganisatie geen geld teruggeeft bij annulering.