Mag je een varkenshaas (file, en net van de slager gekocht) meteen thuis invriezen voor weekend gebruik?

Is dat wel goed voor het vlees, kan het geen kwaad? blijft het smaak nog wel intact?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7.1K

Het beste antwoord

Er is bij invriezen altijd ietsje kwaliteitsverlies, maar voor een weekje is de achteruitgang nihil. Als je je haasjes koopt op vrijdag, dan kun je die met een gerust hard in de ijskast (achterin) leggen voor zondag. Koop je ze op donderdag, dan zul je ze toch moeten invriezen..
Zaterdag-middag kun je ze in de ijskast leggen om ze te langzaam te laten ontdooien voor zondag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan best. Bij invriezen bestaat altijd het gevaar van uitdroging, maar als het voor een paar dagen is, valt dat wel mee.
Op de dag dat je het vlees gaat gebruiken langzaam laten ontdooien en op kamertemperatuur laten komen voordat je het gaat bakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk. Het is zelfs beter voor de smaak als je hem direct invriest.
het is de snelheid van het invriezen die de smaak en de textuur van voedingsmiddelen behoudt en ervoor zorgt dat de producten veilig gegeten kunnen worden.

bekijk de website voor meer tips over invriezen

Toegevoegd op 28-04-2009 21:50:33
Had je vraag niet helemaal goed gelezen. Maar het is natuurlijk altijd beter voor de smaak als iets vers is. Maar als je er dan toch voor kiest om iets in te vriezen dan moet je het zo snel mogelijk doen.