Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Nee. Er zijn maar twee geslachten namelijk mannelijk en vrouwelijk. Er zijn inderdaad dieren welke deze beide geslachten in 1 verenigd hebben. Echter meer dan twee geslachten is dus niet mogelijk omdat er maar 2 geslachten bestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je precies?
Alle diersoorten hebben uiteraard mannetjes en vrouwtjes en waarschijnlijk komt het verschijnsel: Hermafrodiet (zowel mannelijke als vrouwelijke voortsplantingsorganen) ook wel voor in de dierenwereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord zou in principe ontkend moeten worden.
Wat is dan het derde geslacht naar je mening? Transsexueel of bisexueel? Of denk je aan iets anders?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bisexueel?:s
"Ben je een man of een vrouw?"
"Nee. ik ben homo."
Volgens mij zijn er bepaalde schimmels die een "3e geslacht" hebben. Overigens hebben die wel paartjes nodig om zich voort te planten.

Sommige hele eenvoudige organismen kunnen zich via celdeling "voortplanten". Die hebben dus eigenlijk geen geslacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar niet meer dan 2 type geslachten. Deze genetische afwijking wordt ook wel het XXY syndroom genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onmogelijk, sommige luitjes hebben hier zelfs boeken over geschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een soort (dier of schimmel, kan ik niet meer vinden) met, als ik me goed herinner, 17 geslachten. Als je die op een rijtje zet, kan elk geslacht paren met het geslacht links en rechts van hem/haar. Alleen de twee uiterste geslachten kunnen maar met één ander geslacht paren.

Ik heb proberen dit op te zoeken, maar ik kan niet vinden om welke soort het hier zou gaan.

Het systeem schijnt niet stabiel te zijn, omdat de twee uiterste geslachten wat minder kans hebben zich voort te planten dan de tussenliggende 15 geslachten. De uiterste geslachten zullen daardoor op den duur verdwijnen.

Daarna gebeurt hetzelfde met de geslachten die dan op de rand liggen, tot er uiteindelijk maar twee geslachten overblijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn wormen tweeslachtig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding