Zou je vijanden kunnen krijgen via GV?

Ik krijg zovaak van die hatelijke opmerkingen waar ik me aan irriteer, ik weet niet of dat bij anderen ook vaak gebeurt? Ik reageer er meestal niet op, en jullie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je reageert wel degelijk op de negatieve reacties... je maakt er zelfs een vraag over die m.i. angst weerspiegeld... btw als je positieve en leuke reacties krijgt, leg je die dan ook naast je neer?

Het beste antwoord

Niet veel aantrekken van mensen die je niet persoonlijk kent en nooit gezien hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Ik niet! Doe ik iig nooit! Ben een hele lieve jongen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 nou vooruit dan... je bent tegenwoordig idd liever dan voorheen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:)
ja hoor. ik kom ze wel tegen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ghehe, ik ook
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar wij laten onszelf wel zien, sommige anderen durven dat niet eens... Maar die krijgen ook geen vriendjes op GV, want die heb ik wel heel veel ook...
Als je jezelf genuanceerd uitdrukt, doen anderen dat meestal ook, en op die manier krijg je minder snel hatelijke opmerkingen.
Als je jezelf liever niet genuanceerd uitdrukt, krijg je ook scheldcannonades, maar dat kan ook leuk zijn natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 zo is het maar net
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet eens zijn met mijn commentaar. Af en toe krijg ik ook wel eens naar mijn hoofd geslingerd dat ik "Kortzichtig" ben oid.
Ik trek me er maar niets van aan en meestal reageer ik er ook niet op.
Die personen hebben dan gewoon een andere mening dan ik, prima.

Ik kan me echter voorstellen dat je bepaalde personen na verloop van tijd minder sympathiek gaat vinden, maar echt vijanden.... Nee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik persoonlijk sta open voor ieder commentaar.
Een hatelijke opmerking heb ik niet echt gehad of niet zo ervaren.
Zolang je niet inhoudelijk ingaat op de hatelijke opmerkingen zal het zo'n vaart niet lopen met je vijanden.
Daarnaast kun je ook een melding maken als het jou insziens te ver gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor, vijanden kan je overal krijgen. Ik heb niet zoveel last van irritaties op GV. Ik reageer ook niet op negatieve mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er zullen altijd mensen zijn die het niet met je eens zijn, negeer ze en het bloed dood, ga je reageren, dan voed je de "haat"
De beste tip; trek het je niet aan, steek er geen energie in.
waardeer jezelf, wat een eikel als ie jou niet begrijpt en je dan ook nog kwetst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Jessie;

Ik laat me door opmerkingen of duimpjes omlaag niet van de wijs brengen, maar probeer wel soms een reactie los te krijgen. Maar om dat nou vijanden te noemen? Ik ken die lui niet eens!
Het is immers maar internet....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij GV is het zo, net als op andere fora, dat je best wel wat van jezelf laat zien in de antwoorden die je schrijft... reacties zijn bijna altijd een reactie op jouw energie ... zo reageren mensen nu eenmaal op elkaar... dat is ook wat bedoeld wordt met elkaar spiegelen...
Als jij dus veel reacties krijgt die je als onprettig ervaart, zegt dat vooral iets over jouw energie...
Doe er je voordeel mee... zie reacties niet als iets om jou de grond in te boren maar als iets dat laat zien hoe jij je profileert, hoe jij jezelf laat zien aan de wereld... je kunt er van leren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen als je je de mening van een groep onbekenden op internet aantrekt.

Het kan best dat iemand zichzelf gaat beschouwen als jouw vijand, maar zolang dat jou niets doet, betekent dat alleen iets voor de ander, niet voor jou.

Tenzij je natuurlijk je adres op internet publiceert, en de ander een gestoorde gek is die een brandbom door je brievenbus duwt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij kun je niet iemand gaan haten aan de hand van gegeven antwoorden op GV. De persoon achter de antwoorden ken je namelijk niet. Misschien dat je de gegeven antwoorden haat, maar iig niet de persoon welke de antwoorden geeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat je echt vijanden kan maken. Wel [hele] felle discussie kan houden. Vaak is het ook moeilijk om in te schatten hoe iemand iets bedoeld en kan iets veel harder overkomen dan het bedoeld is.

Als ik persoonlijk hatelijke opmerkingen tegen je maak dan moet je je daar in ieder geval geen zorgen over maken. Zo heb ik ze in ieder geval nooit bedoeld. Als ik het per ongeluk toch doe kan je me daar best op aanspreken, bijv via een PM, maar ik weet niet of met iedereen valt te praten.

Aan de andere kant moet je er natuurlijk ook wel rekening mee houden dat sommige mensen nou eenmaal een heel andere mening/zienswijze over iets kunnen hebben als jij. Dus in een discussie ook open staan voor andere argumenten waarvan jij misschien in eerste instantie zoiets hebt dat het nergens op slaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat ik vijanden zal krijgen via GV, omdat het me eigenlijk koud laat, wat iemand op internet zegt. Die hatelijke opmerkingen vind ik negen van de tien keer wel grappig omdat het meer over de persoon zegt, dan over degene waarvoor de opmerking bedoeld was. Ik reageer er niet zo op, nouja, ik lach hardop en tien seconden later ben ik het alweer vergeten. Couldn't care less wat iemand op internet in de anonimiteit roept.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat kan wel maar je kunt er ook vrienden maken. Het is zaak om er het positieve uit te pikken en je niet te laten meeslepen in het uitwisselen van hatelijkheden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goeievraag.nl is in dat opzicht nog niks vergeleken met andere sites van ilsemedia.
www.nujij.nl bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als moderator maak ik mij af en toe niet geliefd bij sommige mensen. Omdat niet altijd iedereen het eens is met mijn keuzes. Ik denk wel dat op goeievraag mensen boos op je kunnen worden maar vijanden is een groot woord. Er zijn wel vaak discussies vooral over gevoelige onderwerpen als politiek en religie. Het is mij in ieder geval nooit tegen gekomen dat iemand een vete tegen iemand had of omgekeerd. Als je een hatelijke opmerking tegenkomt maak er dan alstublieft een misbruik melding van. Wij als moderators doen ons best om zoveel mogelijk weg te halen. Wij zien echter lang niet alles als je op meld misbruik drukt zien we het meteen en kunnen we op actie overgaan. MVG,
Anne
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoi.

ik doe pas sins gisteren mee, maar als iedereen iedereen in de waarden laat weet ik zeker dat je niet echt vijanden kuntkrijgen, maar gewoon meningsverschillen.
als je van alleen maar antwoorden al vijanden kan krijgen gaat er iets mis.
we zijn hier allemaal met dezelfde doelstelling ''elkaar helpen''

grtz