Wie op GV is allemaal een echte wetenschapper?

Ik vermoed dat er veel echte wetenschappers op GV aanwezig zijn. Ja toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (11)

Ik werk als redacteur bij een wetenschappelijk tijdschrift. Ik kan dus niet zeggen dat ik zelf wetenschap maak, maar ik zie wel veel voorbij komen. Ik weet niet of dit telt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt of wij een titel hebben dus?

Ik heb geen dr, drs, ir, prof oid...

Dus ik godzijdank niet...

Toegevoegd op 24-04-2009 18:28:36
Ik doe niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een titel hoeft niet meteen een link te zijn naar de wetenschap. Wel benieuwd welk beroep jij zelf uitoefent. Zie je bovenaan de top 5 van de week staan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar dat hij tijd heeft om 773 punten erbij te scoren in een week tijd... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha die humor mag ik wel :)
No hard feelings he xinix ;)
Ik ben laborant geweest .. ben ik dan een wetenschapper omdat ik onderzoeken heb gedaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Student der natuurwetenschappen; soon to be ingenieur... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Technische Natuurkunde gestudeerd. Da's wetenschap. Weliswaar toegepaste wetenschap, maar toch.

Ik _ben_ echter geen wetenschapper. Ik werk toegepast, ICT-applicatieontwikkeling in bredere zin.

Ik heb wel een enorme belangstelling. Ook (vooral) in wetenschap. Omdat ik dat interessant vind. En omdat het naar mijn idee de enige manier is om het universum te doorgronden. En omdat het de enige manier is waarop wij de kwaliteit van ons leven kunnen verbeteren.

Toegevoegd op 24-04-2009 19:30:36
Oh ja, ik heb de Ir.-titel. Die gebruik ik alleen als ik solliciteer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik onderzoeker had willen worden, had ik dat gedaan. Ik wilde uit het universitaire wereldje. De universiteit en de onderzoeksafdeling van TNO had ik wel gezien. Nu volg ik het onderzoek redelijk op de voet, ik lees alles wat ik kan (mits van kwaliteit), en ik houd me enigzins bezig met wetenschapsfilosofie. Maar onderzoek zelf, dat hoeft van mij niet. Er zijn mensen die dat leuker vinden dan ik, en er zijn mensen die dat beter kunnen dan ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een TN-er krijgt altijd wel een duimpje van mij... (Y)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook TN-er? En ook een "wijze uit het oosten"?
Ik heb gewoon HAVO en nog wat diplomaatjes. Ik lees graag bladen als Quest en Kijk en kijk graag naar Discovery / NGC en lees Wikipedia voor de 'lol'. Maakt dat me een wetenschapper?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
politicologie gestudeerd. Dus heb doorgeleerd op maatschappij en macht en relatie zeg maar.

Toegevoegd op 24-04-2009 20:14:59
Ik maak in mijn werk wel gebruik van mijn studie, maar ben geen wetenschapper. Mag (en moet zelfs!) wel heel graag mensen en de relaties tot anderen bestuderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen titels, wel de passie om me erin te verdiepen. Zoals gezegd door Rotaluclac, de wetenschap is de enige manier om echt te weten hoe de werkelijkheid in elkaar steekt. Alleen dit al maakt het voor mij zeer de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik werk al 20 jaar op R&D, polymeertechnoloog....... interessant he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuulk, minder milieuschadelijke verf bijvoorbeeld
Recent mijn HBO studie afgerond met een onderzoek, maar daarom zou ik mezelf geen wetenschapper willen noemen. :)

Nu aan het voorbereiden op de Uni, wel geinteresseerd om echt tot de kern van iets te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk.